خبرهای داغ:
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور:

شورای مشارکت جوانان در زمینه تحقیقات و پژوهش و قدم‌های جدی‌تری بردارد

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: شورای مشارکت جوانان باید در زمینه تحقیقات و پژوهش و پیشگیری و بهداشت انجام کارهای نرم‌افزاری قدم‌های جدی‌تری بردارد.
کد خبر: ۹۱۹۷۰۰۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳

شورای مشارکت جوانان باید در زمینه تحقیقات و پژوهش و قدم‌های جدی‌تری برداردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسینعلی شهریاری در آئین تجلیل از بانوان خیّر استان همدان اظهار داشت: مجمع خیرین کارهای بزرگی در کشور انجام داده است که جرقه اولیه آن در مجلس هفتم زده شد و به خدمت مقام معظم رهبری که رسیدیم ایشان فرمودند از ظرفیت خیّرین غافل نشوید؛ که پیام بزرگی بود و ۱۱ سال پیش مجمع خیّرین سلامت در کشور راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه باور من این است که هرجا بانوان وارد کار شده اند موفق‌تر از مردان ما عمل کردند، گفت: از سال ۹۴ مشارکت‌های بانوان راه‌اندازی شد و از دو سال گذشته جدی گرفته شده است و امروز در ۵۶ دانشگاه و دانشکده مستقل علوم پزشکی دفتر مشارکت‌های بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بیش از ۷هزار میلیارد تومان در سال سرمایه‌گذاری کرده است که جوابگو نیست هیچ کجای دنیا دولت به تنهایی از پس هزینه‌های سلامت به تنهایی برنمی‌آیند و از خیرین کمک می‌گیرند.

وی ادامه داد: سال گذشته در قم خدمت مراجع رسیدیم که آنها گفتند مهم‌ترین کار خیر در حیطه سلامت است که اگر سلامت نباشد، هیچ کار دیگری قابل انجام نیست بنابراین اولویت کار خیر در حیطه سلامت است.

شهریاری تصریح کرد: از سال گذشته در چند زمینه فعالیت بیشتری انجام می‌دهیم و به دنبال مشارکت بانوان و مشارکت جوانان هستیم و صرفاً کار سخت افزاری نیست بلکه دنبال کارهای نرم افزاری نیز هستیم.

وی ابراز داشت: در گذشته مرگ و میر به دلیل بیماری‌های واگیردار بود اما امروزه بیماری‌های غیر واگیر‌دار فراگیر است که به  تغییر در سبک زندگی اسلامی برمی‌گردد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور اظهار داشت: این سبک زندگی به نوع تغذیه نیز برمی‌گردد از جمله فست‌فود، نمک، شیرینی‌جات، شکر، روغن‌های مضر و سیگاری که متاسفانه آمریکای جهانخوار با وجود تحریم کشور ما در دارو و تجهیزات پزشکی، سیگار را تحریم نکرده است که آن هم علت دارد و به دنبال بیمار کردن جامعه ما است و انواع و اقسام سرطان‌ها به خاطر استفاده از سیگار است.

وی تصریح کرد: روغن‌های مضر، سیگار، شیرینی و شکر از مهمترین عوامل بیماری‌های واگیردار می‌شوند و از جمله مهمترین عوامل آن عدم تحرک است که مشکلات زیادی در پی آن است که شما شاهد آن هستید.

شهریاری براز داشت: شورای مشارکت جوانان باید در زمینه تحقیقات و پژوهش و پیشگیری و بهداشت انجام کارهای نرم‌افزاری قدم‌های جدی‌تری بردارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار