وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های ساوه و زرندیه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ویژه ساوه گفت: ایران فقط تهران نیست باید عدالت فرهنگی، هنری ، رسانه ای از لحاظ زیرساخت و رویدادها فراهم شود
کد خبر: ۹۱۹۸۷۷۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه  سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های ساوه و زرندیه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ویژه ساوه  افزود: اقداماتی را در توزیع شهرستانی بودجه داشتیم و سفرهایی برای دید بهتر به نقاط مختلف کشور داشتیم و هفدمین سفر را به استان مرکزی سفر کردیم و تفاهم نامه هایی تا پایان دولت در زمینه های زیرساختی و رویدادی امضا شد.
صالحی بیان کرد: سعی داریم نگاه ها از تهران به استان ها و از مراکز استان ها به شهرستان های دور از مرکز برسد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف این جلسات و سفرها ، ارتباط و تعامل با هنرمندان است تا اعتماد حاصل شود و داشته ها و نداشته های همدیگر را بدانیم ، کشور هم مثل خانواده است و اعتماد متقابل می تواند تاروپود خانواده را محکم کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: پس از انقلاب، یک ونیم میلیون نفر فقط فارغ التحصیل دانشگاه های هنر داشتیم که فرصتی برای فضای فرهنگ است .
وی افزود: بیش از 22هزار کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور داریم که بیش از دو میلیون عضو دارد .
صالحی گفت: بودجه وزارتخانه 700 میلیارد تومان است که حدود 500 میلیارد تومان هزینه های جاری می شود و هر سال شاهد افزایش حقوق و دستمزد هستیم و این بودجه هم بطور کامل تخصیص و محقق نمی شود.
وی افزود: منابع درآمدی استان مرکزی با 130 میلیارد تومان نسبت به بعضی استان ها کم است و سهم مناسبی به مجموعه فرهنگ و هنر نمی رسد.
این وزیر دولت بیان کرد: کمبود زیرساخت ها در این شهرستان داریم ، درباره سینما امید صحبت هایی در جمع مسئولین شهرستان داشتیم و تفاهم نامه محقق شده است و امیدواریم زودتر از یکسال سینما امید در ساوه راه اندازی شود .
وی ادامه داد: تالار مرکزی ساوه را با فرماندار و شهردار بررسی می کنیم ، پروژه های بسیاری در کشور ناتمام مانده است که با توجه به تورم سالانه نیاز به بودجه بیشتری نسبت به سالهای گذشته دارد که در کل کشور 45 پروژه ملی داریم و سازمان برنامه و بودجه ، اجازه تعریف پروژه ملی جدید نمی دهد و می توان بعنوان پروژه استانی و یا از طریق تسهیلات بانکی تامین کرد.
صالحی بیان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری ساوه یا صنایع بتوانیم زیرساخت های مورد نیاز انجمن های مختلف هنری این شهرستان را فراهم کنیم چون در حوزه احداث اجازه تعریف پروژه جدید در کشور نداریم.
وی افزود: جشنواره نمایشی یاقوت های سرخ را که سابقه بیش از یک دهه در ساوه داشته است را پیگیر می شوم که مجدد برگزار شود.

 

ارسال نظرات