برگزاری نشست اعتلای بسیج دانشجویی

جلسه طرح اعتلای بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۵۷۰۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مرتضی کریمی، در جلسه طرح اعتلای بسیج دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه های استان به بحث توانمندی دانشجویان اشاره کرد و گفت: مفید واقع شدن در نقش آفرینی مبحثی بسیار مهم است.

مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری افزود: دانشجویانی هستند که توانمندی ندارند؛ ولی قابلیت دارند که توانمند شوند، پس در بسیج روح حاکم بر دانشگاه باید روحیه جهادی و فرهنگ جهادی و روحیه انقلابی شود.

کریمی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص روحیه جهادی و انقلابی گری اشاره کرد و گفت: ما در محیط دانشگاه عرصه نقش آفرینی را فعال می کنیم و در درجه اول به خانواده به عنوان اولین جامعه افراد خدمت می کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نظام مسائل بیان داشت: آیا همه مشکلاتی که در دانشگاه با آنها رو به رو می شویم مسائل اصلی ما هستند؟ هدف ما احیای دانشجویان و محیط دانشگاهی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در یکی از دانشگاه های استان در حالیکه بسیج دانشجویی در حال برگزاری یادواره شهداست، تشکلی بنیان خانواده را هدف قرار داده و تحلیل فعالیت های خود را در فضای مجازی هم منتشر می کند.

کریمی افزود: فضای مجازی دانشجویی ما شبهه افکنی دینی می کند. امام جعفر صادق و امام محمد باقر علیهم السلام گفتمان ایجاد کردند. زمان این دو بزرگوار روند دین گرایی مردم از طریق یونان در حال تغییر بود. در زمان فعلی هم نیاز به گفتمان سازی داریم. امروز محوریت، هسته های تخصصی مسئله محور است.

کریمی در ادامه به بخش ایده پردازی جشنواره جهادگران استان اشاره کرد و گفت: این بخش خلاقیت های دانشجویی را به چالش می کشد.

در ادامه این نشست، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به برنامه های جهادی یک روزه تربیتی اشاره کردند و اهمیت این موضوع را در مرکز استان و شهرهای تابعه قابل توجه دانستند.

پایان بخش این نشست ارائه طرح خدمات رسانی اجتماعی دانشکده فنی خواهران از طریق اپلیکیشن و بررسی این موضوع بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار