رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با «بسیج»:

برگزاری روزانه 300 کلاس آموزش مجازی در ۱۶ واحد و ۳ مرکز سما درسطح استان / پیش بینی فضای سخت افزاری برای اساتید جهت تدریس غیرحضوری / اجرای آموزش مجازی با کیفیت عالی محور اصلی برنامه آموزش

دکتر کلانتری گفت: با تصویب شورای آموزش دانشگاه ما دروس فشرده و انبساط زمانی، در اجرا خواهیم داشت و ممکن است نیمسال جاری تا تیر و مرداد نیز ادامه یابد ولی به نحوی پیش می رویم که لطمه ای به دانشجو، استاد و ترم تابستان و ترم جدید( نیمسال اول ۱۴۰۰-۹۹ )وارد نشود .
کد خبر: ۹۲۲۹۴۶۱
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

دکتر حسین کلانتری دبیر هیئت امناء و رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان گفت:
جهان همواره دستخوش تغییر و دگرگونی است و در واقع مجموعه‌ای است از خوشی‌ها و ناخوشی‌ها، آسایش و سختی‌ها، درشتی‌ها و نرمی‌ها، پستی‌ها و بلندی‌ها تاکنون بوده است.


وی افزود:یکی از حکمت‌های این دگرگونی ها این است که خداوند با سختی‌ها و بلاها بندگانش را آزمایش می‌کند و در این آزمایش تنها کسانی که صبر پیشه می‌کنند پیروز و رستگار هستندو همانا پروردگار متعال می‌فرماید:«فَاَمَّا الِانسانُ اِذا ما ابتَلاهُ رَبُهُ فَاکرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبّی اکْرَمَنِ وَ امَّا اِذا مَا ابتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیهِ رِزْقَهُ فَیقُولُ رَبّی اهانَن؛


رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی اظهار کرد:ویروس منحوس کرونا، با تمام بدی ها و ناملایماتی که برای همه بشر فراهم کرده، متذکر این نکته نیز هست که " خلق الانسان ضعیفا" در حال حاضر و در عصر کنونی که جهانیان مقهور قدرت های پوشالی حاصل از علم بدون وحی شده اند و نعره ابرقدرت های امروزی، یادآور غرور فرعونیان تاریخ گشته، این قدرت پوشالی و این غرور کاذب، تنها با یک ویروس از هم پاشید و نظم نظامات انسانی را از هم گسست.


دکتر کلانتری بابیان اینکه در این ورطه حساس، فطرت خداجوی انسان، هم چون نوزادی که در جستجوی مادر خویش است گفت: انسان راهی جز این ندارد و در جستجوی پرورگار خودش است. و چه زیبا فرمود امیرالمومنین که در سختی ها و ناملایمت ها " ففروا الی الله" به دامان الهی پناه ببرید.


وی بااشاره به اینکه  قرآن، نسخه ابطال ناپذیر الهی برای ارتباط با خالق بی همتاست افزود: قرآن ، همان ذکر الهی است که بدان قلب ها آرام میگیرد. در این میان، سوره شعرا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و متناسب با این اوضاع و احوال می باشد. علامه طباطبایی هدف اصلی سوره را دلداری به پیامبر در برابر مصیبت های زمانه می داند. چرا که این سوره با بیان داستان‌های پیامبران پیشین و یادآوری سرانجام دشمنان آنان، به منکران پیامبر هشدار داده است. مقاصد این سوره را توحید الهی، خوف از آخرت، تصدیق وحی بر حضرت محمد(ص) و رسالت جهانی او، دعوت به تقوا، بدفرجامی مخالفین نهضت انبیای الهی، منطق استبداد، شروع هرکار اصلاحی از خود و برنامه رستگاری و سرفرازی دانسته‌اند.


وی تاکید کرد: باشد که با پیوستن به پویش با قرآن در خانه می‌مانیم، و با انس با قرآن، و با توسل به ائمه اطهار از جمله حضرت علی بن موسی الرضا، به دامن الهی پناهنده شویم.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی بیان کرد:در اسفندماه سال ۹۸ ،بر اساس دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، کمیته آموزش مجازی استان به مسئولیت اینجانب و دبیری معاون علمی استان تشکیل شد به تبع آن کمیته آموزش مجازی در واحد ها به مسئولیت روسای واحد ها تشکیل و یک نفر بعنوان مسئول آموزش مجازی استان ودر هر واحد یک نفر به عنوان مسئوول آموزش مجازی در هر واحد تعیین کردیم که با واحد الکترونیکی در سازمان مرتبط می باشند .

دکتر کلانتری با بیان اینکه به ازای هر ۵۰۰نفر دانشجو یک نفر به عنوان پشتیبان با شماره تلفن معرفی و به اساتید و دانشجویان اطلاع رسانی گردیده است افزود:زمینه ی اجرای آموزش مجازی در نیمه دوم اسفندماه ۹۸ در مرکز استان و واحدها فراهم شد و با مساعدت مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی ،آموزش ها را از پنجم فروردین ماه شروع کردیم کلاس ها مطابق برنامه آموزشی نیمسال دوم۹۹-۹۸ به صورت برخط شروع شده است که بطور متوسط در روز ۳۰۰ کلاس آموزش مجازی در ۱۶ واحد و مرکز و ۳ مرکز سما در استان داریم و در روزهای پرتراکم حتی۵۰۰ کلاس آموزش مجازی در استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد:ما ملزم هستیم که رضایت دانشجو را تأمین و کیفیت آموزش را بالا ببریم بدین منظور پشتیبانی استان آموزش لازم را کسب نموده و با توجه به اینکه برخی از اساتید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری نداشتند تعداد ۵ کلاس در مجتمع قائم مقام فراهانی تجهیز شده که اساتید می توانند از آن فضا جهت آموزش بر خط استفاده کنند تعداد این کلاس ها در صورت نیاز به ۵۰ کلاس قابل افزایش است.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی بااشاره به اینکه درخصوص  دروس عملی به خصوص کلاس های کارگاهی ، آزمایشگاهی ، تربیت بدنی ، زبان انگلیسی، نقشه کشی ، معماری و... تأکید شده که اساتید محترم مباحث تئوری را در شرایط فعلی تدریس کنند یاد آور شد: در تیر و مرداد کلاس های عملی را به صورت حضوری و فشرده خواهیم داشت.البته تا آن زمان دستورالعمل های جدید دانشگاه اعلام خواهد شد .

دکتر کلانتری تصریح کرد:سیاست های کلان در خصوص تعطیلی ترم، تابع سیاست های کلان کشور و سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی است .

وی اظهار کرد: نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸ جزء دوره ی تحصیلی دانشگاه محسوب می شود و به نظر بنده باید ادامه پیدا کند چون تعداد زیادی از دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی و دانش آموختگی و ادامه کار و فعالیت و عده‌ای برای ترم آینده برنامه ریزی کرده اندو عده زیادی پشت درهای کنکور هستند که از مهرماه آمادگی ورود به دانشگاه را دارند و قطعا تسلسل ورود دانشجویان جدید در مهر ۹۹ وجود دارد بنابراین وظیفه ی ما به حداقل رساندن مسائل و مشکلات در نیمسال جاری و اجرای آموزش مجازی با کیفیت عالی به عنوان محور اصلی برنامه آموزش و استمرار آن در ترم جاری است .


رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با اشاره به زیرساخت های مناسب و دانش فنی در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی آموزش الکترونیکی که  به عنوان محور اصلی برنامه های آموزش در دانشگاه گفت: با تصویب شورای آموزش دانشگاه ما دروس فشرده و انبساط زمانی، در اجرا خواهیم داشت و ممکن است نیمسال جاری تا تیر و مرداد نیز ادامه یابد ولی به نحوی پیش می رویم که لطمه ای به دانشجو، استاد و ترم تابستان و ترم جدید( نیمسال اول ۱۴۰۰-۹۹ )وارد نشود .


دکتر کلانتری بیان کرد:این فرصت یک فرصت بی نظیر برای تحول در آموزش غیر حضوریست و باید جدی بگیریم و تاب آوری زیر ساختی، مدیریتی ، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانشگاه را تقویت کنیم.


وی بابیان اینکه معاونت علمی دانشگاه با تصویب شورای آموزشی دانشگاه میتواند کلاس هارا علاوه بر غیر حضوری ،دروس را حضوری به صورت فشرده در تیر و‌مرداد به شرط حفظ ۱۶جلسه کلاس برگزار نمایدافزود: مدیریت زمانی و انبساط زمانی نباید به ترم تابستان لطمه بزند و نباید کیفیت آموزش را کاهش دهد .



رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی یاد آور شد: اگر دانشجو به خاطر شیوع کرونا به جلسه ی دفاع نرسیده یا با مشکل خاصی مواجه شده حتما کتبا اعلام کند تا در شورای آموزش دانشگاه موضوع را بررسی و حل شود ، جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به قوت خود باقیست اگر دانشجویان آماده دفاع هستند اعلام کنند میتوانیم جلسات را به صورت نیمه حضوری برگزار کنیم ، بدین صورت که حضور اساتید داور به صورت مجازی و استاد راهنما و دانشجو به صورت حضوری خواهد بود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: سلامتی و حفظ جان دانشجویان و اساتید بسیار اهمیت دارد بنابراین تأکید به آموزش غیر حضوری و مجازی به دلیل اهمیت سلامتی اساتید ، مدیران، دانشجویان وکارکنان است .

انتهای پیام/

 
 
 
ارسال نظرات