خبرهای داغ:

مراجعه بیش از ۵ هزار نفر به مراکز درمانی در شاهرود/کُند شدن شیب صعودی بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۶ بیمار با تشخیص کووید ۱۹ در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه داشته‌ایم که از این تعداد، ۴۸۰ بیمار تست مثبت کرونا داشتند.
کد خبر: ۹۲۳۲۲۶۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا چمن در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان که بصورت وییئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۶۶ بیمار با تشخیص کووید ۱۹ در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه داشته‌ایم که از این تعداد، ۴۸۰ بیمار تست مثبت کرونا داشتند.
وی بیان کرد: از مجموع افراد دارای تست مثبت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تاکنون بالغ بر ۸۳ درصد از بیماران یعنی حدود ۴۰۰ بیمار بهبود یافته و از مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه ترخیص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: امروز شاهدیم که بر اساس آمار و اطلاعات موجود، میزان کشندگی این بیماری کمی کمتر شده و این مهم در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز قابل مشاهده بوده و پیام خوب و مطلوبی است.
چمن بیان کرد: در مقایسه با متوسط کشور با توجه به بالا بودن درصد جمعیت کهن‌سالان استان سمنان و همین‌طور درصد کسانی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای (بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و...) دارند، طبعاً درصد بیماران شدیداً بدحال ما خیلی بیشتر بوده است.
وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات و تحلیل‌های میدانی انجام‌شده، ضریب ابتلا بیماری در حوزه زیرپوشش این دانشگاه، به ۱.۱۳ رسیده است و با تحلیل‌ها و شواهد موجود، شاهد کند شدن شیب صعودی ابتلا به بیماری هستیم؛ این شاخص در اواسط اسفندماه بیش از ۲.۵ بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: کفایت و کارآمدی نظام سلامت بسیار مطلوب است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد و همچنین مردم به‌خوبی موارد و مسائل بهداشتی را رعایت کردند.
چمن اضافه کرد: امروز و پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، کار ما در مجموعه نظام سلامت کم نشده و بلکه سخت‌تر و بیشتر نیز شده و باید بیش از پیش با آگاه کردن مردم، بیماریابی، پیگیری و مراقبت مناسب صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در این مقطع، یکی از سیاست‌های تعیین‌کننده و مهم بیماریابی فعال و پیگیری هوشمندانه بیماران و اطرافیان آن‌هاست و در این زنجیره مراقبت، نمونه‌گیری از افراد مشکوک به ابتلا مهم‌ترین حلقه محسوب می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: امروز بیش از پیش ارائه آموزش خودمراقبتی، آموزش افراد بهبودیافته و ترخیص‌شده و همچنین در اختیار قرار دادن اقلام حفاظت فردی برای بیماران مبتلا و خانواده آن‌ها باید در دستور کار باشد.
چمن افزود: حفظ ایمنی و سلامت کادر نظام سلامت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در مقابله با این بیماری در کشور و دانشگاه است و به همین خاطر، در حد مقدور توزیع بسته‌های حفاظت فردی را حتی برای خانواده همکاران در همه واحد‌های بهداشتی و درمانی انجام دادیم.
وی یادآور شد: تلاش شده است تا حتی‌المقدور همکارانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، در بخش‌های کرونا به کار گرفته نشوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها