خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های همدان گفت: مراقبت از خود، خود مدیریتی و کنترل هیجان‌ها و عواطف، بالا بردن سطح اعتماد به نفس در زندانیان از اصول ارتقاء کیفیت زندگی و تضمین‌کننده سلامت روان و به دنبال آن کاهش نرخ رفتارهای خود آسیب‌رسان آنان خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۹۸۹۶۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

سلامت روان تضمین ارتقاء کیفیت زندگی مددجویانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان پروین در نشست شواری روان درمانی اظهار داشت: فقدان احساس خرسندی و رضایت از کارکردهای ذهنی و روانی در زندانیان یکی از عوامل اساسی کاهش توانایی، خودکفایی و خودکارآمدی است.

وی افزود: مراقبت از خود، خود مدیریتی و کنترل هیجان‌ها و عواطف، بالا بردن سطح اعتماد به نفس در زندانیان از اصول ارتقاء کیفیت زندگی و تضمین‌کننده سلامت روان و به دنبال آن کاهش نرخ رفتارهای خود آسیب‌رسان آنان خواهد بود.

مدیرکل زندان‌های همدان خاطرنشان کرد: زندان‌های استان همدان از معدود زندان‌هایی است که کلینیک توسعه خدمات مشاوره و روان شناسی را راه‌اندازی کرده که توسعه مهارت‌های اساسی زندگی و توجه به رضایت روانی زندانیان، غربالگری‌های اختلال‌های روانی، پیش‌بینی و پیشگیری از رفتارهای خود آسیب‌رسان از اولویت‌های حوزه اصلاح و سلامت و بهداشت و درمان زندان‌های استان است .

وی در نشست تخصصی شورای روان درمانی و مشاوره استان با بیان کارکردها و اولویت‌های سازگاری در حوزه تامین سلامت روان، ضمن تاکید بر ارتقاء کمیت و کیفیت خدمات مشاوره و روان درمانی، همکاری‌های بین بخشی را ضامن توسعه سلامت پایدار و بازتوانی چند بعدی مددجویان دانست و فلسفه عضویت واحد اشتغال، فرهنگی و مددکاری را در شورای روان درمانی این موضوع عنوان کرد که در کنار توان بخشی روانی و شخصیتی، باید بازتوانی حرفه‌ای، اخلاقی و اجتماعی در رئوس فعالیت‌های همکاران باشد .

پروین با بیان اینکه هدف از تاسیس مرکز خدمات مشاوره و روانشناختی پاسخ به نیازهای روانشناختی زندانیان نیازمند در زمینه‌های فردی، گروهی، خانوادگی و ارتقا ء سطح سلامت روانی آنان است، افزود: ساختار مشاوره و روان درمانی  بر پایه کمک به زندانی  باشد چراکه این امر در تخلیه روانی زندانی بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام مشاوره و روان درمانی در زندان‌ها چارچوب مشخصی را ایجاد و زیرساخت‌ها را قبل از اقدامات علمی فراهم کنید و با در نظر گرفتن پارامترهای موجود در حوزه مشاوره و روان درمانی خدمت‌رسانی کنید.

برگزاری دوره های آموزشی بیشتر در زمینه  فرهنگی، ورزشی و اشتغال و حرفه‌آموزی برای پر کردن اوقات فراغت مددجویان، شناسایی مددجویان خود آسیب‌رسان در بند قرنطینه، پذیرش، ارائه برنامه جامع و مناسب روان شناسان، بررسی پرونده شخصیت مددجویان، اجرای صحیح فرایندهای درمانیMMT  و درمان زندانیان معتاد با روش‌های متادون تراپی، نظارت بر میزان داروی مصرفی، ارائه خدمات تخصصی و اثربخش و استفاده از تمام ظرفیت‌های زندان از دیگر موارد تأکید شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات