مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد و راه‌اندازی ۳ هزار و ۴۷۴ شغل ارائه ‌شده است.
کد خبر: ۹۲۱۹۶۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱

اعطای بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان همدانی برای راه‌اندازی شغلپیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه اشتغال‌های کوچک و خرد می‌تواند مشکل ما را در زمینه اشتغال کاهش دهد، بنابراین باید به‌گونه‌ای اقدام شود تا در این زمینه با جهش خوبی روبرو باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد و راه‌اندازی ۳ هزار و ۴۷۴ شغل ارائه ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه افزایش سطح معیشت مردم، افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و ارتقای فعالیت‌ها، افزایش سطح بهره‌وری و کارآفرینی درنتیجه افزایش قدرت اقتصادی جامعه را به دنبال دارد، گفت: مشاغل خانگی شاید بهتر و بیشتر از دیگر مشاغل آزاد نرخ بیکاری را در شهرها و روستاها کاهش می‌دهد چراکه با هزینه کم و بهره‌مندی از وام‌های خود اشتغال‌زایی قابل‌اجراست.

وی بیان کرد: وی با اشاره به اهمیت رسیدن به خودکفایی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی تا بتوانند با اشتغال‌زایی روی پای خود بایستند، گفت: ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی از منابع داخلی و برای راه‌اندازی ۹۵۰ طرح بوده است.

ترکمانه همچنین در ادامه بابیان اینکه ۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از منابع بانکی پرداخت‌شده است، گفت: این مبلغ برای ۱۷۲۸ طرح بوده است.

وی با مهم شمردن اشتغال روستاییان که سبب مهاجرت آن‌ها می‌شود، گفت: ۷۹۶ مورد تسهیلات نیز با هزینه ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز به مددجویان روستایی پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در پایان ضمن اشاره به‌ضرورت نظارت به‌موقع به‌منظور راهنمایی مجریان طرح‌های اشتغال  افزود: در سال جاری ۶۶ هزار و ۳۸۰ مورد نظارت تخصصی بر همه طرح‌های اشتغال اجراشده توسط متخصصان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات