قوی شدن در اقتصاد جز با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به دست نمی‌آید

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت نمی‌خواهد هیچ ایده‌ی اجرایی ناظر به ظرفیت‌های داخل را پیگیری کند. آنها اعتقاد دارند که تنها راه بهبود اقتصاد ایران مذاکره با ترامپ و برآوردن خواسته‌های آمریکا است.
کد خبر: ۹۲۱۲۱۲۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزای بسیج سید امیر سیاح کارشناس اقتصادی در گفتگو با فارس با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مسئولین برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور گفت: حضرت آقا در نماز جمعه فرمودند که اولویت اصلی امروز کشور مسئله‌ی اقتصاد است و در این حوزه باید قوی شویم. نکته‌ی مهم برای قوی شدن اقتصاد این است که این قوی شدن جز با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: برای قوی شدن در اقتصاد راهکارهای متفاوتی وجود دارد که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی ممکن می‌شود. اما متاسفانه این راهکارها سال‌هاست که روی میز مسئولین خاک می‌خورد. بارها کارشناسان اقتصادی در نامه‌های گوناگون به مسئولین این ظرفیت‌ها و راهکارها را توضیح داده‌اند ولی ظاهرا گوش شنوایی نیست.

سیاح اظهار داشت: دولت نمی‌خواهد هیچ ایده‌ی اجرایی ناظر به ظرفیت‌های داخل را پیگیری کند. آنها اعتقاد دارند که تنها راه بهبود اقتصاد ایران مذاکره با ترامپ و برآوردن خواسته‌های آمریکا است. این همه ظرفیت و راهکار در داخل کشور وجود دارد ولی آنها اصلا توجه نمی‌کنند.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: اقتصاد کشور تنها در صورتی قوی می‌شود که با اتکا به داخل و درونگرایی همراه شود و اینکه فقط چشم‌مان به آمریکا و اروپا باشد دردی از ما دوا نمی‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار