خبرهای داغ:
بیانیه بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری:

رسالت هنرمندان حفظ هویت دینی و اسلامی ملت است

سازمان بسیج هنرمندان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با صدور بیانیه، حفظ هویت دینی و اسلامی ملت و تقرب به سرچشمه ی بیکران آفرینش را رسالت هنرمندان متعهد دانست.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۲۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل بیانیه سازمان بسیج هنرمندان به  مناسبت فرارسیدن بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم و روز بسیج هنرمندان به شرح ذیل منتشر شد:

هنرمندان زبان رسای هنر را در خدمت انقلاب و اسلام که عزیزترین سرمایه ی مردم است به کار گیرند و این عطیه ی الهی را صرف تعالی مردم کنند و هنر را از آمیزش با مظاهر زیانبار فرهنگ بیگانه رها سازند.

امام خامنه ای "مدظله العالی"

با اندک تامل در این فرمایش ارزشمند امام امت می توان با یقینی قاطع به عمق اندیشه ی تاریخ سپرد پیوند ناگسستنی و ارتباط عمیق هنر و انقلاب را.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که با دستان پر صلابت و استوار نظام مقدس اسلامی و با تکیه بر درخت تنومند دین ناب محمدی در گستره ی بیکران هستی، چشم بر جهان بودن ها گشود و ابهتش  در هم شکست هیمنه ی پوشالی طاغوتیان اهریمن صفت را.

اما این ابهت آن لحظه چشم ها را به سمت خود خیره تر کرد که نام فرهنگی ترین انقلابِ جهان بر قله های فتح ناشدنی آن درخشید و هنر در دامان آن، به والاترین مرتبه ی خویش رسید و بیشتر از هر زمان یافت جایگاه و سرچشمه ی حقیقی اش؛ ذات کبریایی حق را.

و بی دلیل نیست که بعد از این پیوند ناگسستنیِ هنر و انقلاب، متولد می شود هنرِ انقلاب؛ هنری که می شود مدافعِ راستین آرمان ها و ارزش هایی که در بستر انقلاب شکل گرفته اند، و در واقع می شود مدافعِ هنری با رنگ و بوی دینی، اخلاقی، آرمانگرایانه و متعهد.

آری هنر متعهد...

و اینجاست که تعهد می شود شالوده ی اساسی هنر انقلاب.

هنری که در پیچ و خم تاریخِ خود به دوش می کشاند بار عظیم ارزش های مقدس و آرمان های والا را، و به قعر و پستوی نابودی می برد ابتذال، هرزگی، فساد و فحشا را.

هنری که رهنمون می کند نگاه ها را به افق های عدالت خواهی، آزادگی، ظلم ستیزی، انسانیت، شرافت، ایثار، شهادت و... .

و هنری که می طلبد هنرمند متعهد را.

هنرمندی که با هنرش، نه تنها هویت دینی و اسلامی ملت خویش را حافظ است، بلکه تقرب می جوید به سرچشمه ی بیکران آفرینش.

آنچه نخست هنرمند متعهد این هنر، سید شهیدان اهل قلم؛ شهید آوینی با عمل خود آغازگر آن شد و با حرکت خویش در وادیِ هنرِ انقلاب، رقم زد جهادی به وسعت انقلاب در ساحت اندیشه و زدود گرد غفلت از روزگار خود و اینگونه به گوش جهانیان رسانید که هنرمند باید اهل درد باشد و این درد، نه تنها سرچشمه ی زیبایی و صفای هنری، بلکه معیار انسانیت است. و در نهایت برگزید مقصد بودنش را خداوندگارش.

و اما در عصری که این فرهنگی ترین انقلاب و مولودش یعنی هنر انقلاب و متعهد، طبق معادلات پیش بینی شده ی دشمنان در تیر رس آنان قرار گرفته است و اکثر مکاتب، ایدئولوژی و نحله های مختلف فکری و فلسفی در برابرش قد علم کرده‌اند، هنرمندان باید برای حفظ این انقلاب و هنر بسیج شوند.

و اینجاست که بسیج هنرمندان رخ می نماید و می شود پرچمدار مبارزه با استکبار و غاصبان این انقلاب و‌مدافع این هنر نوخواسته.

پرچمداری که حتی در تحقق گام دوم انقلاب چون دیگر جبهه های حق علیه باطل، با روحیه ی انقلابی و جهادی خویش در صف اول ایستاده و در جنگ نرم فرهنگی دشمنان قسم خورده ی این سرزمین، به تقویت هنر متعهد انقلاب و فرهنگ ناب بسیج همت می گمارد.

و با دریافت این چراغِ راه از رهبر معظم انقلاب، هر لحظه سوق می دهد جریان فرهنگی و هنری جامعه را به سوی دریای بیکران انقلاب اسلامی.

و برای تحقق این رسالت خطیر، هر لحظه جهادگونه تربیت و تشویق می‌ نماید هنرمندانی که هنرشان تعالی می دهند هنر انقلاب را.

هنرمندانی که هنرشان ترسیم می کند مسیر پیش روی انقلاب را.

 هنرمندانی که هنرشان عرضه می دارد به بشریتِ تشنه یِ حقیقت و گمشده در غفلت، اهداف و آرمان های راستین و والای انسانیت را.

هنرمندانی که انسان را به حقیقت اصلی خویش هدایت و وصل می کند.

هنرمندانی که هنر آنان بیدار می کند روح خفتگان در پلیدی را.

و هنرمندانی که ترویج می دهند انقلاب را برای ظهور انقلابی جهانی.

 انقلابی جهانی که بسیج هنرمندان، برای تحقق آن، روشن نگاه می دارد هر دم شعله‌های تعهد و آرمان خواهی را در وجود هنرمندان متعهد...

تا این هنرمندان چون پرچمدار این هنر، شهید سید مرتضی آوینی، یک گام از مسیر خویش بازنگردند و هنر را وسیله ای برای هدایت جهان اندیشه ها به سمت حقیقت اصلی به کار گیرند.

و حالا که بیستم فروردین، سالروز شهادت شهید آوینی، روز هنر انقلاب و بسیج هنرمندان در تاریخ این سرزمین با هم عجین شده است بیش تر از قبل بر این تعهد خویش استواریم که تا پای جان، با در دست گرفتن این چراغ راه، تعالی هنر انقلاب و متعهد را تا تشکیل انقلابی جهانی سرلوحه ی حرکت خویش قرار دهیم...

باشد که در ظل توجهات حضرت ولیعصر عجل الله بتوانیم به این هدف نائل شویم.

ارسال نظرات