خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

۱۲۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان/جان باختن ۸ نفر در همدان بر اثر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در استان همدان تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا داشتیم، گفت: از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند و ۵۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند؛ و هشت نفر جان باختند.
کد خبر: ۹۲۲۵۳۳۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

۱۲۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان/جان باختن ۸ نفر در همدان بر اثر کرونابه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رشید حیدری‌مقدم در آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در امر اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه ۱۵۵ کشور در دنیا به  ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: در کشور ما ۱۴هزار نفر مبتلا شده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا داشتیم، افزود: از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند  و ۵۱ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند؛ همچنین تمامی جانباختگان این استان به جز یک نفر مادرباردار، همگی بالای ۷۰ سال سن داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در شهرستان اسدآباد ۲۱ مورد، بهار ۷ مورد، تویسرکان ۳ مورد، رزن یک مورد، فامنین ۶ مورد، کبودراهنگ ۸ مورد، ملایر ۱۵ مورد، نهاوند ۱۹ مورد و در همدان ۳۴ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق یک جنگ تمام عیار است، ابراز داشت: با این جنگ باید با ابزار خودش جنگید و نیاز به ابزار فیزیکی ندارد و باید با تدبیر، عقلانیت و هوشمندی با آن برخورد کرد و هرگونه برخورد هیجانی، احساسی و عدم توجه به معیارهای علمی دغدغه جسمی را برای ما ایجاد می‌کند.

حیدری مقدم با بیان اینکه ما نباید تاریخ را تکرار کنیم و رفتار سلیقه‌ای از خود نشان دهیم چراکه قطعا دچار بحران خواهیم شد، از خبرنگاران خواست: وارد مجموعه بیمارستانی نشوند چراکه ۴۰ تا ۵۰ درصد آلودگی‌های ما بیمارستانی است یعنی کادر بهداشت و درمان بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند.

وی اضافه کرد: اکنون در استان همدان یک هزار و ۲۰۰ تخت فعال برای بستری بیماران داریم، ۸ هزار تخت قرنطینه مازاد بر تخت‌های بیمارستانی داریم،  ۱۵ هزار نیروی بسیجی برای مقابله با این ویروس آموزش دیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ابراز داشت: همچنین ۲۳ مرکز ۱۶ ساعته به همراه ۶۰ خط تماس ۳۱۴۳ از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به مردم خدمات و مشاوره ارائه می‌دهند و سامانه salamat.gov به صورت آنلاین همه اطلاعات را در اختیار قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: یکی از کارهای مثبت همدان انتقال خط مقدم از بیمارستان به خانه بهداشت بود و این امر موجب کاهش ۹۵ درصدی ورودی بیمارستان‌ها و افزایش کیفیت خدمات در مراکز درمانی می‌شود.

حیدری مقدم با اشاره اینکه تاکنون ۶۰۰ بیمار و ۸ فوتی در استان داشتیم و توانستیم در مدیریت بیماری نقش‌آفرینی کنیم، بیان کرد: رعایت بهداشت فردی، دریافت مایعات، خواب کافی و مدیریت استرس در کنترل بیماری می‌تواند نقش داشته باشد.

وی گفت: کشور چین برای مقابله با ویروس کرونا پویش «در خانه بمانیم» را راه‌اندازی کرد یعنی نمی‌توان با رفتار سلیقه‌ای و کدخدامنشی بیماری را رفع کرد بلکه باید با توجه به نکات بهداشتی و خارج نشدن از منزل این ویروس را شکست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نقش اصحاب رسانه را در کنترل ویروس کرونا با اهمیت شمرد و ابراز داشت: رسانه‌ها حتی به دورترین نقاط روستاها هم نفوذ دارند و گاهی می‌توان با یک خبر منفی جامعه را مشوش کرده یا با اخبار صحیح امیدآفرینی کرد و می‌توان مدت زمان بودن ویروس در کشور را کوتاه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات