آئین نکوداشت جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی در میبد برگزار شد

آئین نکوداشت حاج حسین خسرو خاور جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی با حضور مسوولان استان یزد در سالن آمفی تئاتر فرمانداری میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۰۳۸۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، استاندار یزد در این مراسم گفت: این مراسم‌ها و یادمان‌ها برای یادآوری به ما است که کجا بودیم ، کجا هستیم و کجا می خواهیم برویم .
وی ادامه داد : متاسفانه در 31 سال گذشته خیلی از نمادها و نمودهای جنگ را دیدیم و بی تفاوت گذاشتیم و بعضی از ارزش‌های متعالی جنگ و انقلاب را به دست فراموشی سپردیم و از آن جامعه آرمانی که انقلاب ما دنبال می‌کرد ورزمندگان برای آن دفاع کرده و خون دادند تا اندازه ای دور شده و فاصله گرفتیم.
وی یادآورشد: ما نیازمند نمادهایی هستیم که تاریخ دفاع مقدس را در جلوی چشمان ما ارائه دهند ، هشت سال دفاع مقدس و هزاران شهید و جانباز و آزاده را می توانیم در چهره حاج حسین خسرو خاور ببینیم.
وی اظهار داشت : وظیفه اصلی ما است چهره ها و شخصیت‌هایی که معرف فرهنگ دفاع مقدس و ارزشهای انقلاب اسلامی هستند را به جامعه امروز که به خاطر بودن در معرض تبلیغات دشمن به شدت آسیب پذیر است ، بشناسانیم.
فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز گفت: برای تبدیل یک اندیشه و تفکر به فرهنگ و تبدیل فرهنگ به تمدن حدود چند 100 سال زمان نیاز دارد.
سرهنگ رضا پورشمسی افزود: این موضوع استثنا هم دارد ، دین مبین اسلام به خاطر وجود واسطه های فیض در مدت زمان کوتاهی توانست به عنوان یک تمدن جهان را دچارتحول کند.
وی ادامه داد: امام با انطباقی که حرکت انقلاب اسلامی با فطرت الهی انسان داشت توانست تحولی جهانی ایجاد کند.
فرمانده سپاه الغدیر یزد درادامه اظهار داشت :امروز انقلاب اسلامی یک اندیشه ناب الهی است که در بیشتر کشورهای دنیا جاری و ساری است.
پورشمسی امثال «حاج حسین خسرو خاور» و شهیدان و جانباران دیگر را واسطه های فیض شمرد که توانستند در مدت زمان کوتاهی فرهنگ مردم دنیا و تمدن بشری را دستخوش تحولات اساسی کنند و نگاه جدیدی را به اندیشه‌های اسلامی در دنیا شکل دهند.
فرزندان این جانباز جنگ تحمیلی در پایان مراسم با بوسیدن دست و صورت پدر خود از او قدردانی کردند.
حاج حسین خسرو خاور جانباز هفتاد درصد این جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس از روستای هفتهر و ساکن میبد یزد است که در سن 35 سالگی و پس از اعزام به جبهه در عملیات خیبردچار جانبازی نائل شده است.
موج انفجار اجزای صورتش را فلج کرده ، همچنین دست راستش نیز به دلیل اصابت ترکش آسیب دیده‌است.
وی در زمان اعزامش به جبهه 6 فرزند داشت ، بزرگترین فرزندش 11 ساله بود و در حال حاضر نیز 9 فرزند و 19 نوه دارد .
حاج حسین خسروخاور در گفتگو با ایرنا از صبر و تحمل خانمش می‌گوید که او را از زیر آینه قرآن رد کرد و با تحمل عجیبی در زمان نبودش هم خانه داری می‌کرد و هم مرد خانه بود.
علی رغم اینکه داشتن صورت مجروح و فلج زندگی را برایش سخت کرده و افسردگی خاطر فرزندانش را موجب شده‌است می‌گوید با چند تا از جانبازهای دیگر پیشنهاد داده ایم که اگر زمانی لازم است به جبهه رویم بر زوی مین رفته و به عنوان خط شکن راه را برای رزمندگان باز می‌کنیم
آرزوی وی دیدار با مقام معظم رهبری است.
میبد 500 شهید و صدها جانباز را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب کرده است.
مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات