ابراهیم متولیان اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی سعی کرده تا در مرحله بیماریابی و تریاژ فعالیت های متعددی انجام دهد و تمام حوزه ها و نواحی را در این مورد فعال کند.
کد خبر: ۹۲۳۱۰۱۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی کرونا‌ و مسئولیت پذیری اجتماعی، در ارتباط تلفنی با دکتر ابراهیم متولیان (رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور) و دکتر شجاعی (عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

ابراهیم متولیان در مصاحبه تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو گفت: کرونا یک بحران جهانی و بسیار بی نظیر است و در تاریخ چنین معضلی تا به حال مشاهده نشده است.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی از روزهای اول شیوع ویروس کرونا در کشور سعی کرد تا در کنار وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد و بالی برای کمک به اوضاع بهداشتی و درمانی کشور را ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در تمامی موارد و کارهایی که نیاز بود؛ ما سعی کردیم با محوریت و فرماندهی وزارت بهداشت در حوزه های مختلف همکاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بسیج جامعه پزشکی سعی کرده تا در مرحله بیماریابی و تریاژ فعالیت های متعددی انجام دهد و تمام حوزه ها و نواحی را در این مورد فعال کند.

ابراهیم متولیان عنوان کرد: اعضای بسیج جامعه پزشکی در حال حاضر از طریق سامانه 4030 با مردم در ارتباط هستند.

وی اظهار داشت: اطلاع رسانی به مردم از طریق سامانه 4030 باعث می شود تا ورودی های غیر ضروری به بیمارستان ها کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید داشت: ما تلاش کردیم تا در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات موثری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در اوایل اسفند ماه و با توجه به درگیر شدن استان قم سازمان بسیج جامعه پزشکی نیروهای متعددی را به این استان اعزام کرد.

ابراهیم متولیان افزود: مدیریت نقاهتگاه هایی که توسط ارگان های مختلف ایجاد شده اند بر عهده سازمان بسیج جامعه پزشکی گذاشته شده است.

وی با اشاره به این که سازمان بسیج در تمامی حوزه ها فعال بوده و کارهای مختلف و متعددی را پیش برده است، عنوان کرد: شبکه مویرگی بسیج در سراسر کشور تلاش می کند تا در حوزه های مختلف و کلونی ها متعدد ورود کند و اقدامات درمانی و پیشگیرانه را شروع کند.

در بخش دیگری از برنامه گفت و گوی اجتماعی دکتر شجاعی در مصاحبه تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو با اشاره به این که سلامتی موضوعی چند بعدی است، گفت: سلامتی از نظر سازمان بهداشت جهانی به ابعاد جسمی و روانی و معنوی و اجتماعی تقسیم می شود.

وی افزود: اگر یک شخص حس تعلق به جامعه داشته باشد، نشان می دهد که از میزان سلامت اجتماعی مطلوبی برخوردار است و می تواند در قبال جامعه خود مسئولیت پذیری داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ارتباط کرونا و مسئولیت پذیری اجتماعی، اظهار داشت: هر شخص در جامعه ذیل مسئولیت اجتماعی باید از انتقال بیماری به افراد جامعه خودداری کند و با رعایت هر چه بیشتر موارد بهداشتی زنجیره شیوع کرونا را قطع کند.

وی اضافه کرد: برخی از جوانان گمان می کنند که کرونا کاری با این قشر ندارد و به همین دلیل موارد بهداشتی را به خوبی رعایت نمی کنند.

دکتر شجاعی با اشاره به فعالیت های بسیج جامعه پزشکی استان قم، توضیح داد: خوشبختانه مسئولیت پذیری اجتماعی در این روزها به خوبی در مردم استان قم نمود پیدا کرد و هر شخص وظیفه خودش را نسبت به جامعه ادا کرد.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکان استان قم حدود 600 عضو از بسیجیان نواحی مقاومت را مورد آموزش قرار داد و این افراد در این ایام ورودی ها و خروجی های شهرها را کنترل کردند و مردم را مورد غربالگری قرار دادند.

ارسال نظرات