کارشناس مسائل بهداشتی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، افراد از حضور در مراکز شلوغ خودداری، تماس با حیوانات و دست دادن با یکدیگر خودداری کنند، دستان خود را مرتب بشویند و از مایعات گرم و مواد دارای ویتامین سی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۲۲۰۴۲۲
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حسنی کارشناس مسائل بهداشتی در مورد راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: با توجه به ورود این ویروس به جامعه، وظیفه همگانی است تا برای پیشگیری از انتقال آن، مواردی را رعایت کنند.

از حضور در مراکز شلوغ خودداری کنید

وی با بیان اینکه کارهای خوبی تا به حال صورت گرفته، افزود: با توجه به اینکه این ویروس در شهرهای کشور گسترده شده و در بسیاری از موارد علائم سرماخوردگی دارد، لذا همه افراد باید نکات بهداشتی را رعایت کنند و توجه داشته باشند که از حضور در مراکز شلوغ خودداری کنند. به همین دلیل نیز مدارس، دانشگاه ها و خوابگاه ها و ... تا انتهای هفته تعطیل شده اند. در همین راستا مردم باید از حضور در اماکن عمومی پرهیز کرده، همچنین از مهمانی های غیرضرور، مسافرت ها، دست دادن و روبوسی به شدت پرهیز کنند.

این کارشناس مسائل بهداشتی، گفت: این ویروس در ابتدا می تواند با علائم یک سرماخوردگی عادی پدیدار شود، لذا افرادی که علائم سرماخوردگی دارند حتما مراعات نکات بهداشتی را داشته باشند و حتی الامکان از مراوده با بقیه افراد خودداری کنند.

استفاده از ماسک برای همه ضروری نیست

حسنی استفاده از ماسک را برای همه توصیه نکرد و تصریح کرد: تنها کسانی که علائم سرماخوردگی دارند از ماسک استفاده کنند و فاصله ای یک و نیم تا دو متری را از افراد دیگر حفظ کنند.

این کارشناس مسائل بهداشتی استفاده از مواد ضد عفونی کننده را جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس مفید دانست و تاکید کرد: افراد می توانند از الکل بالای ۶۵درصد برای ضد عفونی کردن دستان خود استفاده کنند، گرچه تمهیداتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع مواد ضد عفونی در ادارات در نظر گرفته شده است.

از دست زدن به چشم،بینی و دهان خود خودداری کنید

وی با بیان اینکه باید از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود در طول روز خودداری کنیم، گفت: قبل از خوردن غذا، قبل از خروج از منزل و اداره و یا بعد از ورود به این اماکن، حتما باید دست ها حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه شسته شوند.

از تماس با حیوانات خودداری کنید

این کارشناس مسائل بهداشتی افراد را از تماس با حیوانات اهلی و خانگی منع کرد و افزود: اگر هم کسی با حیوانات در تماس بود باید حتما دست های خود را بشوید. همچنین استفاده از وسایل شخصی در همه جا توصیه می شود و به هیچ وجه از آبخوری ها و دیگر وسایل عمومی استفاده نشود. همینطور باید از استفاده از قلیان به شدت پرهیز شود چرا که می تواند عامل انتقال ویروس باشد.

مایعات گرم و مواد دارای ویتامین سی بخورید

وی مصرف مایعات را نیز مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از مایعات گرم، مواد دارای ویتامین سی مانند پرتغال، لیمو نارنج و پیاز برای مقابله با این ویروس به شدت توصیه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات