امیرکریمی/

پالایش انقلاب اسلامی

کد خبر: ۹۱۹۸۵۶۵
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

به گزارش بسیج، دشمنی و کینه‌توزی با انقلاب اسلامی ایران بهانه‌ای است که استکبار جهانی را به عنوان عاملیت اصلی برای راه‌اندازی فتنه­های گوناگون و پی‌درپی و در اعصار مختلف معرفی می‌نماید. فتنه‌هایی که چه بسا اگر برای هر کشور دیگری رخ می‌نمود شاید بنیان آن را از ریشه می‌کند.

بازخوانی این فتنه‌ها اگرچه سخت و تلخ است می‌تواند برای درس‌آموزی و جلوگیری از مشکلات آینده مؤثر هوشمندانه باشد

فتنه 98 از کجا شروع شد؟

فتنه 98 یا به تعبیر این‌جانب «فتنه بنزینی» از آنجا شروع شد که فشار اقتصادی به مردم آه آنها را در آورد. فتنه 98 ادامه فشارهای اقتصادی تحریم بعلاوه سوء مدیریت داخلی است. فتنه 98 بی‌توجهی به وضعیت اجتماعی و اقتصادی حواشی شهرهای بزرگ ما همچون اسلامشهر، ملارد، فردیس، شهریار، اطراف مشهد و... است. فتنه 98 نتیجه یک شک است. اگرچه برخی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ادعا می‌کنند که ما آماده بودیم و اطلاع داشتیم و... ولی این ادعایی بیش نیست و نیاز نمی‌دانیم این ادعا را آزمایش کنیم. چون شما زمانی آماده هستی که بتوانی از میزان خسارت کم کنی نه اینکه میلیاردها تومان خسارت وارد شود و عواملی ضربات هولناک وارد کنند و خون عده‌ای بی‌گناه ریخته شود و بعد دستگاه­های عملیاتی و انتظامی موضوع را جمع کنند و بعد عده‌ای خود را باد کنند که بله ما خوب عمل کردیم. خوب عمل کردن در زمان پیش‌گیری است نه زمانی که به ناموس شیعه در فلان حوزه علمیه قصد اهانت داشته باشند و به مدد الهی، امام زمان (عج) و جان‌فشانی تعدادی از نیروهای یگان ویژه طلبه‌های خواهر نجات پیدا می‌کنند بعد فلان دستگاه اطلاعاتی بیاید بگوید ما آماده بودیم!

فتنه 98 آنجایی شروع می‌شود که بالاترین مقام اجرائی کشور از بی‌خبری در مورد گران شدن کالایی استراتژیک به نام بنزین اذعان می‌کند که سهم بسیار بالایی در سبد معیشت مردم دارد. و دستگاه اطلاعاتی ما اینجا باید بی‌توجه به خوش‌خیالی مسئولین کار خودش را می‌کرد. باید پیش‌بینی می‌کرد باید هشدارهای سرگشاده و مخفی به همه داده می‌شد.

چه کسی می‌تواند کتمان کند که شما وقتی جلوی چیزی را می‌گیری فشار از جای دیگر را نیز باید در نظر بگیری. وقتی مبارزه با فساد  در قوه قضائیه به شایستگی دنبال می‌شود باید پیش‌بینی می‌شد که خنجر ناکارآمد نشان دادن نظام از سمت دیگر بدنه نظام را نشانه خواهد گرفت.

حالا به فضل الهی، امداد امام زمانی، تدبیر رهبری و حمایت و پشتیبانی مردمی فتنه خوابیده است. مسئولین در همه سطوح باید آماده باشند. رهبری می‌فرمایند تا زخمی نباشد مگس بهانه برای نشستن پیدا نمی‌کند.

پاره‌ای  از علل و عوامل ناکامی غرب در ایجاد فتنه عبارتند از:

ناتوانی آمریکا و غرب در ایجاد آشوب هم‌زمان در کشور‌های عضو جبهه مقاومت به‌ویژه عراق و لبنان که می‌توانست ضمن همپوشانی و تأثیرگذاری متقابل، جمهوری اسلامی را سرگرم بحران داخلی نموده و سرویس‌های اطلاعاتی غرب بتوانند به اهداف خویش در کشور‌های جبهه مقاومت برسند.

ممنوع سازی پیش‌دستانه فعالیت‌های کمیته فرهنگی سفارت انگلیس که نقش مدیریت فتنه را به عهده داشته است.

فعالیت‌های  اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی دستگاه‌های مختلف

هوشمندی قاطبه مردم نسبت به سوءاستفاده دشمنان کشور و عدم همراهی با آشوب گران

نقش مقام معظم رهبری در حمایت از تصمیم دولتمردان که به تفکیک مسائل توسط مردم منجر شد.

نکته‌ای که هم مسئولان باید آن را ببینند و هم مردم، مسئولیت در قبال نظام اسلامی است. امام خمینی (ره) در مورد مسئولیت آحاد مردم و مسئولین راجع به حفظ نظام اسلامی تأکیدات زیادی داشته‌اند. لذا هم مردم و هم مسئولین به ویژه مسئولین باید به حفظ انقلاب اسلامی عنایت ویژه داشته باشند و خدای ناکرده کاری نکنند که این انقلاب به دست نااهلان بیافتد و اگر افتاد ... اگر روزی آمد که امثال بنی‌صدرها برمسند انقلاب اسلامی نشستند! باید تلاش مجدانه در پالایش انقلاب و نظام اسلامی صورت بگیرد. ما ناگزیر هستیم مانند کشاورزی که محصول خودش را با تمام زحمت و مشقت پالایش می‌کند انقلاب خود را پالایش کنیم. شاید این اقدام برای کشاورز ناخوشایند باشد که محصولات ضعیف خود را دور بریزد لاکن نتیجه آن دل‌چسب است. نباید ناامیدی و یاس که از وسایل شیطان است مردم ما را فرابگیرد. باید با انتخابات درست از طریق نمایندگان شایسته همان اقدامی صورت بگیرد که در اعلام بی‌کفایتی بنی‌صدر صورت گرفت. باید دور بریزیم هر آنچه دورویی و ضعف است از انقلاب اسلامی عزیزمان به حول و قوه الهی ان شاءالله.

ارسال نظرات
آخرین اخبار