خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری نشان دادند

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند.
کد خبر: ۹۱۸۵۸۱۰
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹

شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری نشان دادندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: دراین روز اتفاقات بسیار مهمی رخ داده است.

وی با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند، گفت: یکی از این شهدای دانش‌آموز شهید «محمدرسول رضایی» متولد 1353 در شهرستان اسدآباد به دنیا آمد و در سال 1366 در ماووت عراق به شهادت رسید.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این شهید 13 ساله در سخت‌ترین شرایط جنگ به شهادت رسید، گفت: در وصیتامه این شهید بزرگوار مطلب مهمی است که حتی می‌توان برای تذکر به مسئولین عملی کنیم که این وصیتنامه در سنگ قبر این شهید نوشته شده است.

وی افزود: آن مطلب این است که «در تشیع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت مطلقه فقیه هستم» و وصیتنامه این شهید در اتاق حضرت آقا نصب شده است.

سردار فرجی بیان داشت: شهید «داریوش جعفری» نیز از شهدای دانش‌آموز و از روستاهای شهرستان اسدآباد بود که 14 سال سن داشت و این شهید والامقام با وجود سن کم استاد اخلاق بود.

وی یادآور شد: این شهید بزرگوار نیز در شرایط سخت جنگ بر اثر استنشاق گاز سیانور به شهادت رسید، گاز سیانوری که اهدایی کشور آلمان به صدام بود و از مهلک‌ترین سم‌های ارتقا یافته‌ای که صدام در خرمشهر استفاده کرد و در کمتر از 5 الی 6 دقیقه در خرمشهر بیشترین شهدا را به وسیله گاز سیانور داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات