خبرهای داغ:
دادستان ویژه روحانیت غرب کشور:

افرادی باید وارد نمایندگی شوند که علاوه بر تعهد، دارای تخصص و توانمندی باشند

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور گفت: افرادی باید قدم در مسیر نمایندگی این مردم بردارند که علاوه بر تعهد، دارای تخصص و توانمندی باشند.
کد خبر: ۹۲۱۶۷۸۶
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

افرادی باید وارد نمایندگی شوند که علاوه بر تعهد، دارای تخصص و توانمندی باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام اکبر بیگلری در همایش ارشادی توجیهی نامزدهای انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به محرومان و اقشار کم درآمد برای کسب رای و ورود به مجلس شورای اسلامی خیانت است، اظهار داشت: داوطلبان نباید برای کسب رأی اقدام به وعده و عیدهای فراتر از وظایف و تکالیف از جمله ایجاد اشتغال برای افراد بیکار بدهند.

وی بیان کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وضع قانون است و آنها باید با وضع قوانین مناسب، کارشناسی شده و علمی، موانع و مشکلات را از فرا روی اقشار مختلف مردم بردارند.

دادستان ویژه روحانیت غرب کشور با برشمردن ویژگی‌های نماینده اصلح با توجه به منویات رهبر  معظم انقلاب، اظهار داشت: افرادی باید قدم در مسیر نمایندگی این مردم بردارند که علاوه بر تعهد، دارای تخصص و توانمندی باشند.

بیگلری یادآوری کرد: سالم ترین انتخابات در این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برگزار شده است در حالی که قبل از انقلاب اسلامی پیشتر انتخابات فرمایشی بوده و لیست نمایندگان از سوی استکبار جهانی ارائه و تایید می شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان نیز گفت: کسانی که قصد ورود به مجلس را دارند باید بدانند که کُرسی مجلس به مثابه یک جایگاه ملی است و احتمال دارد فرد داوطلب با ورود به مجلس به عنوان رییس کمیسیون و حتی رییس مجلس انتخاب شود.

حجت الاسلام جلال مرادی افزود: یک نماینده قرار است به نمایندگی از  شهدا، ایثارگران و  ۸۰ میلیون نفر تصمیم گیری کرده یا در جهان از مبانی اسلام و انقلاب دفاع کند بنابراین جایگاه او با دیگر مسوولان متفاوت است.

وی ادامه داد: برای نظام جمهوری اسلامی که امید همه آزادگان و مستضعفان جهان است باید افرادی با ویژگی شهید سرلشگر قاسم سلیمانی وارد  مجلس شورای اسلامی شوند تا از جبهه اسلامی در برابر جبهه کُفر دفاع کنند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان یادآوری کرد: زمانی این ملت شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی سر می دادند که منظور استقلال از استکبار بود و هم اینک استکبار جهانی در اوج ذلت به سر می برد.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: از اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نظارت بر فرایند انتخابات بوده است به گونه ای که در مجلس اول شرایط لازم برای داوطلبان در ۶ محور مشخص شد.

وی ادامه داد: در اصل ۹۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان نظارت بر چهار نوع انتخابات از جمله مجلس شورای اسلامی را عهده دار است و در ماده یک انتخابات که سال ۷۸ مصوب شد نظارت استصوابی شورای نگهبان عام و در تمام مراحل جاری است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان توضیح داد: یعنی قانون شورای نگهبان را مکلف کرده که بعد از فرایند نامنویسی داوطلبان تا زمان تایید اعتبار نامه آنها بر فرایند و کیفیت انتخابات نظارت داشته باشد چراکه این نظارت تضمین کننده سلامت انتخابات است. 

حجت الاسلام مرادی گفت: طبق قانون انتخابات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و طرفداران آنها به هیچ وجه مجاز به تخریب سایر داوطلبان نبوده و تنها می توانند شایستگی های داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند. 

وی اضافه کرد: هر گونه هتک حرمت به حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع بوده و متخلفان طبق مقررات مجازات می شوند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان از کسانی که برای حضور در انتخابات نامنویسی کردند خواست پیش از آغاز انتخابات و تبلیغات انتخاباتی یک بار قانون را بخوانند و باید و نبایدها را به روسای ستاد انتخاباتی و حامیانشان گوشزد کنند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: انجام تخلف های ذکر شده در قانون انتخابات جرم است جهل به قانون رافع مسوولیت نیست و در این راستا حتی داوطلبانی به خاطر جرایم انتخاباتی دور قبل، رد صلاحیت شدند.  

وی اظهار داشت: به داوطلبان نمایندگی اطمینان می دهم که به عنوان مسوول نظارت بر انتخابات استان و بر حسب تکلیف حتی نسبت به یک رای در دورترین روستا حساس باشم چرا که این آرا امانت، حق الناس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار