مسئول بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از ساخت اردوگاه راهیان نور لشکر ۲۵ کربلا در هفت تپه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۰۷۳۷
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
به گزارش  سرویس بسیج  راهیان نور خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار ملکی در گفتگو با خبرنگار ما از ساخت ارودگاه راهیان نور لشکر ۲۵ کربلا در هفت تپه خبر داد و گفت:‌امیدوارم با کمک استانداری مازندران و  بودجه‌ای که برای تامین ساخت این ارودگاه قرار است تامین شود، هفته را احیا کنیم.

 مسئول بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سپاه کربلا پای کار احیای هفت تپه آمد، افزود:‌ مهندسی بسیج سازندگی  نقشه برداری را انجام داده و هفته آینده کار اجرایی  ساخت یادمان برای دو شهید گمنامی که در آنجا مدفون شدند، انجام میشود همچنین ساخت سرویس بهداشتی و ساخت دو سوله در دست ساخت است.

سردار ملکی در ادامه هفت تپه  را دانشگاه همه رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد:‌رزمندگان واحد‌های درسی مقاومت و ایثار و شهادت آنجا خواندند و این باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استانداری خوزستان ۱۵ هکتار زمین در اختیار سپاه کربلا برای احیای هفت تپه قرار داد، اضافه کرد:  شخص آقا جانی پور مسئول ستاد احیا شد و نیز فرماندار شوش قول داد  این  زمین به ۶۰ هتکار برسد.

سردار ملکی با اشاره به دو شهید گمنام مدفون در هفت تپه بیان کرد: با کمک سردار باقرزاده  مسئول کمیته تفحص شهدا دو شهید گمنام در آنجا مهمان هفت تپه شدند که با حضور سردار بابایی، سردار شاهچراغی، مسئولین شهرستان شوش و بخش هفت تپه و نیز عشایر این منطقه کلنگ ساخت یادمان برای این دو شهید هم برزمین زده شد.

مسئول بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تصریح براینکه نباید هفت تپه را را فراموش کردو تمام خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان از مسئولین کشوری و استانی بویژه استان‌های شمالی انتظار همکاری  برای احیای هفت تپه دارند، یادآور شد:‌ عقبه لشکر ۲۵ کربلا منطقه هفت تپه بود که سال ۶۴ منابع طبیعی آن را اختیار لشکر ۲۵ کربلا قرار داد. لذااز آن روز ساماندهی، سازماندهی وپشتیبانی لشکر ۲۵ کربلا با کمک مردم در این مطنقه صورت گرفت.

سردار ملکی با اشاره به خاطرات پیشکسوتان در  هفت تپه خاطرنشان کرد:‌هفت تپه چند بار توسط دشمن بمباران شد که  از  مازندران ۷۲ شهید، از گلستان ۱۴ شهید و از کهگلویه و بویراحمد ۴۰ شهید تقدیم انقلاب شد.

مسئول بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران احیاگران هفت تپه را شهدای مدافع حرم مازندران بویژه شهید بلباسی، شهید رجایی فر، شهید کابلی، شهید حبیب الله پور و شهید بریری خواند و ادامه داد:‌با همکاری سردار رستمیان و بچه‌های لشکر ۲۵ کربلا چند سالی است که هفت تپه رونق گرفته و محل بازدید زائران راهیان نور شده است.

سردار ملکی در بخش‌های پایانی سخنان خودبا اشاره به راهیان  نور داخلی در استان در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، افزود:‌دو هکتار زمین برای ساخت مجموعه هفت تپه در نظر گرفته شد که ۲۲ سنگر، ۱۴ چادر و مجموعه نمایشگاهی و فرماندهی در دست ساخت است تا به عنوان راهیان نور داخلی برای گردشگران داخلی که وارد استان مازندران میشوند، باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها