خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

ضدعفونی مساجد و اماکن مذهبی و مشاوره‌های پزشکی به همت بسیج جامعه زنان همدان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به همت بسیج جامعه زنان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس گفت: ضدعفونی مساجد و اماکن مذهبی، معابر و اماکن عمومی، توزیع اقلام بهداشتی، مشاوره‌های پزشکی و آموزش چهره به چهره در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۲۲۳۳۲۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

ضدعفونی مساجد و اماکن مذهبی و مشاوره‌های پزشکی به همت بسیج جامعه زنان همدانفاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به همت بسیج جامعه زنان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: در این راستا ضدعفونی مساجد و اماکن مذهبی، معابر و اماکن عمومی، عابربانک‌ها، توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی، مشاوره‌های پزشکی و آموزش چهره به چهره عمومی به همت سازمان بسیج جامعه زنان در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته این سازمان در سال جاری اظهار داشت: طی سال جاری در حوزه نشاط اجتماعی بانوان و خانواده برنامه‌هایی از جمله برگزاری مسابقات مهارتی و حرفه‌ای در بین مخاطبین، تهیه و توزیع بروشور با موضوع گفتمان ولایت، نماز و عفاف و حجاب، برپایی میز خدمت برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص برنامه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب گفت: برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «حجاب حافظ حریم خانواده»، تهیه بسته‌های فرهنگی، تقدیر از برترین‌های حجاب در ادارات، ارائه عملکرد ۴۰ ساله جامعه زنان، برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب از اقدامات اجرایی در این زمینه است.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه فرهنگ و اجتماع ابراز داشت: برگزاری همایش آزادی به رنگ سیاه، برگزاری نشست‌های نشر و ترویج کتابخوانی سیره شهداء، بازدید از باغ موزه، برگزاری یادواره محلی در گلزار شهدا، ترویج مؤلفه‌های فرهنگ دفاع مقدس و نقش بانوان در ارتقاء فرهنگ عمومی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی زنان و خانواده است.

ستاری‌نوید افزود: در حوزه کار و مشارکت اقتصادی بانوان اقدامات راه‌اندازی واحدهای شغلی و استمرار کارگاه‌های مشاغل خانگی و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به آنان از طریق صندوق‌های تأسیس شده شهری و روستایی انجام شده است.

وی در خصوص حوزه حمایت‌های اجتماعی بیان کرد: اعزام کارشناسان و اساتید در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم با هدف خدمت‌رسانی، آموزش کارآفرینی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت و خانواده گفت: اجرای طرح جامع ندای فطرت، برگزاری نشست دختران آفتاب، نشست‌های الگوی سوم زن مسلمان، تجلیل از زنان و دختران به مناسبت‌های مختلف، دیدار با همسران، مادران و خواهران شهدا، برگزاری همایش نسل ظهور با هدف تربیت نسل مهدوی، همایش گوهر علم و عفاف از دیگر برنامه‌های این حوزه است.

وی در خصوص حوزه سلامت و تندرستی، افزود: ارائه ویزیت رایگان توسط پزشکان عمومی و متخصص زنان در مناطق محروم، برگزاری نشست ورزشکاران با موضوع تغذیه سالم و ورزش همگانی، برگزاری سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی با موضوع طب اسلامی و تغذیه اسلامی، اجرای مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برپایی غرفه چادرهای سلامت در هفته سلامت و اجرای طرح آرایشگاه اسلامی در استان همدان از برنامه‌هایی اجرایی در این حوزه است.

ستاری‌نوید گفت: در حوزه آموزش و پژوهش نیز دوره توانمندسازی مربیان جلسات خانگی و محافل مذهبی، آموزش مشاورین اسلامی در راستای تحکیم بنیان خانواده، آموزش توانمندسازی مربیان طرح قرآنی صراط، نشست تربیتی اخلاقی معرفتی و برگزاری محافل ترتیل خوانی را در برنامه داشتیم که اجرایی شد.

وی در خصوص فعالیت‌های اجرایی در حوزه ازدواج و فرزندآوری گفت: برگزاری جلسات مشاوره، کارگاه‌های مهارت همسرگزینی و همسرداری، کارگاه‌های مهارت‌افزایی مادران، آموزش والدین در راستای فرزندآوری و ازدیاد جمعیت، ارائه مشاوره و معرفی زوجین نابارور و مشاوره و معارفه دختران و پسران در شرف ازدواج از جمله اقدامات است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: انجام فعالیت های قرآنی وانقلابی در مهدهای قرآنی، تقویت روحیه استکبارستیزی، برگزاری جنگ شادی همراه با عمو روحانی برای تعدادی از مراکز پیش دبستانی و مهدهای قرآنی و تقدیم هدایا به شرکت‌کنندگان، برگزاری کلاس‌های تربیت فرزند و همسرداری برای مادران در مهدها و برپایی مسابقات و ایستگاه‌های نقاشی در اماکن عمومی برای نونهالان مهدها نیز از فعالیت‌های اجرایی در حوزه کودک بوده است.

وی تشکیل کارگاه مادران آفتاب، کارگاه ساعت گفتگو با خدا، پرورش استعدادهای کودکان در مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری مانور زلزله برای آموزش و پیشگیری از حوادث ناشی از زلزله برای نونهالان، نمایش دستاوردهای ۴۰ سالگی کودکان بسیجی و آموزش مفاهیم دینی و تربیتی و پویا کردن و غنی‌سازی  پایگاه‌ها در اوقات فراغت در ایام تابستان را  نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار