خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

کمک به ندای مظلومین دنیا تفکری که حاج قاسم در رأس پیاده کرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تفکر کمک به ندای مظلومین در هر کجای عالم جزو اهداف امام و رهبری است که سردار سلیمانی پیاده کرد و در راس مطرح شد در حالیکه بسیار نیروها و سربازان پشت سرشان بودند و این راه را ادامه می دهند.
کد خبر: ۹۲۰۹۹۲۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

اسماعیل برزگر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: اولین جبهه مقاومت مقابل اسرائیل غزه قرار گرفت و 29دی روز مقاومت غزه نامگذاری شد. گر چه مقاومت در لبنان بود و قبل از اینکه جبهه به سرزمین فلسطین کشیده شود در نوار غزه بیشتر درگیری بود.

وی عنوان داشت: رهبر انقلاب فرمودند " یکی از نقش های مهم حاج قاسم سلیمانی این بود که مردم غزه را مسلح کرد که توانستند در برابر دشمن مقاومت کنند ".

 برزگر بیان داشت: بعد از اینکه 17 سال از پیام امام(ره) گذشت به دنبال شهادت محمد حسین فهمیده، در نوار غزه که همه اهل سنت بودند جوانان و نوجوانان ثبت نام کردند که کمربند استشهادی ببندند و به مقرهای اسرائیل بزنند و آنان به حسین فهمیده ایرانی اقتدا می کردند.

یوم الله ها یادآور موفقیت های جبهه مقاومت اسلامی در دنیاست

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که اخیراً فرمودند " هر موقعیتی که پیش می آید و ما موفقیتی در برابر دشمن بدست می آوریم آن روز یوم الله نامگذاری می کنیم" افزود: به خاطر استقامت مردم نوار غزه در برابر اسرائیل با توجه به اینکه تعداد خیلی کم بودند و به لحاظ سرزمینی منطقه بسیار کوچکی است و به دلیل حجم مقاومت بالای مردم منطقه روزی به نام آنها نامگذاری شده و یوم الله است.

روز قدس مسبب پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در برابر اسرائیل است

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: تمام حرکت هایی که تاکنون صورت گرفته در راستای جوشش و خروش مردم در روز قدس است و امام که آخرین جمعه ماه رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند یعنی تربیت سرباز در مقابل اسرائیل به صورت خاموش.

وی اظهار داشت: از سال اول که امام روز قدس را نامگذاری کردند و مردم این روز به خیابانها آمدند مقاومت ها در غزه و لبنان بوجود آمده و این به دنبال حرکت روز قدس است.

برزگر یادآور شد: مقاومت 8روز و 22روزه در نوار غزه یا 33روزه مردم لبنان همان یوم الله ها است و باید حتماً در تاریخ ثبت شود تا آیندگان از آنها مانند روز عاشورا و روز اربعین یاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی توجه و کمک کردن به جریان های ضد ظلم است حال چه شیعه یا اهل سنت و چه مسلمان یا غیرمسلمان باشند گفت: ما کمک می کنیم به جریانهایی که ضد ظلم در دنیا بلند می شود و فرقی ندارد در صربستان، لبنان، سوریه و یا نوار غزه باشد.

یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی کمک به نهضت های آزادی بخش دنیاست

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی کمک به نهضت های آزادی بخش دنیاست و این از سیاست های امام (ره) در خارج از مملکت بود و ایشان مرز جغرافیایی را بسته بودند و می گفتند هر کجای دنیا که ندای مظلومی بلند شود ما به عنوان مسلمان به آنها کمک می کنیم.

کمک به ندای مظلومین دنیا تفکری که حاج قاسم در رأس پیاده کرد

وی از اهداف حاج قاسم که خیلی موفق بود را نیز مدد رسانی به مظلومان عالم دانست و افزود: هر کجای دنیا که ندای مظلومان بلند می شد سردار سلیمانی در جمعشان حضور پیدا می کرد و فرقی نمی کرد که مسلمان یا غیرمسلمان و شیعه یا اهل سنت هستند.

برزگر با بیان اینکه هدف نظام اسلامی در کمک به مظلومان دنیا همان هدف اسلام است تأکید کرد: پایه گذاری اسلام در دنیا نگاه به این ندارد که انسانها باید در طیف، مرز و فکر ما باشند بلکه هر کجای دنیا که ندای مظلومی بلند شود حتماً ما آنجا حضور پیدا می کنیم و تمام توان خودمان را می گذاریم.

بسیج و سپاه در همه دنیا باید تفکر اسلام و مقاومت را پیاده کند

وی اظهار داشت: نظر امام(ره) در تشکیل سپاه و بسیج این بود که برای این مجموعه ها پسوند ایران را قید نکردند بلکه بسیج و سپاه در همه دنیا باید تفکر اسلام و مقاومت را پیاده کند.

 کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: منظور امام(ره) از تشکیل بسیج و سپاه این نبوده که بسیج در سایر کشورها سازماندهی شود و پرونده تشکیل دهد بلکه باید این تفکر در دنیا پیاده شود و به همین علت ما تا زنده هستیم به مظلومین عالم کمک خواهیم کرد.

جبهه مقاومت به عنوان جبهه مقابل ظلم در کل دنیا مطرح شده است

وی با اشاره به کمکی که راه و مکتب سردار سلیمانی به مقاومت مردم غزه و فلسطین کرده است گفت: چون سپاه قدس یکی از اهدافش برون مرزی است یک بعد نظامی و بعد دیگرش تفکری است و مردم را آنقدر امیدوار کردند  تا اینکه به حرکت مقاومت خودشان اعتقاد پیدا کردند.

برزگر افزود: اول که جبهه مقاومت مسلمانان در برابر ظالمان شروع شد تعدادشان خیلی کم بود اما حالا جبهه مقاومت اسلامی به مرحله ای رسیده که در کل دنیا جبهه مقاومت به عنوان جبهه مقابل ظلم مطرح شده است.

وی ادامه داد: این تفکر را حاج قاسم پیاده کرد و جزو اهداف امام و رهبری است که سردار سلیمانی در راس مطرح شدند در حالیکه بسیار نیروها و سربازان پشت سرشان بودند و این راه را ادامه دادند.

تبعیت از رهبری و ایمان و اخلاص در مقابله با دشمن از شاخصه های سردار سلیمانی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: راه موفقیت ملت ما امروز این است که به مقام معظم رهبری نگاه کنیم ما این درس را از عاشورا گرفتیم که حاج قاسم عملاً پیدا کرد اول تبعیت محض از رهبری و دوم ایمان و اخلاص در مقابله با دشمن داشته باشیم.

 وی متذکر شد: رهبری نظرشان این است که اگر خواسته باشیم با دشمنانی که در جبهه های مختلف به خصوص اقتصادی و فرهنگی وارد می شوند مقابله کنیم خاطرات شهدا را مطرح کنیم و شهدا را معرفی کنیم.

 لذا دو عامل که ما را در دنیا موفق کرده است ولایت و شهدا است که با این دوعامل همچون دو بال می توانیم پرواز کنیم و در دنیا نقش مهمی ایفا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار