مسئول سازمان حفظ بنیاد و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج:
مسئول سازمان حفظ بنیاد و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج تاکید کرد: مقام معظم رهبری معتقدند این یادواره ها نباید تبدیل به مجلس ختم باشکوهی شود بلکه بایستی جلسه بصیرت بخشی باشد.
کد خبر: ۹۲۰۹۸۲۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار حق طلب امروز در اولین دوره توانمندسازی دبیران یادواره شهدای سراسر کشور در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: این اولین کارگاهی است که از سوی سازمان برگزار می‌شود و امیدواریم شروع خوبی برای ادامه کار باشد.

وی عنوان کرد: ما از بهترین افراد که در این حوزه تخصص داشته و عالم و عامل در برگزاری یادواره داشتند دعوت کردیم.

حق طلب در خصوص ضرورت این برنامه ابراز داشت: در سال بین ۱۵ تا ۲۰ هزار یادواره در کشور برگزار می‌شود که طبق آمار  ۲۰ هزار و ۳۰۰ یادواره در سال ۹۶ برگزار شد که رکورد را شکست.

وی ادامه داد: اگر بطور متوسط مخاطبین را در یادواره ۵۰۰ نفر در نظر بگیرید حدود ۱۰ میلیون نفر در سال مخاطب در یادواره داریم در صورتی که در یادواره‌های مهم ۵۰۰۰ مخاطب هم داشتیم.

مسئول سازمان حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های مقدس سپاه و بسیج اظهار کرد: با برگزاری یادواره‌ها فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. بخش عمده حضور پرانگیزه جوانان برای نبرد با گروهک‌های تروریستی  عمده انان به واسطه این لست که فرهنگ دفاع مقدس را ترویج و توسعه دادند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا یک فرصت برای ماست افزود: اگر دنیای استکبار این امکانی که شما دارید می‌داشت ببینید چطور از آن استفاده می‌کرد. رهبری فرمودند: دفاع مقدس به انقلاب اسلامی فرصت تنفس داد. ایشان مدام پیرامون موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس صحبت داشتند.

سردار حق طلب بیان کرد: یکی از اهداف ما در یادواره‌ها ادای دین به شهداست که این کمترین کار برای شهداست و هدف دیگر بزرگداشت مقام شامخ خانواده شهداست، ولی هدف اصلی ما در برگزاری این یادواره‌ها انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و نوجوان است. دشمن از این فرهنگ شهادت و ایثار واهمه دارد و بیشتر از اینکه از امکانات نظامی ما بترسد از روحیه ملت ما ترس دارد.

وی ادامه داد:  اگر این تشییع میلیونی برای سردار سلیمانی و همرزمانش برگزار نمی‌شد برخورد دشمن با انتقامی که از آنان گرفتیم شکل دیگری داشت و ممکن بود اقدام سنگینی علیه ما انجام دهند، ولی حضور میلیونی مردم وحشت را در دل دشمن ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نگرانند دفاع مقدس که تبلور فرهنگ جهادی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است دچار تحریف و فراموشی شود؛ ایا این نگرانی به جاست یا نه؟ ما  در قبال این نگرانی چه کاری باید انجام دهیم؟ بیش از ۳۰ سال از دفاع مقدس می‌گذرد و فرصت برای فراموشی و تحریف بیشتر است. چه کنیم این نگرانی رهبری برطرف شود و چگونه در این یادواره‌ها به بهترین نحو عمل کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را به نحو احسنت توسعه دهیم؟   اول اینکه در یادواره‌ها مخاطبان زیادی از قشر‌ها و اقلیت‌های مذهبی و قومیت‌های مختلف و جریانات سیاسی مختلف حضور پیدا کنند و دوم روی جوانان که آینده سازان کشور هستند باید تمرکز کنیم چرا که دشمن جوانان ما را هدف قرار داده است.

مسئول سازمان حفظ بنیاد و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری معتقدند این یادواره‌ها نباید تبدیل به مجلس ختم باشکوهی شود بلکه بایستی جلسه بصیرت بخشی باشد و جوانان با انرژی بالا در راه نظام و انقلاب از جلسه خارج شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها