خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور:
معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص تفکر بسیجی، گفت: امام راحل در سال 67 این تفکر را داشتند که بسیج باید جهانی شود؛ تفکر بسیجی نسخه شفابخش جهان است، نه تنها در ایران بلکه در اسلام نیز این گونه است.
کد خبر: ۹۱۹۳۵۳۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

تفکر بسیجی نسخه شفابخش جهان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، معصومه حکیمیان در یادواره شهدای زن و ایثارگر استان همدان که در سالن اجتماعات تالار معلم با حضور خانواده‌های شهدای زن و مسئولین استانی و نیروهای مسلح برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا و مرحوم دباغ اظهار داشت: مادران باید دختران خود را شبیه خانم حدیدچی(دباغ) تربیت کنند.

وی تأکید کرد: طی سال‌های اخیر ما با سه مفهوم تفکر بسیجی، دفاع مقدس و جنگ نرم سر و کار داریم که مفهوم دفاع مقدس به هشت سال جنگ تحمیلی، تفکر بسیجی به 5 آذر ماه سال 1358 و جنگ نرم نیز به ورود شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بعد از جنگ و بعد از انقلاب برمی‌گردد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تفکر بسیجی به عنوان گفتمان عمومی، عنوان کرد: هر کس در این کشور دستی در دست دشمن نداشته باشد و دوستدار نظام و انقلاب و کشور باشد، بسیجی است.

وی با بیان اینکه بسیج قلعه است و باید این قلعه را محکم نگاه داریم، افزود: ریشه تاریخی تفکر بسیجی، دفاع مقدس و جنگ نرم یک روز است و آن روزی است که خداوند انسان را از خاک آفرید و به فرشتگان فرمان سجده داد اما یکی از آنها نافرمانی کرد و به خاطر همان رانده شد و قسم خورد؛ به خاطر قسم شیطان ما در هر سمت، پست و جایگاهی که هستیم نباید آرام و قرار داشته باشیم.

حکیمیان در ادامه بیان کرد: شیطان قسم خورد که همه انسان‌ها را به ورطه گمراهی بکشاند مگر مخلصین و اینجا نقطه ضعف خود را به ما نمایان کرد.

وی افزود: اگر مادران می‌خواهند کودکان خود را خوب تربیت کنند باید به او بیاموزند که بنده خدا باشد و کارهایش را برای رضای او انجام دهد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص زمان آغاز جنگ نرم، گفت: زمانی که شیطان قسم خورد انسان را گمراه کند، جنگ نرم شروع شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک پدیده طلایی در تاریخ کشور ایران است، همچنان که جنگ نرم به عنوان طولانی‌ترین و وسیع‌ترین جنگ عالم و پدیده‌ای به وسعت تاریخ است.

حکیمیان با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص تفکر بسیجی، گفت: امام راحل در سال 67 این تفکر را داشتند که بسیج باید جهانی شود؛ تفکر بسیجی نسخه شفابخش جهان است، نه تنها در ایران بلکه در اسلام نیز این گونه است.

وی افزود: در طول تاریخ بشریت یک به یک انبیاء به عنوان بزرگ‌ترین بسیجیان عالم با حقه‌ها و مکرهای شیطان مبارزه کردند برخی شهید و برخی تا آخرین مراحل پیش رفتند و تمام جنگ‌های سخت که در طول تاریخ اتفاق افتاد ریشه آن، جنگ نرم بوده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه بیان کرد: حضرت فاطمه(س) به عنوان کوثر حماسه‌های تاریخ بودند و دفاع مقدس او در مقابل انحرافی که در دین پدرش اتفاق افتاد زمینه‌ساز حماسه‌های مکتب اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه حماسه فاطمی سرچشمه حماسه حسینی شد و حماسه حسینی سرچشمه حماسه‌های اسلام، یادآور شد: حماسه امام راحل ریشه در حماسه امام حسین(ع) دارد و حماسه دفاع مقدس ریشه در حماسه فاطمی دارد.

حکیمیان با بیان اینکه میزان، حضرت فاطمه(س) و امام حسین(ع) هستند، گفت: مقابله با جنگ نرمی که در جهان بیداد می‌کند و همه را بیچاره کرده مجاهدت می‌خواهد.

وی با بیان اینکه خود را از مکرهای شیطانه بیمه ندانیم، افزود: اخلاص نسخه شفابخش و آبروی بسیج بوده و این مصداق جمله معروف «بسیج لشکر مخلص خداست» است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص)در خصوص جهاد اکبر و جهاد اصغر، تأکید کرد: امروز باید جهاد اکبر کنیم؛ کار رزمنده جنگ نرم از کار رزمنده جنگ سخت بسیار پیچیده و سخت‌تر است.

وی افزود: ما باید برای نسل امروز و آینده جواب داشته باشیم و او را قانع کنیم و بتوانیم او را به جایی برسانیم که با لشکر خدا همراه باشد و در دام‌های شیاطین گرفتار نشود.

حکیمیان با بیان اینکه جنگ زده‌ترین کشور و بزرگ‌ترین قربانی جنگ نرم، کشور آمریکا است، گفت: مردم آمریکا نه استقلال و نه آزادی دارند، چون عده‌ای تصمیم گرفته‌اند حاکمان جهان شوند و تاکنون حداقل آمریکا مستعمره آنها است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی بسیجیان سبک زندگی پیامبر است(ص) است، ابراز داشت: در جهان امروز که جنگ فرهنگی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و با فتنه‌هایی که صهیونیست به راه انداخته فرمول «من مسئول هستم» جواب نمی‌دهد بنابراین اگر توانستیم پیامبر کوچه، خانه، محله و شهر خود شویم و مانند پیامبر اسلام(ص) دلسوز مردم باشیم کاری از پیش می‌بریم و گرنه کارخانه تولید گزارش می‌شویم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: اگر هر طلوعی را دیدیم مطمئن نباشیم که غروب آن را هم می‌بینیم، این جمله طلایی سعادت دنیا و آخرت را تضمین می‌کند، اگر این جمله در ذهنمان باشد به هر منصبی گمارده شویم بهترین مسئول و مدیر کشور می‌شویم.

وی با اشاره به سخنان علامه عسگری از قم که دنیا از دو صبح و یک شب تشکیل شده، صبح خلقت(آفرینش) و صبح رستاخیز و شب دنیا، تأکید کرد: در شب اگر چراغ نباشد نمی‌توانیم حرکت کنیم و به طور قطع در چاله خواهیم افتاد، اینکه فرزندان مادر چاله‌های گمراهی افتاده و گم می‌شوند به این دلیل است که به دستشان چراغ ندادیم و فقط از دور نشان آنها دادیم.

حکیمیان افزود: ما باید به جای ستایش اهل بیت(ع) و به جای فاطمه‎شناسی، فاطمه ستایی نکنیم بلکه زندگی به سبک امام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) را داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه شهدا نیز چراغ هستند، عنوان کرد: ائمه(ع) را می‌ستاییم اما بر سر سفره‌هایمان نمی‌آوریم و به سبک آنان زندگی نمی‌کنیم، علی(ع) را می‌ستاییم در حالی که حال و روز معاویه را داریم.

معاون فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور ابراز داشت: اگر می‌خواهیم مسلمان تربیت کنیم فرمول تربیت ما باید پایه‌های محکمی داشته باشد، توحید را در وجود فرزندان خود جا بیندازیم و خداپرست و خدامحور زندگی کنیم، نبوت و سبک زندگی پیامبر(ص) را در وجودشان جا بیندازیم، معاد را در وجودش نهادینه سازیم و عدل و امامت را گفتمان‌سازی کنیم با این پنج مبنا فرزندانمان را تربیت کنیم.

در ادامه این برنامه نیز همسر شهید «علی چیت سازیان» به بیان خاطرات خود از این شهید بزرگوار پرداخت و از خانواده‌های شهدای زن استان همدان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات