خبرهای داغ:
نخستین جلسه ستاد هماهنگی نیروهای مسلح منطقه کاشان در قالب قرارگاه بهداشتی درمانی تشکیل و نیروهای مسلح این منطقه بر همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر برای شکست ویروس کرونا تاکید کردند.
کد خبر: ۹۲۲۷۹۴۲
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ؛ نخستین جلسه ستاد هماهنگی نیروهای مسلح منطقه کاشان با حضور فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی کاشان و آران و بیدگل و فرمانده 840 موشکی شهید کبریایی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شکست این ویروس تشکیل شد.

سرهنگ مرتضی عمومهدی ضمن اشاره به تشکیل این جلسه اظهار داشت: جلسه هماهنگی یگان‌های نظامی و نیروهای مسلح برای انسجام و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر تشکیل شد و با تشکیل این جلسه همانطور که در گذشته خدمات زیادی ارائه شده سعی می‌شود تا این خدمات با هدفمندی هرچه بهتر و بیشتر انجام شود.

وی با بیان اینکه کمک‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به دلیل ناشناخته بودن نوع ویروس بسیار سخت است، افزود: هر اقدام صورت گرفته با هماهنگی مسئولان بهداشت و درمان منطقه کاشان صورت پذیرفته و با تشکیل قرارگاهی اقدامات مد نظر با هماهنگی در این قرارگاه به بهترین صورت به مرحله اجرا درمی‌آید.

فرمانده سپاه کاشان ضمن قدردانی از عزم جزم نیروهای مسلح مناطق کاشان و آران و بیدگل در شکست ویروس کرونا ابراز داشت: امید است این قرارگاه بهداشتی درمانی بتواند نقش موثری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ایفا کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته در این قرارگاه اهداف مورد نظر در کمترین زمان حاصل شود.

سرهنگ علی قربانی نیز در این جلسه با بیان اینکه نیروی انتظامی از ابتدای شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد، اظهار داشت: به لطف خدا نیروهای مسلح همواره با یکدیگر اتفاق نظر دارند و بر همین اساس این هماهنگی می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما از روز اول خود را برای هرگونه شرایطی آماده کردیم، افزود: همکاران ما در پلیس فتا فضای مجازی را نیز 24 ساعته رصد می‌کنند و با خاطیان نیز مطابق قانون برخورد می‌شود.

قربانی از بازدید 9 هزار صنف در شهرستان کاشان خبر داد و افزود: تیم‌های مختلف تشکیل و ماموران ما از هشت صبح تا ساعت 23 صنوف را بازدید می‌کنند و در این راستا یک کارگاه پلمپ و به 9 کارخانه و کارگاه و به سه هزار و 746 صنف نیز تذکر داده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ضمن اشاره به مشارکت نیروی انتظامی در شهرهای مختلف منطقه کاشان به منظور غربالگری در مبادی ورودی شهر ابراز داشت: در این مرحله از ورود خودرو با پلاک‌های غیربومی جلوگیری به عمل می‌آید به نحوی که تاکنون از ورود 817 خودرو با پلاک غیربومی جلوگیری به عمل آمده است و به اوتان خود برگشت داده شدند.

جواد عابدینی نیز در این جلسه ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان اظهار داشت: امروز اروپا و آمریکا به صورت جهش یافته با ویروس کرونا درگیر شدند و این مهم مصداق عبارت شریفه "اللهم الشغل الظالمین بالظالمین" است.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای یگان هوافضای سپاه پاسداران مستقر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل افزود: بر اساس تاکیدات و دستور سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران مبنی بر بکارگیری تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی هوا فضا مستقر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم است تمامی تلاش خود را برای بازگشت سلامتی مردم انقلابی و شهیدپرور منطقه کاشان به کار بگیریم.

عابدینی ضمن اشاره به ضدعفونی معابر و اماکن پرخطر و کم برخوردار منطقه کاشان و بخش‌های تابعه تبیین کرد: 19 خودروی مکانیزه رفع آلودگی محیطی با هماهنگی و پشتیبانی فنی تخصصی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به استعداد روزانه 60 نیروی پاسدار و بسیجی تجهیز و از 29 اسفند سال گذشته تاکنون به صورت روزانه در این راستا به کارگیری می‌شود.

وی ضمن اشاره به خدمات پزشکی درمانی درمانگاه شفا نیروی هوا فضای سپاه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان این درمانگاه نسبت به راه‌اندازی اورژانس 24 ساعته اقدامات لازم را انجام داد و بخش تصویربرداری این مرکز درمانی نیز راه‌اندازی شد.

سخنگوی یگان‌های نیروی هوافضای مستقر در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از افزایش ارائه خدمات آزمایشگاهی درمانگاه شفا خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به منظور تشخیص اولیه بیماری کرونا صورت پذیرفت به نحوی که از ساعت هفت صبح لغایت 20 در ایام غیرتعطیل و از ساعت هفت لغایت 14 در ایام تعطیل به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

عابدینی ضمن اشاره به ارائه خدمات تخصصی و عمومی به شهروندان تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان به شش هزار نفر در بخش پزشکی عمومی و 400 نفر در بخش تخصصی و عفونی ارائه خدمات شده است.

سرهنگ شکراله نصیری نیز در این جلسه با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی امروز نیروهای مسلح در بالاترین سطح قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تفرقه میان نیروهای مسلح تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما به لطف خدا امروز نیروهای مسلح فدایی یکدیگر هستند و دوشادوش یکدیگر برای خدمت‌رسانی به مردم تمام نیرو و امکانات خود را به کار گرفتند.

فرمانده گروه 840 موشکی شهید کبریایی آران و بیدگل ابراز داشت: 900 نفر ساعت کار ضدعفونی توسط ارتش صورت پذیرفته است و سه نقطه ورودی به شهرستان کاشان نیز توسط نیروهای ارتش کنترل و ضدعفونی می‌شود و در کنار این اقدامات، مجموعه درمانی ارتش در منطقه آران و بیدگل تعامل خوبی با مجموعه بهداشت و درمان منطقه کاشان و آران و بیدگل دارد.

وی با بیان اینکه درمانگاه شهید بهروان سه هزار و 700 خانوار را تحت پوشش قرار داده است، گفت: به لطف خدا و تلاش همکاران سلامتی همکاران خود را مد نظر قرار دادیم و تیم پزشکی ما تمام تلاش خود را برای حفظ سلامتی همکاران به ویژه کادر وظیفه خود به کار گرفته است.

سرهنگ علی اصغر محمدی نیز در این جلسه ضمن اشاره به مشارکت نیروی انتظامی آران و بیدگل در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از همان آغاز کار اظهار داشت: رصد و پایش فضای مجازی به صورت مداوم صورت پذیرفت و 580 صنف نیز مورد بررسی قرار گرفت و برخی واحدهای مختلف نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به مشارکت نیروی انتظامی در حوزه غربالگری افزود: خوشبختانه مسائل امنیتی و غربالگری خوبی در روزهای اخیر صورت پذیرفته و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته و امیدواریم با این اقدامات ویروس کرونا را شکست دهیم.

سرهنگ حسن فخرُل نیز در این جلسه مبارزه با ویروس کرونا نوعی جنگ بیولوژیک دانست و اظهار داشت: اقدامات گوناگونی همچون ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تشکیل قرارگاه‌های جهادی، تهیه ماسک و غیره از جمله اقداماتی است که ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل انجام داده است و دوشادوش سایر نیروهای مسلح اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آران و بیدگل ضمن اشاره به محدودیت‌های بهداشت و درمانی در منطقه آران و بیدگل افزود: به لطف خدا و همکاری بسیج اقدامات خوبی صورت گرفته است اما همچنان محدودیت‌های بهداشت و درمان در منطقه آران و بیدگل وجود دارد و امیدواریم با همت مسئولان و خیران این محدودیت‌ها رفع شود.

وی ضمن اشاره به تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد مبارزه با کرونا در مناطق کاشان و آران و بیدگل ابراز داشت: در صورتی که شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند و در منازل خود بمانند می‌توان ویروس کرونا را شکست داد اما با تجمع شهروندان در پشت درب بانک‌ها، ادارت مختلف، مراکز خرید و اماکن عمومی نمی‌توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

فخرل ضمن تاکید بر اتخاذ تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد مبارزه با کرونا منطقه کاشان به دلیل وجود جامعه آماری کارگری بالا در این منطقه ابراز داشت: امید است با تصمیمات فنی اتخاذ شده توسط ستاد مبارزه با کرونا در منطقه کاشان شاهد قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باشیم و تحقق این مهم نیازمند عملکرد هوشمندانه است.

حمید رجبی نیز در این جلسه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط گردان‌های 115 و 116 امام حسین(ع) کاشان اظهار داشت: تولید پوشش محافظ کادر درمان با مشارکت 30 نفر بسیجی و مجوز از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دستور کار قرار گرفت به نحوی که روزانه 350 عدد از این نوع محافظ تولید و در اختیار قرار داده می‌شود.

وی از تهیه و توزیع 200 بسته‌بندی بهداشتی خبر داد و افزود: نیروهای این گردان در اجرای طرح ملی غربالگری بیماران کرونایی با دانشگاه علوم پزشکی کاشان همکاری موثر داشته است و در همین راستا نیز با شناسایی بیماران کرونایی نسبت به رسیدگی و تهیه مایحتاج خانوارهای آنان اقدامات لازم صورت پذیرفت.

فرمانده گردان 115 امام حسین(ع) کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تبیین کرد: این گردان با تهیه برشور و ارائه نکات بهداشتی گامی موثر در فرهنگ‌سازی ویژه مقابله با ویروس کرونا برداشته است.

وی از همکاری با نیروی هوا فضای سپاه نسبت به ضدعفونی و رفع آلودگی محیطی خبر داد و گفت: همکاری در حوزه مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن با ناحیه مقاومت بسیج کاشان و نیروی هوا فضا ادامه دارد.

ارسال نظرات