فرماندار همدان:

کسانی که با مردم ارتباط دارند باید مطالبه‌گری مسئولانه را دنبال کنند

فرماندار همدان با بیان اینکه بهترین مبارزه با ویروس کرونا ماندن در خانه است، گفت: کسانی که با مردم ارتباط دارند باید مطالبه‌گری مسئولانه را دنبال کنند و همه باید مسئولیت بپذیریم.
کد خبر: ۹۲۲۷۱۴۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

کسانی که با مردم ارتباط دارند باید مطالبه‌گری مسئولانه را دنبال کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین افشاری در صحن شورای شهر همدان با بیان اینکه صبح روز دوم اسفند ماه و برگزاری انتخابات پس از جابجایی صندوق‌های اخذ رأی خبری مبنی بر اینکه فردی در همدان به بیماری کرونا مبتلا شده به دستمان رسید، اظهار داشت: همان روز اولین جلسه پیرامون مسئله تشکیل و اقدامات در زمینه پیش‌بینی و پیشگیری، کنترل، تشخیص درمان و مدیریت افکار عمومی شروع شد.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا تدابیر لازم لحاظ شد و در حوزه ستاد استانی نیز نیمه شب بعد از انتخابات اولین جلسه رقم خورد و در حال حاضر نیز یک شب در میان جلسات برقرار است، گفت: تمام اخبار و اطلاعات از نهادهای رسمی و غیررسمی در این جلسه مورد بحث قرار می‌گیرد.

فرماندار همدان با بیان اینکه دغدغه‌مندی مردم را باید قدر بدانیم، گفت: قبل از اینکه تصمیم بگیریم بساط گستران را جمع کنیم شاهد بی‌توجهی مردم بودیم اما امروز این دغدغه مندی ایجاد شده و باید خوشحال بود.

وی با بیان اینکه طی ۱۵ روز اخیر الگوی شیوع ویروس کرونا تغییر کرده و مکان‌هایی درگیر این بیماری شده‌اند که اتفاقاً مسافر در آنها تردد ندارد، گفت: نباید از اصل موضوع دور و به حاشیه نزدیک شد.

افشاری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی برای محدودیت تردد در راه‌ها ده‌ها ابزار و عوامل کنترلی دارد و وزیر ارتباطات در این زمینه مسئول نیست، گفت: تردد شمارها در جاده‌های سراسر کشور فعال است و نباید یک وزیر غیر تخصصی با توئیتر خود فضای همدان را به سمت امنیتی بودن بکشاند.

فرماندار همدان با بیان اینکه ما یک ملتیم و یک پیوستگی داریم و بحران‌ها را باهم مدیریت کردیم و اینکه عنوان شود فردی قومیت گیلانی یا از سایر استان‌ها است مطرح نیست، گفت: نباید تنفر و کینه را در وجود مردم بپرورانیم و روحیه لطافت و همکاری مردمی را تحت شعاع قرار دهیم.

وی با بیان اینکه کسانی که با مردم ارتباط دارند باید مطالبه‌گری مسئولانه را دنبال کنند، گفت: همه باید مسئولیت بپذیریم.

افشاری با بیان اینکه در کشور و سازمان بهداشت جهانی تاکید بر این است که بهترین مبارزه با ویروس کرونا ماندن در خانه است، گفت: دید و بازدیدها از عوامل ترویج و شیوع این بیماری بوده و برگزاری عزاداری‌ها و عروسی‌ها در رتبه بعد و حضور در معابر در رتبه بعدی قرار دارد.

فرماندار همدان با بیان اینکه باید به نهادهای رسمی اعتماد کنیم، گفت: اعضای شورای شهر همدان بارها برای کمک به رفع مشکل با بنده تماس گرفتند.

وی تصمیم گیری با در نظر گرفتن جوانب قضیه را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در شهر همدان ۵۲ درصد اشتغال به مشاغل خدماتی اختصاص دارد، گفت: وقتی تصمیم می‌گیریم معیشت مردم حرف اول را می‌زند و بدون توجه به این فاکتور مردم به تصمیمات عمل نخواهند کرد.

افشاری با بیان اینکه تصمیم گیری برای خلوت کردن سطح خیابان‌ها و معابر آسان نیست، گفت: بعضی جاها از قوانین جلوتر بودیم به طوری که ۲ مرکز میوه و تره بار را برای امروز تعطیل کرده بودیم اما تصمیم کشوری چیز دیگری شد و مجبور شدیم مصوبه فرمانداری را پس بگیریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به پیوستگی تصمیم‌گیری و بیان اینکه در این خصوص نمی‌توان به نحوی عمل کرد که هر استان یک تصمیم بگیرد، گفت: هرچه لازم بود تصمیم گرفته شود انجام شده است اما بعضی تصمیمات مفسده‌ای بیشتر از فایده دارد.

فرماندار همدان با بیان اینکه پرهیز از تصمیمات خودسرانه امری لازم است چرا که آسیب‌زا است، گفت: نباید برای شبکه‌های معاند خوراک تهیه کنیم.

افشاری با بیان اینکه اگر در کشور تصمیمی گرفته شد که قوانین منع آمد و رفت را وضع کنیم در این حوزه وارد می‌شویم، گفت: در حال حاضر ما با روش اقناعی پیش می‌رویم.

فرماندار همدان با بیان اینکه در حال حاضر اصناف همدان به جز ۴ صنف همه تعطیل هستند، گفت: ۲۶ هزار واحد صنفی در همدان وجود دارد و توقع نداریم همه تمکین کنند اما از عملکرد دیروز اصناف راضی بودیم.

وی با بیان اینکه برخی سناریوها ممکن است بعد از یکی دو ماه دیگر برای معاندان بازیچه شود که باید هوشیار بود، گفت: در حوادث آبان ماه در همدان مردم همراهی داشتند و ارتباط مردم و مسئولان نزدیک بود و اجازه سو استفاده داده نشد اما هر جا نیاز باشد شدت عمل به خرج می‌دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار