نماینده ولی فقیه در استان یزد:

سیره مرحوم حاج شیخ فقیه خراسانی در کمک به نیازمندان

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در کمک های مردمی حرمت نیازمندان حفظ شود، به بیان مطالبی در مورد سیره مرحوم حاج شیخ در کمک به نیازمندان در زمان قحطی پرداخت.
کد خبر: ۹۲۳۲۵۹۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با فرماندهان سپاه و بسیج در استان یزد اظهار داشت: اخلاص در عمل اصل عمل است و عملی که اخلاص نداشته باشد، مورد پذیرش خداوند قرار نمی گیرد و عملی هم که این پذیرش را نداشته باشند هیچ ذخیره ای برای آخرت انسان ندارد.
وی تصریح کرد: اما هر کار کوچک و بزرگی اگر به یاد و نام و برای رضای خدا باشد، ارزش والای بزرگی دارد که هم درجات انسان را بالا می برد هم قرب انسان پیش خدا را افزایش می دهد و هم جایگاه انسان در آخرت را دارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه به فرمایش نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مومن عاقل است و کارهایش را برای خدا انجام می دهد افزود: اگر انسان برای خدا کار کند، روحش هم آرامش و نشاط پیدا می کند ولی در صورتی که اخلاص نداشته باشد، روحش آرامشی که باید به دست آورد را ندارد.
ناصری یزدی با بیان اینکه در شرایط فعلی که مردم زیادی با مشکل مواجه شده اند، باید همه دست به دست هم دهیم و به نیازمندان کمک کنیم گفت: در این شرایط باید دقت لازم به عمل آید که حرمت افراد به صورت کامل حفظ شود.
امام جمعه یزد با بیان اینکه در کمک هایی که به مردم انجام می دهیم نباید تفاوت قائل شویم و همه نیازمندان را باید مدنظر قرار دهیم ادامه داد: در زمان حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی وقتی که قحطی آمد، وقتی برخی آدرس منازل از سوی حاج شیخ برای کمک گفته می شد، اعتراض می کردند که اینها زرتشتی و یهودی هستند ولی حاج شیخ می گفت، زرتشتی و یهودی باشند بنده خدا که هستند، باید به آنها کمک کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات