خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری اجلاسیه 140 شهید سادات خراسان جنوبی در دی ماه

فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: به منظور گرامیداشت یاد و نام شهدا و در راستا کنگره دو هزار شهید استان اجلاسیه 140 شهید سادات خراسان جنوبی در دی ماه 98 در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۳۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در راستا کنگره دو هزار شهید استان و به منظور بزرگداشت نام شهدا اجلاسیه 140 شهید سادات استان در پنج شنبه 19 دی ماه 98 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ستاد اجرایی اجلاسیه شهدا سادات در فروردین 98 عنوان کرد: در همین راستا جلسات متعددی با چهار کارگروه مردمی، پشتیبانی و مالی، اقشار و صنوف، کارگروه اجرایی برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستا این اجلاسیه تا امروز 23 یادواره شهرستانی، حوزه و پایگاهی در سطح استان برگزار شده، افزود: برگزاری جلسات با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه، و سرکشی از خانواده های شهدای سادات استان از جمله برنامه های دنبال شده در راستای اجلاسیه  شهدا سادات استان است.

وی با اشاره به دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری در 14 آبان 97 گفت: ایشان بزرگداشت شهدا را یکی از بزرگترین و شریف ترین کارها در روزگار ما دانستند و فرمودند: "در برخی از مناطق که گرایش مردم به سمت مسائل انقلابی و دینی بیشتر است این امر رونق و شکوه بیشتر و بهتری می گیرد که استان خراسان جنوبی از آن جمله است".

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر شهدا تکریم نشود این راه فراموش می شود، گفت: سال 97 سال کنگره شهدا استان بود و این راه را در سال 98 با برگزاری یادواره شهدا  عشایر استان در آذر ماه و برگزاری کنگره شهدا سادات استان در دی ماه  و در سال 99 نیز ادامه خواهیم داد.

سردار قاسمی ادامه داد: کنگره 140 شهید سادات استان در پنج شنبه 19 دی ماه در حسینیه جماران با حضور 10 هزار نفر از سادات استان به ویژه خانواده شهدای سادات و رزمندگان استان  و با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد.

 وی با  بیان اینکه در حال حاضر 40 هزار سادات در شهرستان های استان وجود دارند، بیان کرد: در میان فرهنگیان استان 772 معلم، در بین دانش آموزان  هزار و 700 دانش آموز از مقطع دبیرستان، در بین دانشجویان مرکز استان 518 دانشجو، در بین طلاب مرکز استان 200 طلبه و  در میان بسیجیان 7 هزار نفر سادات هستند.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از میان 140 شهید سادات استان 7 شهبد از امیران و سرداران هستند که به عنوان شهدا شاخص این اجلاسیه نامگزاری شدند، افزود: در این کنگره از سادات سراسر استان  و تمامی اقشار دعوت شده که شرکت نمایند.

 سردار قاسمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در نگارش شرح حال و زندگینامه شهدا، افزود: در راستا کنگره شهدای سادات استان 4 کتاب از شهیدان سید احمد رحیمی، سید علیرضا حسینی، سید فقیر حسینی و  شهیدین قاسمی چاپ شده که در اجلاسیه شهدا سادات استان در 19 دی ماه رونمایی خواهد شد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها