خبرهای داغ:
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر خبر داد

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی اوقاف ملایر برای تهیه امکانات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر به کمک ۱۰۰ میلیون تومانی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اشاره کرد و گفت: این مبلغ برای تهیه برخی امکانات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان و برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص یافته که در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۵۳۳۲
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی اوقاف ملایر برای تهیه امکانات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمانبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، قدرت الله ولدی روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در استان به ریاست سیدسعید شاهرخی استاندار همدان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: تولید ماسک و لباس‌های بیمارستانی با ورود و کمک خیران، شرکت بافتینه و بافتسان و هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت در چند نقطه این شهرستان آغاز شد.

‍ وی افزود: این اقلام بهداشتی پس از تهیه و تولید در اختیار شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان قرار گرفته و توزیع می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا دستگاه‌های متولی این شهرستان پای کار بوده و کمیته‌های مختلف نیز فعالانه مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تجمع و تردد شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آرایشگاه‌های مردانه، زنانه، بازار طلا فروشان و روز بازارها در سطح شهرستان تعطیل شده و دستگاه‌های متولی به شدت با متخلفان برخورد می‌کنند.

ولدی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تیم نظارت بر بیماری کرونا در ورودی شهر به صورت شبانه‌روز فعال است و به طور مستمر بازدید از این اکیپ انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: از چهار روز گذشته در میدان‌های استقلال، انقلاب و تعاون ملایر، خودروهایی که وارد شهر می‌شوند، مورد کنترل بیشتری قرار می‌گیرند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه نیاز شدید به دستگاه تب‌سنج داریم، خواستار تهیه دستگاه تب‌سنج از طریق حوزه بهداشت و درمان و در اختیار قرار دادن آن به اکیپ نظارت و کنترل بر بیماری کرونا در ورودی شهر شد.

ولدی همچنین به بازدیدهای مکرر از نانوایی‌ها و واحدهای ارایه خدمت به مردم توسط فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی، اداره صمت و اتاق اصناف ملایر اشاره و بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی، نصب بنرهای تبلیغاتی و تلویزیون شهری در حال انجام است.

وی یادآور شد: گندزدایی و ضدعفونی معابر، اماکن عمومی و ادارات با همکاری شهرداری‌ها، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و دهیاران به طور مستمر در حال انجام است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه دهیاران با هماهنگی و مسوولیت بخشداران و شوراهای اسلامی روستاها، معابر روستاها را مداوم ضدعفونی می‌کنند، گغت: خودروهایی که در اختیار نیروهای نظامی این شهرستان است، برای ضدعفونی و گندزدایی به کمک ستاد شهرستان بیایند تا بتوانیم سطح شهر را روزانه ۲ یا سه نوبت ضدعفونی کنیم.

ولدی ضمن تقدیر از کادر پزشکی و درمان این شهرستان گفت: در بیمارستان‌های امام حسین(ع)، غرضی و مهر امکانات و بخش‌های ویژه و مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به کمک ۱۰۰ میلیون تومانی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اشاره و بیان کرد: این مبلغ برای تهیه برخی امکانات مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان و برای مقابله با بیماری کرونا اختصاص یافته که در اختیار متولیان امر قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است داروخانه‌ها مورد حمایت بیشتری قرار گیرند تا در زمینه تهیه دارو و لوازم بهداشت فردی مردم با مشکل مواجه نشوند.

ولدی پیشنهاد کرد: ارزش افزوده‌ای که اداره مالیات به شهرداری‌ها می‌دهد، توسط شهرداران در این راستا و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا هزینه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات