خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

هزینه‌کرد 7 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه توزیع برق ملایر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: برای اصلاح شبکه توزیع برق ملایر 7 میلیارد تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۲۱۶۳۲۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

هزینه‌کرد 7 میلیارد تومان برای اصلاح شبکه توزیع برق ملایرمحمدمهدی شهیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به همدان اظهار داشت:در این سفر پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور با سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومان افتتاح شد که سهم استان همدان ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به  وجود ۱۸ هزار کیلومتر شبکه ۲۰ کیلووات و فشار ضعیف در سطح استان همدان گفت: بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ ترانسفورماتور با ظرفیت ۲هزار و ۲۷۰ مگاولت آمپر در استان داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: پیک بار تابستان امسال به ۷۰۰ مگاوات رسید که با توجه به اقدامات انجام شده کمتر از یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیک داشتیم.

وی با اشاره به اینکه پیک سال ۹۸ را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم، گفت: عمده مصرف انرژی استان همدان با توجه به وجود ۶ هزار و ۹۰۰ حلقه چاه کشاورزی در بخش کشاورزی است.

شهیدی با اشاره به ۳۳ درصد مصرف برق استان در بخش کشاورزی، ابراز داشت: مصرف برق بخش صنعت نیز ۱۱ درصد را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی استان در سال گذشته 10.7 درصد بود که از میانگین کشوری کمتر بود، ابراز داشت: عملکرد ۹ ماهه امسال 10.3 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در کبوداهنگ با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان تصریح کرد: برای پروژه‌های بعدی نیز حدود ۳۵ مگاوات برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در بخش تولید انرژی خورشیدی در استان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان و سایر پروژه‌ها نیز ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای اصلاح شبکه توزیع برق ملایر ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهیدی در خصوص سند توسعه استان یادآور شد: از ابتدای سال ۹۸  برای برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی حدود ۴۳ مگاوات موافقتنامه داشتیم که ۲۰ مگاوات آن به نتیجه رسیده و ۲۳ مگاوات نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش روستایی خاطرنشان کرد: از محل عوارض ماده 5 اقدامات خوبی در این بخش انجام شده که موجب حل عمده مشکلات ما در روستاها شده است و تا پایان سال 97 حدود 26 میلیارد تومان برای توسعه و اصلاح شبکه‌های برق روستایی استان هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات