خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رسالت معلم آینده‌ساز نقش الگویی برای دانش‌آموزان در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و این قیام بزرگ است؛ بنابراین معلمین بسترساز و بسط دهنده پرچم جمهوری اسلامی در اقصی نقاط گیتی هستند.
کد خبر: ۹۱۹۶۹۶۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

رسالت معلم آینده‌ساز نقش الگویی برای دانش‌آموزان در زمینه‌سازی ظهور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد پورداود در همایش معلم آینده‌ساز، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع)، اظهار داشت: فلسفه انبیاء و همه پیامبران مربیگری و آن گاه معلمی برای بشریت بوده است.

وی با اشاره به آیه 33 سوره توبه و با بیان اینکه این آیه به اسلام‌پژوهی و آینده‌پژوهی اسلامی اشاره دارد، تاکید کرد: با گذشت زمان یعنی همان امید به آینده که معلم آینده‌ساز زمینه‌اش را فراهم می‌کند، با پیشرفت علم و دانش و سهولت ارتباطات، اسلام پرده‌ها را کنار خواهد زد و آیین حکومت حق همه جا را فرا خواهد گرفت؛ هر چند دشمنان حق از هیچ گونه کارشکنی مضایقه نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: ما در طرح شهید «بهنام محمدی» در کشور رتبه دوم را کسب کرده‌ایم که نشانه تعامل و معاضدت فکری و هم  افزایی میان بسیج و آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: آن چیزی که در آینده برای اسلام وجود دارد، مستضعفان وارثان زمین خواهند بود و علم شکل می‌گیرد و سهولت ارتباطات رخ می‌دهد و آئین زورگویی به هر حال از کره خاکی رخت خواهد بست و هیچ زورگویی نمی‌تواند بر اسلام و مسلمین سیطره داشته باشد.

پورداود در ادامه با اشاره به آیه 9 سوره صف و آیه 28 سوره فتح در خصوص خبر واقعه مهمی که رخ خواهد داد، افزود: این همان جهانی شدن اسلام و عالم‌گیر شدن آن است که با قیام حضرت مهدی(عج) به وقوع خواهد پیوست.

وی در ادامه در خصوص رسالت معلم آینده‌ساز، تصریح کرد: رسالت معلم آینده‌ساز نقش الگویی برای دانش‌آموزان در زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) و این قیام بزرگ است؛ بنابراین معلمین بسترساز و بسط دهنده پرچم جمهوری اسلامی در اقصی نقاط گیتی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری بیانه گام دوم انقلاب را برای نسل جوان و آینده ایران اسلامی تبیین کرده‌اند، افزود: این بیانیه، بیانیه‌ای عارفانه، عاشقانه و تربیتی است.

وی مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از سند تحول بنیادین دانست و گفت: سند تحل بنیادین تربیت تمام اسلامی، عبادی و اخلاقی دارد.

پورداود اهداف طرح معلم آینده‌ساز را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج روحیه انقلابی، اقتصادی فرهنگی و مقابله با جنگ نرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و گفت: این طرح با قوت در مدارس سراسر کشور و به تبع آن استان عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه معلمان را میزان الحراره جامعه خواند و تصریح کرد: آنان هستند که مسیر توسعه پایدار مبتنی بر معیارهای  اسلامی را محقق می‌کنند و این مهم به دست معلمان شکل خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: سند تحول بنیادین میثاق نامه دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی در خصوص رسالت اصلی مدارس، گفت: رسالت اصلی مدارس این است که اهداف انقلاب اسلامی را بر اساس سند تحول بنیادین در مدارس شکل دهند.

پورداود تاکید کرد: معلمان عناصر تحول‌آفرین در مدرسه و اجتماع هستند و مدرسه صالح، نمود واقعی مدرسه در تراز جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای سند تحول بنیادین چراغ هدایت و راهبر ما در مسیر معلم آینده‌ساز است، گفت: این راهبردها می‌گویند اگر می‌خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم، حتما مسیر این سلامت از خانواده می‌گذرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پایان ابراز داشت: رشد و تعالی آموزش و پرورش عناصر خداباور، مفید، سازنده و جامعه پذیر خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات