۰۸ / مرداد / ۱۴۰۴ - 30 July 2025
00:25
کد خبر : 9205241
۱۰:۵۹

۱۳۹۸/۱۰/۱۵

نقش گفتمان سازی اصحاب هنر و رسانه در انقلاب اسلامی

کارشناس ارتباطات و رسانه و مجری برنامه فناوری اطلاعات شبکه خبر سیمای جمهودی اسلامی ایران گفت: آن چیزی که امروز ما از آن غافل شده ایم در حقیقت اصحاب هنر و رسانه هستند که با نگاه و نگرش و ابزار خاص خودشان می‌توانند یک نقش گفتمان سازی ایفا کنند.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کاوه منگلی، در نشست بصیرتی که به همت پایگاه‌های بسیج طلیعه نور و الغدیر کوی سازمانی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار در مسجد الغدیر این کوی برگزار شد در سخنانی با اشاره به جایگاه و نقش رسانه‌های اسلامی و انقلابی در تبیین اهداف انقلاب اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ گفتمان رسانه‌ای برای ما در سطح بین الملل شکل نگرفته است و بُرد رسانه‌ای ما بیشتر داخلی است.
کارشناس ارتباطات و رسانه و مجری برنامه فناوری اطلاعات شبکه خبر سیمای جمهودی اسلامی ایران افزود: رسانه‌های امروز یک مزیتی به نام شبکه‌های اجتماعی در جایگاه رسانه‌ای ما به وجود آورده اند، که این شبکه‌ها جریان تولید و بخصوص توزیع محتوا را از انحصار رسانه‌ها خارج کردند، مهمتر اینکه اِستناد کاری را که انجام می‌دهد لحظه به لحظه با دیگران به اشتراک می‌گذارد و این حرکت ممکن است به علت عدم آشنایی افراد با تکنیک‌های رسانه‌ای از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، ولی اثرگذار خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: دراین شرایط جریان رسانه‌ای اسلامی و انقلابی می‌تواند علاوه بر اینکه کار رسانه‌ای خود را انجام می‌دهد، مدیریت رسانه مردمی را نیز در کنار خودش ایفا کند.
منگلی تصریح کرد: آن چیزی که امروز ما از آن غافل شده ایم در حقیقت همین اصحاب هنر و رسانه هستند که با نگاه و نگرش و ابزار خاص خودشان می‌توانند یک نقش گفتمان سازی ایفا کنند.
وی ادامه داد: جوانان ما امروز یک زبان کاملا متفاوت دارند. شکاف نسلی به حداکثر زمان خودش رسیده است. ما قصد داریم در عرصه بین الملل چه کاری انجام دهیم؟ آیا فکر نمی‌کنیم در مرحله اول اگر در جامعه خودمان موفق بودیم، بعد برویم سراغ جامعه بین الملل؟ حداقل این است که باید هر دو جامعه ملی و بین المللی را همزمان مد نظر داشته باشیم و اینکه جامعه داخلی را رها کنیم و متمرکز بر بین الملل شویم، یک ضربه دوگانه هم از داخل و هم از خارج خواهیم خورد.
منگلی اضافه کرد: حضور داشتن حتی نه به معنای فیزیکی، بلکه حضور مجازی و رسانه‌ای می‌تواند باشد و اثر گذار خواهد بود و بیش از همه به طیف بندی مخاطبین و دسته بندی مخاطبین و ایجاد و تامین هر کدام از این طیف‌ها نیازمندیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید