فرمانده سپاه شهرستان فریدونکنار با اعلام اینکه ۲۶ هزار ۷۲۲  نفر از شهروندان فریدونکنار (شهری و روستایی) در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند، افزود: مدافعان سلامت با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و خانه بهداشت محله به محله  طرح غربالگری را انجام دادند.
کد خبر: ۹۲۲۶۷۳۲
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ محمد برمر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار «بسیج» ضمن تبریک عید نوروز و همچنین فرا رسیدن عید مبعث، با اشاره به خدمات جهادگران بسیجی در رزمایش جبهه سلامت شهرستان فریدونکنار، گفت: رزمایش مهار کرونا با محوریت سپاه شهرستان در گروه های پنج گانه  انجام شد.

برمر از بکارگیری ۵۳۰ جهادگر بسیجی در شبکه رزمندگان و جهادگرانی بسیجی خبر داد و با اشاره به خدمات سفیران سلامت افزود:‌ماموریت گروه اول جهادگران بسیجی در قالب سفیران سلامت ترویج آموزش‌ها و توصیه‌های بهداشتی بین مردم بود که تا به امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار بروشور آموزشی در درب منازل و بین کسبه بازار توزیع شد.

فرمانده سپاه شهرستان فریدونکنار با اعلام اینکه ۲۶ هزار ۷۲۲  نفر از شهروندان فریدونکنار (شهری و روستایی) در طرح غربالگری کرونا ارزیابی شدند، افزود: گروه دوم که مدافعان سلامت هستند با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و خانه بهداشت محله به محله  طرح غربالگری را انجام دادند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه فریدونکنار در همین رابطه اضافه کرد:‌۴۱ محله شهرستان توسط جهادگران بسیجی هر سه روز یکبار بصورت شبانه روزی ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

به گفته برمر ناظران سلامت به عنوان گروه سوم رزمندگان جبهه سلامت در عرضه بهداشتی نان در نانوایی ها، اغذیه فروشی‌ها و نیز تولید و توزیع هدفمند لوازم بهداشتی نظارت مستمر دارند.

فرمانده سپاه فریدونکنار در ادامه خبر از راه اندازی ۴۰ کارگاه تولید ماسک بهداشتی و لباس‌های یک بار مصرف بیمارستانی و همچنین محلول‌های ضدعفونی در شهرستان خبر داد و اعلام کرد:‌۱۵۷ خیاط بسیجی بصورت گروهی و خانگی تا به امروز ۱۹۷۰۰ ماسک بهداشتی و ۵۰۰ دست لباس یک بار مصرف بیمارستانی تولید کردند که بین مردم و مراکز درمانی توزیع شد.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه فریدونکنار از توزیع ۲۰۶۰ پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی بین خانواده‌های نیازمند و جهادگرانی که در عرصه سلامت مشغول به فعالیت هستند، خبر داد و یادآور شد: روایت فتح سلامت هم اقدامات چهارگروه ناظران، مدافعان و ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت را مستندسازی کرده و در فضای مجازی و رسانه‌های محلی منتشر می‌کند تا مردم هم  در جریان اقدامات رزمندگان جبهه سلامت برای مهار کرونا قرار بگیرند و هم باعث امیدآفرینی و روحیه بخشی در جامعه شود.

برمر در بخش دیگری از سخنان خود به توزیع ۳۲۳ بسته حمایتی به ارزش ۸۰ میلیون تومان اشاره و اضافه کرد:‌بسته‌های حمایتی بین خانواده نیازمند بویژه خانواده‌هایی که مبتلا به کرونا شدند توزیع شد و تهیه و توزیع این بسته‌های حمایتی تداوم دارد.

فرمانده سپاه شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه بیمارستان امام (ره) شهرستان خدمات مشترکی را به شهرستان‌های همجوار مثل بابلسر و محمودآباد می‌دهد خاطر نشان کرد:‌فعلا در فریدونکنار  نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا راه اندازی نشده است و کادر درمانی شهرستان  مشغول خدمات دهی به مردم شهرستان‌های همجوار هستند، اما اگر در آینده پیش بینی  شد که در این شهرستان هم نقاهتگاه بیماران  کرونایی راه اندازی شود، بسیج شهرستان آمادگی لازم را دارد.

برمر در سخنان پایانی خودبا اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش ملی توسط رهبر معظم انقلاب  خاطرنشان کرد:‌در راستای نامگذاری سال، کمک کردیم یک کارخانه مواد شیمیایی تبدیل به کارخانه مواد ضدعفونی شود و از اداره صمت، مجوز این کارخانه در ۳ ماه صادر شد و در حال حاضر منتظر مواد اولیه هستیم تابا راه اندازی این کارخانه تمامی مواد ضدعفونی ستاد پشتیبانی و مردم تامین شود.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه فریدونکنار با اشاره به کمپین در خانه بمانیم از مردم خواستار شد  تا با خادمان خود در بخش‌های نیرو‌های مسلح اعم از سپاه، بسیج، نیروی انتظامی بویژه کادر درمانی  همکاری کنند و با رعایت  توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن باعث قطع زنجیره انتقال کرونا شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها