فرمانده سپاه ناحیه ساوه از مشارکت حدود ۴۰۰ نیروی سپاه و بسیجی شهرستان در مقابله با کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۵۲۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه  در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر ساوه، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه بسیج و سپاه برای انجام وظیفه و رسالت اجتماعی خود در خدمت به مردم وارد میدان شد و دستور مقام معظم رهبری در این زمینه موجب گردید که مصمم‌تر وارد مقابله با این ویروس در جهت حفظ سلامت مردم شود.

وی ادامه داد: فعالیت های سپاه در قرارگاه امام رضا(ع) با 7 کارگروه و شرکت در قرارگاه زیستی شهرستان آغاز شد و به همت حدود ۴۰۰ نیروی بسیجی و جهادی عملیات ضد عفونی و گندزدایی شهر، دوخت ماسک، غربالگری و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی محله ای در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ دستجانی اظهار داشت: با مشارکت نیروهای بسیجی تا ۱۴ فروردین ماه ۹۴ درصد از مردم شهرستان ساوه غربالگری شدند که بخش عظیمی از این عملیات به صورت خانه به خانه و تماس‌های تلفنی صورت گرفت.


وی گفت همچنین عملیات ضدعفونی‌کردن شهر ساوه، بخش مرکزی، نوبران، غرق آباد و ... با همکاری قرارگاه ثارالله، هلال احمر، شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و ... به طور مداوم در حال انجام می باشد.


وی یادآور شد: از دیگر فعالیت‌های نیروهای بسیج و سپاه در این عملیات، توجه به اقشار آسیب دیده در این شرایط بحرانی بوده است که با کمک خیران توانستیم ۳۰۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان تهیه و در بین خانواده های نیازمند توزیع کنیم که بخش دوم تهیه این بسته ها نیز در حال تهیه می باشد.


سرهنگ دستجانی ابراز داشت: ارائه آموزش ها و تهیه بسته های بهداشتی از دیگر اقدامات نیروهای بسیج و سپاه در این مدت بوده بطوری که یک هزار بسته بهداشتی آماده و در مناطق محروم حاشیه شهر توزیع گردید که اقدامات صورت گرفته در این مناطق کم برخوردار موجب کاهش قابل توجهی از شیوع بیماری کرونا در این مناطق را در پی داشت.


وی مشارکت در چرخه توزیع با همکاری دانشکده علوم پزشکی و بسیج اصناف را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و تصریح کرد: در این مدت ۵۰ هزار ماسک به طور مستقیم از کارخانه خریداری و با قیمت مصوب هر ماسک ۷۰۰ تومان و دستکش 15 هزار و 600 تومان در اختیار داروخانه ها قرار گرفت.


سرهنگ دستجانی فعال کردن ۵ کارگاه تولیدی را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و گفت: در این مدت همچنین ۲۶ هزار ماسک با کمک خیرین آماده و در اختیار اقشار کم درآمد و پرخطر قرار گرفت و یک هزار لباس ایمن کارکنان درمان نیز در حال آماده سازی می باشد.


سرهنگ دستجانی همچنین به تشریح اقدامات سپاه در زمینه اطلاع رسانی در جهت امید آفرینی و مقابله با جنگ روانی دشمنان پرداخت و افزود: فعالیت قرارگاه پدافند زیستی محله ای از اقدامات خوب و موفق در این شرایط بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات