حجت الاسلام والمسلمین حسن باقری حضرت زینب(س) را نمونه اعلا و الگوي تمام عياري از چگونگي حركت انسان به سوي كمال دانست و گفت: پس از برادر مسؤوليت ادامه نهضت پرخروش حسين بر عهده این بانوی والا مقام بود.
کد خبر: ۹۲۰۳۹۵۸
|
۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار امام جمعه شهر خشکرود با حضور در جمع پاسداران ناحیه مقاومت بسیج زرندیه ضمن گرامی داشت این روز با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت زینب (س) حرکت حضرت زینب به سوی شام را سرآغازی برای حرکت اسلامى و پیشرفت تفکر اسلامى و پیش بردن جامعه‌ى اسلامى دانست و آن را نشات گرفته از مجاهدت ، مقاومت و پایداری حضرت زینب دانست و افزود: حضرت زینب(س)  نمونه اعلا و الگوي تمام عياري از چگونگي حركت انسان به سوي كمال است و پس از برادر مسؤوليت ادامه نهضت پرخروش حسين را برعهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن باقری، شجاعت ، حیا ،عفت و پاكي حضرت زینب(س) ستود و اظهار داشت : حضرت زینب(س) تجلی عرفان است و یکی از ویژگی­های بارز این بانوی گران­قدر عارفه بودن است چرا که تا کسی معرفت نداشته باشد، چگونه می­تواند ولایت نور را در سرزمین تاریکی بپذیرد.

وی افزود: حضرت زینب(س) می­دانست که حقیقت چیست و شناختی همه جانبه نسبت به ولیّ خود داشت و به خاطر همین شناخت در قلب خویش محبتی داشتند که ایشان را به اطاعت بی­چون و چرا وا می­داشت.

حجت الاسلام والمسلمین باقری با یادآوری اینکه حضرت زینب(س) از روزگار کودکی آموخته بودند که چگونه ولایت مدار باشند خاطرنشان کرد: ایشان از مادرشان حضرت زهرا(س) آموخته بودند که چگونه با قلبی پر از مهر از امام زمانشان دفاع کنند. ایشان مادری را دیده بودند که حرمت خانه­شان بعد از رحلت پدر، شکسته شد و بی­مهری مردم، زدن مادر و... را نظاره کرده بودند، دختری که سخنان مادر را در مسجد پیامبر شنیدند وآن را در گوش تاریخ ثبت کردند و با عمل خویش حفظ نمودند.

امام جمعه خشکرود یکی از برجستگی های سبک زندگی مؤمنانه را برخورداری از اهرم حیا و عفت در زندگی دانست و تاکید کرد : حیا و عفت موجب می شود انسان به هیچ وجه به خود اجازه ندهد وارد در مناطق ممنوعه و یا به عبارتی ناهنجاری های دینی و اخلاقی شود. وی افزود: حیا و عفاف حضرت زینب(س) ریشه در سیره و پرورش فاطمی داشت؛ کما اینکه منابع روایی عبارت شگفت انگیزی در خصوص حیای زیبنی نقل کرده اند: یحیی مازنی در خصوص حیا و عفاف عقیله بنی هاشم این چنین بیان می دارد: مدت مدیدی در جوار امیرالمؤمنین(ع)، نزدیک خانه ای که زینب کبری(س) زندگی می کردم، ولی به خدا سوگند، نه او را دیدم و نه صدایش را شنیدم. هنگامی که شبانه به زیارت قبر جدّش، پیامبر(ص) می رفت، به گونه ای حرکت می کرد که امام حسن(ع) طرف راست او بود، امام حسین(ع) در طرف چپ ایشان، و امام علی(ع) در پیشاپیش زینب حرکت می کرد، در حالی که شمع و چراغ را خاموش کرده بودند، یک بار علّت این امر را از امام حسن(ع) پرسیدم ایشان فرمودند: می ترسم نظر کسی به خواهرم، زینب(س) بیفتد».

حسن باقری در انتها با بیان اینکه هر چند عقیله بنی هاشم را به حیا و عفت  می شناسند گفت :تا پیش از حادثه دردناک کربلا چشم نامحرمی به ایشان نیفتاده بود، ولی در فضای بحران زده و ملتهب سال 61 هجری وقتی که در جامعه کوفی مردی و مردانگی رنگ می بازد و مردان غیرت خود را از دست می دهند و باطل نامردی خود را رو می کنند، زینب کبری این دختر مکرمه امیر المؤمنین(ع) با کمال غیرت و شجاعت به دفاع از امام زمان خود می شتابد، و در عرصه کارزار با دژخیمان در مقام پاسداری از حریم ولایت شجاعانه ایستادگی می کنند. و نقشه شوم دشمن را برای حذف مرجعیت دینی اهل بیت(ع) نقش بر آب می کند. به طوری که روشنگری های ایشان در کوفه و شام به خوبی گویای این مطلب است.

ارسال نظرات