همزمان با رزمایش کمک مؤمنانه؛

اهدای محموله 320میلیونی سپاه به بیمارستان هاجر(س) شهرکرد

سپاه قمربنی هاشم علیه السلام یک محموله بهداشتی برای حمایت از کادر درمانی بیمارستان هاجر سلام الله علیها تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد داد.
کد خبر: ۹۲۳۲۰۲۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان هاجر سلام الله علیها شهرکرد با اشاره به اعلام آمادگی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از روزهای نخستین شیوع کرونا برای مشارکت و همکاری در طرح ملی مبارزه با این ویروس منحوس، گفت: سپاه و بسیج اولین نهاد در سراسر کشور بود که با انعقاد تفاهم نامه به یاری ستاد ملی مبارزه با کرونا آمد.

استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول طرح ملی مبارزه با کرونا

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های اول در طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا می باشد که از همه عزیزانی که در خط مقدم این مبارزه قرار دارند؛ پزشکان، پرستاران و خانواده های ایشان جای تشکر و قدردانی دارد.

سردار اکبری، با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از کادر درمانی مقابله با کرونا، کسب رتبه اول استان چهارمحال و بختیاری در این مبارزه را ناشی از مدیریت قوی، همدلی و همراهی همگانی و توکل به خدا و توسل بر ائمه اطهار علیهم السلام و مدیریت و پشتیبانی همه مجموعه ها در استان دانست.

اجرای رزمایش سراسری کمک مؤمنانه در استان چهارمحال و بختیاری

وی، با اشاره به رزمایش سراسری" کمک مؤمنانه " که در استان چهارمحال و بختیاری نیز در حال اجراست، اظهار کرد: انسجام خوبی بین پایگاه ها و نواحی مقاومت ایجاد شده و در اولین قدم، 600 بسته معیشتی در یکی از پایگاه ها تهیه شده است و در مابقی پایگاه ها نیز ادامه دارد.

سردار اکبری، آمادگی کامل سپاه استان برای همکاری با کادر بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا و ایجاد 200 تخت نقاهتگاهی برای بستری بیماران در صورت نیاز، کنترل ورودی و خروجی شهرها را از اقدامات سپاه قمربنی هاشم علیه السلام از روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا برشمرد.

اهدای محموله 320میلیون ریالی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به بیمارستان هاجر(س)

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام همچنین از تهیه یک محموله هدایا و کمک برای استفاده در بیمارستان و کادر درمانی مقابله با کرونا خبر داد و در این جلسه به صورت نمادین بسته هایی از این کمک ها را به رئیس بیمارستان هاجر سلام الله علیها و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اهدا کرد.

نقش سپاه ، برجسته و دلگرم کننده و امیدبخش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این جلسه با اشاره به سنگینی وظیفه مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: یکی از عواملی که تحمل این بار عظیم را برای ما آسان کرد، حمایت و دلگرمی و انسجام همه نهادها، مخصوصاً نقش برجسته سپاه است، که دلگرم کننده و امیدبخش بود.

دنیا به احترام ایران خواهد ایستاد

دکتر مجید شیرانی، شیوع ویروس کرونا را بحران کم نظیر قرن دانست و افزود: یکی از جاهایی که چند ماه دیگر دنیا به احترام ایران خواهد ایستاد، با همه انتقادها و فضاسازی ها، بحرانی است که فقیر و غنی نمی شناسد و گذشت زمان ثابت خواهد کرد که یکی از کشورهایی که بهترین عملکرد را دارد با توجه به بضاعت، کشور ما ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: با همه کم و کاستی ها، با وجود این سختی ها، جزء کشورهای نخست در کنترل بیماری خواهیم بود. نباید تسلیم فشارهای خارجی شویم. نقاط ضعف و قوتی وجود دارد، از طرف جامعه جهانی خیلی به ما ظلم شد، بر اساس ظرفیت خودمان، یک کشور مستقل هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، گفت: باید جامعه نگر باشیم. با شرایط ما یک سری نقاط ضعف نیز داریم، سیستم اداری ما چالاک نیست؛ نقاط قوتی نیز داریم. همبستگی ملی، وحدتی که داریم، در هیچ جایی نیست .

پزشکان و پرستاران خاطرات دفاع مقدس را تکرار کردند

دکتر رئیسی، رئیس بیمارستان هاجر سلام الله علیها شهرکرد نیز در این جلسه با بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: از حمایت های مادی و معنوی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وی با مقایسه دوران دفاع مقدس و ورود ایثارگرانه پزشکان و پرستاران به میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا، افزود: پزشکان و پرستاران ما خاطرات دفاع مقدس را تکرار کردند.

رئیسی با اشاره به تقدیم یکصد شهید سلامت در کل کشور، ادامه داد: پزشک و پرستاری که می داند در این بخش تست مریضان، مثبت است. نفسشان پر از ویروس است. احتمال مبتلا شدن زیاد است، ولی جانش را بر کف دست می گیرد و وارد بخش می شود، که به این پزشکان و پرستاران افتخار می کنیم.

گفتنی است؛ دوهزار عدد ماسک سه لایه پرستاری، 90دست لباس مخصوص ایزوله، یکهزار جفت دستکش لاتکس، یکصدلیتر مایع ضدعفونی سطوح، 50 لیتر الکل 70درصد، 20 لیتر مایع ضدعفونی دست، همچنین یکهزار و 500 پاکت شیرکاکائو از جمله اقلام اهدایی به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای استفاده کادر درمانی بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان هاجر سلام الله علیها بود.

شایان ذکر است؛ ارزش ریالی اقلام اهدایی به دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان هاجر سلام الله علیها شهرکرد را 320میلیون ریال عنوان شد که از سوی معاونت بهداشت و درمان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تأمین شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار