مسئولین استان چهارمحال و بختیاری تإکید کردند:
مسئولین استان چهارمحال و بختیاری در نشست کمیته فرهنگی معنوی قرارگاه سلامت بر رعایت دقیق احکام شرعی غسل، کفن ودفن اموات مبتلا به کرونا تإکید کردند.
کد خبر: ۹۲۲۸۹۵۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست کمیته فرهنگی معنوی قرارگاه سلامت و مبارزه با کرونا در سالن جلسات استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانس با دیگر مسئولان استانی و فرمانداران و شهرداران برگزارشد، گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هرگونه تجمع و حضور در مراکز تفریحی، توریستی، اقامتی، بوستان ها، فضاهای سبز، بلوارها و حاشیه رودخانه ها ممنوع است.

اقبال عباسی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها باید ورودی و خروجی این مکان ها را مسدود و فضا را برای هرگونه اسکان موقت غیرممکن کنند.

وی با تأکید بر منع هرگونه تردد برای افراد غیربومی در بین شهرستان ها، افزود: ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی هر شهرستان در روز 12 و 13 فروردین‌ با شدت بیشتری انجام شود.

عباسی با بیان اینکه در 29 نقطه ورودی و خروجی چهارمحال و بختیاری نیروهای انتظامی و در 12 نقطه نیروهای بسیج بر تردد خودروها نظارت می کنند، گفت: در مجموع یکهزار و 598 نیرو بر امر کنترل ورود و خروج خودروها نظارت می کنند.

وی با اشاره به غربالگری و تب سنجی 405 هزار و 88 نفر در مبادی ورودی استان، گفت: تاکنون 93.4 درصد جمعیت استان تحت غربالگری کرونا ویروس قرار گرفته اند و چهارمحال و بختیاری در این خصوص رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

عباسی با اشاره به نحوه به خاکسپاری افراد فوت شده بر اثر کرونا ویروس هم گفت: اقدامات و تجهیزات لازم برای این امر برای متولیان و گروه های داوطلب فراهم شود و تمامی مراحل با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این نشست با تشکر از  تلاش مسئولان استان در مقابله با شیوع ویروس کرونا، همکاری و همدلی و مشارکت همگانی در برخورد با این رویداد را نقطه قوت و برکت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم در اثر یک وحشت و اضطراب بی جا و بزرگ جلوه دادن بیش ازحد این بیماری، بیمارانی که جان باخته‌اند را بدون رعایت مسائل شرعی به خاک بسپارند؛ زیرا ما وظایفی نسبت به این اموات داریم، این‌ها مؤمن هستند و برادر و خواهران ایمانی ما هستند، ما نسبت به این‌ها تکلیف داریم و تکلیف شرعی را نمی‌توانیم زیر پا بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، بااشاره به نظر متخصصان بهداشت و درمان که اعتقاد دارند  انتقال ویروس از طریق دستگاه تنفسی صورت می گیرد،ضمن تإکید بر رعایت نکات بهداشتی ومحافظتی در رابطه با اموات مبتلا به کرونا، بر انجام تکلیف شرعی در غسل و کفن ودفن این اموات تإکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این نشست با اشاره به آمادگی روحانیون و طلاب بسیجی در قالب گروه های جهادی برای اجرای آئین شرعی غسل، کفن و دفن اموات مبتلا به کرونا، از صدا وسیما واصحاب رسانه خواست اطلاع رسانی دقیق دراین زمینه صورت پذیرد تا هیچ دغدغه ای برای مردم و خانواده های سوگوار باقی نماند.

ارسال نظرات