خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

طلب 115 میلیارد تومانی برق همدان از مشترکین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه طلب این شرکت از مشترکین تاکنون 115 میلیارد تومان است، گفت: با توجه به حذف قبض کاغذی وصول مطالبات شرکت از 98.7 درصد در سال 97 به 88.7 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۰۰۰۴۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

طلب 115 میلیارد تومانی برق همدان از مشترکینمحمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به عملکرد این شرکت در سال جاری اظهار داشت: استان همدان 741 هزار و 773 مشترک را زیر پوشش خدمات خود دارد.

وی با اشاره به طول شبکه توزیع برق استان افزود: طول شبکه فشار متوسط استان 10 هزار و 448 کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف 8 هزار و 171 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر 16 هزار و 762 پست با ظرفیت 2 هزار و 289 مگاولت آمپر و 285 فیدر در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه انرژی تحویلی ما یک هزار و 829 میلیون کیلووات ساعت تا پایان شهریور ماه سال جاری بوده است، عنوان کرد: انرژی توزیع نشده نیز 2 هزار و 585 مگاوات بوده است.

شهیدی با بیان اینکه طلب این شرکت از مشترکین تاکنون 115 میلیارد تومان است، افزود: با توجه به حذف قبض کاغذی وصول مطالبات شرکت از 98.7 درصد در سال 97 به 88.7 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به پیک بار استان همدان ادامه داد: پیک همزمان ما در سال گذشته 687 مگاوات بوده که این رقم در سال جاری به 694 مگاوات افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بخش کشاورزی با 41.4 درصد بیشترین مصرف انرژی برق استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مصرف انرژی در تعرفه‌ خانگی 31 درصد،  عمومی 8.5 درصد، صنعتی 10.8 درصد، تجاری 5.9 درصد و روشنایی معابر 2.3 درصد است.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در سال جاری ابراز داشت: احداث پست 63.20 کیلوولت همدان 6 از اقدامات شاخص امسال بود که در این راستا 4.5 کیلومتر شبکه احداث شد.

شهیدی با اشاره به احداث پست 63.20 کیلوولت عبدالرحیم گفت: با احداث این پست مشکلات افت ولتاژ در شهر همدان و ملایر رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در احداث نیروگاه‌های خورشیدی پیشرو است، افزود: بالا بودن راندمان تجهیزات و پاکیزگی محیط استقرار سلول‌ها که منجر به کاهش هزینه بهره‌برداری آنها می‌شود از عوامل جذب سرمایه‌گذار و احداث این نیروگاه‌ها در استان بوده که از سال 96 در این زمینه ورود کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه در دی ماه سال 97 آخرین نیروگاه خورشیدی استان همدان وارد مدار شد، عنوان کرد: در حال حاضر با پنج نیروگاه خورشیدی قرارداد خرید تضمینی داریم.

وی اضافه کرد: 100 مگاوات نیز ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی در استان وجود دارد که اگر این مهم تحقق یابد گام مثبتی در استان خواهد بود.

شهیدی با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه CHP 6 مگاواتی در کبودراهنگ، یادآور شد: از دیگر اقدامات مهم انجام شده طرح کاهش تلفات شهرستان ملایر با هزینه‌کرد 6 میلیارد تومان بود که با اجرای آن شبکه‌های بحرانی این شهرستان در راستای پایداری شبکه اصلاح و پنج دستگاه پست احداث شد.

وی اصلاح شبکه‌ها در جهت پیاده‌سازی نظام 5S (سیما و منظر شهری) و تجمیع کنتورهای مشترکین همزمان با اجرای طرح پیاده‌راه سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان در شهر همدان، اصلاح لوازم اندازه‌گیری و راه‌اندازی مرکز دیسپاچینگ در شهرک مدنی همدان را از دیگر فعالیت‌های اجرایی در نیمه نخست سال جاری برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به عملکرد این شرکت در اجرای طرح ملی قبض سبز گفت: در این خصوص مکاتبات و همایش‌ها بر اساس برنامه‎ریزی انجام و شرایط مهیا شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری شماره همراه 728 هزار و 679 مشترک معادل 98.3 درصد در استان صورت گرفته است، اظهار داشت: صحت‌سنجی و اصلاح شماره تلفن همراه مشترکین نیز انجام شده است.

شهیدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تلفات انرژی برق استان گفت: 18 میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف برای کاهش تلفات برق استان از سال 92 تا پایان سال 97 هزینه شده و امسال نیز 19 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش تلفات در نظر گرفته شده و در حال حاضر تلفات ما 10.46 درصد است.

وی تصریح کرد: افزایش قرائت با پروب از دیگر اقدامات بوده که از 58.1 درصد در سال گذشته به 62.4 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نصب 10 هزار و 636 کنتور فهام در استان افزود: کنتورهای مرجع منصوبه نیز 257 مورد تا پایان مهر ماه امسال است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات