معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران گفت که حوزه های درمانی سپاه این افتخار را دارد که خدمات درمانی ارزان تری را به مردم ارائه می دهد .
کد خبر: ۹۱۹۶۰۸۹
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،  دکتر مجتبی بلباسی مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا  صبح امروز دوشنبه ۱۱ آذر ماه در چهارمین همایش فصلی مدیران درمانگاه‌ها و مراکز درمانی سپاه کربلا در بیمارستان ولایت ساری با اشاره به اینکه امروز معاونت بهداشت درمان سپاه کربلا نه به عنوان یک مجموعه خدمتگزار  بلکه به عنوان آبروی سپاه در کل کشور مطرح است، گفت:‌  مراکز درمانی سپاه کربلا حوزه‌های الگوی مقاومت اسلامی، گفتمان اسلامی و خدمت به مردم بویژه محرومین به شمار می‌رود.

دکتر بلباسی با بیان اینکه  بیمارستان ولایت سپاه و مجتمع‌ها و مراکز درمانی  با حجم عظیمی از مردم  روبرو هستند، افزود: مراکز درمانی سپاه کربلا این افتخار را دارد که به مردم خدمت کند چرا که هرجا بحرانی اتفاق بیفتد چشم مردم آسیب دیده به امداد و خدمات رسانی سپاه است.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران به پیشتازی سپاه کربلا در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و ادامه داد: حوزه‌های درمانی سپاه این افتخار را دارد که خدمات درمانی ارزان تری را به مردم ارائه می‌دهد.

دکتر بلباسی با تصریح بر اینکه حوزه بهداشت و درمان یک درمانگاه نیست بلکه شبکه‌ای از ظرفیت مطالبه گری سپاه در هر شهری می‌باشد، از فرماندهان نواحی خواست همراهی بیشتری با مراکز درمانی سپاه داشته باشند.

معاون بهداشت ودرمان سپاه کربلا مازندران در مراسم طرح شهاب درمانگاه‌های و مراکز درمانی سپاه کربلا که امروز رسما افتتاح شد، درباره این طرح توضیح داد: در طی دوماه اخیر ابلاغیه برای انسجام مجموعه شبکه مراکز بهداشت درمان سپاه  داده شد مبنی بر اینکه هر بیماری که به مراکز درمانی سپاه مراجعه کرد  اگر نیاز به خدمات تخصصی بود و تشخیص داده شد که باید به بیمارستان ولایت مراجعه کند و در آنجا پذیرش شود، همه درمانگاه‌ها در شهرهای استان سهمی در پذیرش بیماستان ولایت داشته باشند.

دکتر بلباسی با بیان اینکه در این  شبکه سازی برای هر درمانگاه یک مدیر معین در ستاد پیش بینی کردیم که به عنوان بازوی دوم مدیریت درمانگاه در شورای معاونت حضور دارد و پیگیر امورات درمانگاه است، افزود:ان شاءالله مراکز درمانی ما به رشد سریعتری نسبت به مطالباتی که در جامعه هست، برسند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغ سبک زندگی ایرانی اسلامی در سلامتکده‌های سپاه اضافه کرد:‌مربی ها و پزشکان بسیجی که در این موضوع آموزش دیدند در فصل زمستان در سلامت کده‌های مراکز درمانی  سپاه کار خود را شروع می‌کنند.

به گفته دکتر بلباسی در حوزه شبکه سازی درمانی، همه پزشکان رسمی در بیمارستان ولایت و مابقی درمانگاه‌ها شیف شدند تا بتوانند مهارت مدیریت حوادث غیرمترقبه را تجربه کنند. او در این باره اضافه کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا این طرح برای پرستاران هم اجرا شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا در ادامه با اشاره به  اجرای طرح سونوگرافی ویژه بانوان در درمانگاه‌های سپاه  خبر از رزمایش اقتدار بهداری رزم درمانگاه‌های شهرستان‌ها داد و گفت:‌ کار‌های مطالعاتی و هماهنگی این رزمایش انجام شده و در دی یا بهمن ماه اجرا می‌شود.

 دکتر بلباسی در پایان سخنان خود یادآور شد :‌اگر در سال‌های قبل جنگ سپاه با کار فرهنگی ومطبوعاتی در گفتمان  انقلاب نقش داشت و نیز در سال‌های جنگ به جای قلم و در کنار قلم اسلحه بدست گرفت و برای دفاع  از حیثیت انقلاب، جان و ناموس مردم در تبعیت از ولایت نقش آفرینی کرد و همچنین  بعد  از جنگ به خدمات مهندسی و جهاد سازندگی به عمران و آبادانی کشور روی آورد، اما امروز در مقوله بهداشت و درمان سپاه  یکی از پشتوانه‌های عظیم مردمی است و ما باید  از این جبهه عظیم به نفع مردم محروم و به نفع گفتمام انقلاب اسلامی در خدمت ولایت حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها