رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در گفتگو با «بسیج»:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: اعتقـاد بـه ایـن حقیقـت کـه طبیب واقعی خدا است و درمان هیچ دردي بـراي خداونـد متعـال دشـوار نیسـت از جمله عوامل احیا امید در فرد بیمار است
کد خبر: ۹۱۹۰۴۰۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

دکتر علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، بهترین راه زنده کردن امیـد در بیمـار را تقویـت حس ایمان و توکـل بـه خـدا دانست و گفت: اعتقـاد بـه ایـن حقیقـت کـه طبیب واقعی خدا است و درمان هیچ دردي بـراي خداونـد متعـال دشـوار نیسـت از جمله عوامل احیا امید در فرد بیمار است و چه بسـا دردهـاي بـی درمـانی کـه بـا دعا شفا یافته اند. 

جلالی افزود : از عوامل اخلاق پزشـکی، توجـه بـه نقـش واسـطه بـودن پزشـک در شـفا و درمـان بیمـاري اسـت. اعتقـاد و باورهاي مذهبی پزشـک بـه یقـین در نحـوه درمـان او مـؤثر اسـت. آثـار و برکـات دیـدگاه توحیدي در موفقیت هـاي پزشک مشـهود اسـت.

وی تصریح کرد: توکـل و امید بـه خـداي متعـال، کـه طبیـب حقیقـی اسـت، نـه تنهـا در فعالیت هـاي درمـانی پزشک، بلکه در روحیـه بیمـاران و درمانپـذیري و تسـریع در بهبـودي آنهـا نیز مـؤثر اسـت، زیـرا میـل و توجـه ودرخواست از خداي متعال در فطـرت انسـان سرشـته شـده اسـت و بهره گیـري از ابـزار فطـري انسـان در تمـام مراحـل زندگی بهترین راه حل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در پایان اظهار داشت: ما در کشف ابعاد مختلف سلامت معنوی اسلامی در ابتدای راه هستیم و لازم است نخبگان و محققان ما با تلاش جهادی و همه جانبه علمی و عملی در دراین مسیر مقدس تلاش نموده و با تکیه بر فرهنگ ناب تشیع به شفای انسانها کمک و یاری رسانند.

گفتنی است اولین همایش تخصصی سلامت معنوی اسلامی صبح فردا 5 شنبه 23 آبانماه از ساعت 8 صبح در محل سالن صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با حضور اساتید دانشگاه های علوم پزشکی و مساعدت فرهنگستان علوم پزشکی کشور برگزار می شود.

ارسال نظرات