نماینده ‌ولی‌فقیه در گیلان گفت: یکی از عوامل اصلی ریزش‌های انقلاب این است که عده‌ای نتوانستند آرمان‌های بلند انقلاب که در مسیر تمدن‌سازی اسلامی و ولایتمداری است را درک کنند و در نهایت از مسیر اصلی انقلاب دور شدند.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۹۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در همایش «روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان» با اشاره به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی اظهار داشت: نسل معاصر به‌خوبی دستاوردهای عمیق انقلاب و جایگاه آن را تجزیه و تحلیل می‌کنند و آرمان‌های انقلاب را باور داشته و برای حمایت از پایه‌ها و ریشه‌های انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و این‌ از برکات انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی افزود: یکی از عوامل اصلی ریزش‌های انقلاب این است که عده‌ای نتوانستند آرمان‌های بلند انقلاب که در مسیر تمدن‌سازی اسلامی و ولایتمداری است را درک کنند و در نهایت از مسیر اصلی انقلاب دور شدند.

 

فلاحتی با بیان اینکه امام(ره) نحوه دفاع از مکتب تشیع را می‌دانستند و همین موجب ایجاد دستاوردها و موفقیت‌های بسیار شد خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مسلمانان و حتی غیرمسلمانان دنیا به این موضوع اذعان دارند که انقلاب اسلامی پس از بعثت پیامبر اکرم(ص)، بعثتی بزرگ در تاریخ اسلام است.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی را با هیچ مقیاسی نمی‌توان تجزیه و تحلیل کرد زیرا این انقلاب فراتر از محتوای تفسیرالمیزان‌ها است بیان کرد: انقلاب اسلامی دارای چنان جایگاهی است که آن را با حواشی نمی‌توان تفسیر کرد از طرفی تفسیر مادی برای نظام اسلامی خطرساز است.

 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک دگرگونی بزرگ در ساحت‌های وجودی انسان‌ها ایجاد کرد و موجب متحول شدن انسان‌ها شد ابراز داشت: علم و قدرت و انسان‌سازی دو اصل انقلاب اسلامی است بنابراین انسان‌سازی یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب بود.

 

وی به تاکیدات قرآن کریم به مسئله انسان‌سازی اشاره و بیان کرد: ما معتقدیم که تمدن‌سازی اسلامی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است و خدا را شاکر هستیم که در دوره‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که شاهد بزرگترین و بانشاط‌ترین حادثه تاریخ یعنی پیروزی انقلاب اسلامی بوده‌ایم و این یک عزت است.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نقش روحانیون رزمنده در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانیون رزمنده و عالمان دین نقش کلیدی در طول 8 سال دفاع مقدس داشتند و سایر رزمندگان را تنها نگذاشتند و در کسب موفقیت‌ها و پیروزی‌های مختلف موثر بودند و موجب باشکوه‌تر شدن انقلاب و نظام اسلامی شدند که باید قدردان آنان باشیم و خاطراتشان را ثبت و ضبط کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات