مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کمیجان:

سیره حضرت زهرا(س) الگوی شایسته زنان مسلمان است

حجت الاسلام رفیعی گفت: يكى از عوامل اساسى در تكامل انسان عنصر اسوه‏ است و به يقين ارائه تعريف جامعى از اسوه در همه موضوع های مادى و معنوى بشر كه بتواند به كمال لايق خود برساند، بدون هدايت وحى، توفيق حاصل نمی شود
کد خبر: ۹۲۰۸۹۰۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛حجت الاسلام سید حسن رفیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کمیجان در گفتگو با بسیج به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت:براى دست‏يابى به الگوى که منجر به کمال انسان بشود بايد خود جستجوگر انسان و ابعاد شخصيت انسانى را بشناسد و فرد و يا افرادى را كه در تمامى آن ابعاد، خويش را تا نقطه كمال رسانيده باشند، بشناسد و آن گاه با اسوه قرار دادن آنها، خود در اين طريق راه بپيمايد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کمیجان با توجه به اینکه حضرت فاطمه(س) به عنوان اسوه‏ به ويژه زنان هستند گفت:اسوه بوده این بانوی بزرگوار را هم از زبان وحى شنيديم و هم با صراحت كلام رسول خدا در احادیث و روایت های مختلف گرفته ایم.

وی گفت: در بيان خصوصيات آن حضرت نيز، كلام خداوند گوياترين و واقعى‏ترين معرف است و در اين خصوص آيات سوره هل اتى‏ برجسته‏ترين صفات را مطرح كرده است تا مؤمنانى كه در جستجوى كمال حقيقى و رسيدن به درجات عالى انسانى‏اند، با چشم دوختن به آن ارزشها خود را در مسير آن قرار دهند.

وی افزود: دختر گرامى رسول خدا در مسائل علمى نيز مانند ساير ويژگيهاى اخلاقى و انسانى، از امتيازات بسيار بالايى برخوردار بود زيرا آن حضرت ارتباط قوى به عالم غيب داشت و مستقيماً با جبرئيل امين و ساير ملائك به گفتگو مى‏پرداخت و اخبار گذشته و آينده جهان را از آنان دريافت مى ‏داشت.

رفیعی تاکیدکرد: حضرت فاطمه‏ زهرا عليهاالسلام در ميان امت اسلامى تنها زنى است كه داراى مقام عصمت مى‏ باشد و بدين وسيله علوم و آگاهيش به عالم غيب، كه از علوم الهى سرچشمه مى ‏گيرد، بستگى دارد و پايان و حدودى بر آن متصور نيست و تمام مسائل جهان را در كليه ‏ى دوران ها مى‏ دانست و آنها را مو به مو خبر مى‏ داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کمیجان در پایان گفت: از تفسير احادیث امام حسن عسكرى عليه‏السلام نقل شده كه زنان امت اسلامى مشكلات و سؤالات خويش را به حضرت فاطمه عليهاالسلام مراجعه مى‏كرده و پاسخ لازم را مى‏گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات