خبرهای داغ:
ياسر متانت
دراطلاعيه شماره 2 ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان آمده است:
در راستاي مقابله با ويروس كرونا و همياري با هموطنان عزيز،طرحهاي پنجگانه سلامت بسيج در سطح گلپايگان در حال اجراست.
کد خبر: ۹۲۲۷۱۶۰
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴

  به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان، پيرو فرمان مقام عظماي ولايت به رياست محترم ستاد كل نيروهاي مسلح و با عنايت به جلسات قرارگاه زيستي پايش كرونا،در راستاي برنامه ريزي هاي ناحيه مقاومت بسيج گلپايگان جهت مقابله با حمله بيولوژيك دشمنان عليه ملت بزرگ ايران، طرحهاي  پنج گانه سلامت در سطح بسيج شهرستان با همكاري اقشار بسيج و برخي دستگاههاي دولتي در حال اجراست.

  • اولين طرح در قالب مدافعان سلامت است كه شامل ضدعفوني معابر و اماكن عمومي پرتردد،تشكيل تيم هاي پايش شهري و كنترل تردد مسافران در ورودي هاي شهرستان،تب سنجي  كاركنان ادارات و كارخانجات و اقشار بسيج و ضدعفوني و ايزوله منازل مبتلايان به بيماري  كرونا مي باشد.هم اكنون اين طرح با همكاري  بهداري سپاه،بسبج جامعه پزشكي،شهرداري و نيروي انتظامي در حال اجراست.
  • دومين طرح در قالب ناظران سلامت است كه شامل نظارت بر توزيع اقلام بهداشتي،مقابله با احتكار كالاهاي اساسي،شناسايي محتكرين و نظارت بر اماكن طبح نان و اغذيه فروشيهاست. در اين طرح اتاق اصناف،تعزيرات و دادسرا و اطلاعات شهرستان و سپاه هميار طرح مي باشند.
  • سومين طرح در قالب سفيران نور و سلامت است كه شامل اجراي غربالگري سايت سلامت (www.salamat.gov.ir)،حضور درب منازل،تماس تلفني با منازل و آموزش تلفني يا اينترنتي اصول بهداشتي،اجراي برنامه هاي فرهنگي ،مذهبي و آموزشي  در قالب شبكه هاي مجازي مي باشد.در اين طرح اداره تبليغات،اداره اوقاف،امور رسيدگي به مساجد و بسيج جامعه پزشكي و فرهنگي و روابط عمومي و تبليغات ناحيه همياري مي كنند.
  • چهارمين طرح در قالب خادمان سلامت است كه شامل تهيه و توزيع اقلام بهداشتي از جمله مواد ضدعفوني پايه كلر و الكل،دستكش و ماسك و تهيه بسته هاي معيشتي اقشار كم برخوردار است  كه اولويت طرح شناسايي خيرين،توليد كنندگان اقلام بهداشتي موردنياز است كه با همكاري بسيج سازندگي،قرارگاه اجتماعي و گروههاي جهادي و معاونت بهداري و آماد و پشتيباني سپاه صورت مي گيرد.
  • پنجمين طرح در قالب راويان سلامت است كه شامل ايجاد پويش هاي مجازي # در_ خانه_ بمانيم و #كرونا بدور، اطلاع رساني كل طرح ها،عمليات رواني در شبكه هاي مجازي ،بكارگيري خبرنگاران خدوم و رسانه هاي فعال شهرستان است كه در اين طرح،خبرنگاران،اصحاب رسانه و گردان سايبري و ورابط عمومي سپاه هميار طرح مي باشند.

  اين طرح ها تا پايان شرايط اضطرار پابرجاست و مجاهدان خستگي ناپذير  و بصير بسيجي در تمامي اقشار، خدمتگزار مردم شريف ايران اسلامي هستند.

آنچه لازمه موفقيت اين طرح هاست همياري مردم عزيز،در خانه ماندن و قطع زنجيره بيماري و توكل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار است و ان شاء الله اين دوران  نيز با موفقيت و سلامت به سر مي آيد چرا كه ما فصل سپیدی از کتاب سحریم... ألیَس الصُبح بقریبٍ؛

 و  فصل آخر اطلاعيه اين فراز دعاي هفتم صحيفه سجاديه امام سجاد(عليه السلام) باشد كه  امام سجاد(عليه السلام) مي فرمايد:

«فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِی یا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِک، وَ اکسِرْ عَنِّی سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِک، وَ أَنِلْنِی حُسْنَ النَّظَرِ فِیمَا شَکوْتُ، وَ أَذِقْنِی حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِیمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِی‏ مِنْ لَدُنْک رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِیئاً، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ عِنْدِک مَخْرَجاً وَحِیاً»

«پس بر محمد و آلش درود فرست و به رحمتت خداي من - در آسایش را به رویم باز کن و به قدرتت صولت سلطان غم را در میدان حیات من بشکن و مرا در موردی که از آن شکوه و گلايه دارم به عنایت و احسانت كامروا کن و به درخواست من شیرینی اجابت بچشان و از سوی خودت رحمت و گشایشی دلخواه نصیبم فرما و برایم نجات و خلاصی سریع از گرفتاری‌ها مقرر کن»

آمين يا رب العالمين

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها