در ادامه درخشش فیلمسازان کردستانی؛

«دیگری» جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره کوستندورف را کسب کرد

جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره بین المللی فیلم و موسیقی کوستندورف به حامد بقائیان برای فیلم کوتاه دیگری رسید.
کد خبر: ۹۲۰۹۲۷۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  فیلم کوتاه دیگری محصول مشترک انجمن سینما جوانان ایران و راویندر داکا تله فیلم هند است و تهیه کنندگی این پروژه به صورت مشترک به عهده انجمن سینمای جوانان ایران، راویندر داکا، دیمن زندی، سامان حسین پور و آکو زندکریمی است.


فیلم کوتاه دیگری اولین فیلم کُردی است که با همکاری تهیه کننده‌ای هندی در کردستان تولید شده است و از این حیث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. راویندر داکا تهیه کننده هندی از شهر مومبای است که در ساخت این فیلم همکاری کرده است.


جشنواره فیلم کاستندورف توسط امیر کوستوریتسا، کارگردان نامی صربستان و برنده دوبار نخل طلای کن پایه‌گذاری شده است، هر سال سینماگران برجسته جهان را دعوت می‌کند تا به عنوان داور یا میهمان ویژه در این رویداد سینمایی حضور داشته باشند.


کاستندورف، نام روستایی سینمایی است که امیر کاستوریتسا آن را در کوه‌های صربستان، در ۲۵۰ کیلومتری بلگراد (پایتخت صربستان) برای ساخت فیلم «زندگی یک معجزه است» بنا کرده بود و نامش هم برگرفته از ابتدای نام خانوادگی او به اضافه کلمه آلمانی دورف به معنی روستاست.


سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی، دو فیلمساز اهل سنندج با فیلم «دیگری» در کاستندروف حضور داشتند. این فیلم به تازگی در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت و جایزه دوم بخش سینما و کتاب را از آن خود کرد.


سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم و موسیقی کاستندورف از ۱۳ تا ۱۸ ژانویه در دهکده سینمایی کاستندورف برگزار می‌شود.


فیلم کوتاه دیگری محصول مشترک ایران و هند است و تهیه کنندگی آن را سامان حسین پور و آکو زندکریمی، راویندر داکا، دیمن زندی و انجمن سینمای جوانان ایران بر عهده داشته است. این فیلم داستان مردی است که دیگری زندگی او را می‌رباید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات