مسئول بسیج عشایری استان اصفهان گفت: از ابتدای ورود کرونا به کشور با تشکیل قرارگاه اقدامات پیشگیرانه در جامعه عشایری و اجرایی شدن مصوبات ستاد مبارزه با شیوع کرونا در کنار مردم بودیم
کد خبر: ۹۲۳۳۶۶۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج عشایری اصفهان : با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اقدام به مصاحبه اختصاصی با مسئول سازمان بسیج عشایری اصفهان در خصوص ویروس کرونا و نقش آن در زندگی عشایر نموده ایم .

سرهنگ کیانی نژاد مسئول سازمان بسیج عشایری استان اصفهان گفت : ضمن عرض سلام و خداقوت به تمام کسانیکه در عرصه مبارزه با این ویروس تلاش می کنند و از رفاه و آسایش خود می گذرند تا ما دوباره به زندگی عادی خود برگردیم و همچنین از حمایت خیرین عزیز استان که با تمام وجود به میدان آمده اند و ما را در اکثر برنامه ها همراهی و کمک نموده اند تشکر می کنم از حضور فعال بسیج که انصافا به صورت شبانه روزی این بار را برداشته و به دوش می کشند و هر جا که مردم به کمک احتیاج داشته اند بدون هیچ چشم داشتی دریغ نکرده اند و به ندای مظلومان لبیک گفته اند .

آیا تا کنون ابتلای ویروس کرونا در مناطق عشایری استان شما گزارش شده است ؟

بله عشایر نیز متاسفانه در معرض آسیب این بیماری قرار گرفته اند ولی خوشبختانه آمار این قشر نسبت به سایر اقشار پایین تر است و در استان اصفهان تعداد مبتلایان تا کنون ۱۲ نفر گزارش شده که ۲ نفر آنان فوت کرده اند و ۸ نفر دیگر بهبود یافته اند و ۲ نفر دیگر در حال مداوا هستند .

کرونا چه تاثیری بر زندگی عشایر داشته است ؟ کدام بخش آسیب بیشتری به عشایر وارد کرده است ؟

با توجه به نوع این  بیماری و عدم حضور مردم در جامعه و ماندن در خانه ها و شرایط معیشتی عشایر و وابستگی آنان به دام و کشاورزی زندگی و معیشت عشایر را تحت تاثیر قرار داده و معیشت آنان را سخت تر کرده که لازم است با حمایت از این عزیزان به عنوان قراولان عرصه اقتصادی وضعیت اقتصادی آنان را سامان دهیم . لذا بخش اقتصادی در عشایر آسیب بیشتری دیده است .

پیسشنهادات و برنامه های شما برای کاهش آسیب های وارده به جامعه عشایری چیست ؟

با توجه به ورود عشایر از اواخر اردیبهشت به استان ( کوچ ییلاقی ) با همکاری ارگانها و سازمان های مرتبط با عشایر در مبادی وردی کوچ عشایر با ایجاد ایستگاههای کنترل اقدام به پایش سلامت ، آموزش موارد بهداشتی ، توزیع اقلام حمایتی و بهداشتی و برقرای امنیت کوچ عشایر می تواند مناسب باشد .

بسیج عشایری از چه زمانی و چه اقداماتی برای مبارزه با شیوع کرونا انجام داده است ؟

بسیج عشایری استان از همان روزهای اولیه این ویروس به ایران با تشکیل جلسه شورای بسیج عشایری استان در اداره کل امور عشایر هماهنگی های لازم را به عمل آورد و از نظرات نخبگان عشایری در خصوص مبارزه با این ویروس استفاده گردید لذا به صورت عملی از تاریخ ۱۵ اسفند با تشکیل قرارگاه زیست محیطی در استان و ابلاغ مصوبات این قرارگاه به پائین ترین رده کار خود را شروع کرده که به لطف خدا خدمات بزرگی انجام شده که با همت خیرین و نیروهای بسیجی گزارشی به شرح زیر حضورتان اعلام می کنم .

ضد عفونی و گندزدایی تمامی معابر و راههای عشایری استان ، شناسایی افراد پرخطر ( در معرض آسیب ویروس کرونا ) مثل سالمندان و بیماران تنفسی ،  ارسال پیامک به کلیه عشایر استان جهت رعایت موارد بهداشتی و توصیه های ستاد مبارزه با کرونا ، توزیع بیش از ۱۵۰۰۰ اقلام بهداشتی شامل ماسک ، دستکش و محلول ضد عفونی کننده بین عشایر – ایجاد کارگاه ساخت ماسک در فریدونشهر با تولید روزانه ۱۰۰۰ ماسک ، توزیع ۵۰۰ بسته حمایتی ( مرغ ، گوشت ، برنج ، روغن و .. ) بین خانواده های نیازمند ، توزیع بیش از ۸۰۰ جلد کتاب با موضوع مهدویت ، برقرای ایستگاههای کنترل و نظارت در مبادی ورودی روستا ها ،  همکاری با بهداشت منطقه جهت غربالگیری , ...

برنامه شما برای اجرای رزمایش کمک مومنانه چیست ؟

در راستای لبیک به فرمان مقاوم معظم رهبری ( مد ظله العالی) و کمک مومنانه، اقدام به تشکیل کمیته رزمایش کمک مومنانه جهت شناسایی و جمع آوری مشخصات افراد و خانواده های نیازمند متاثر از بیماری کرونا نموده ایم .

در پایان به عنوان یک برادر کوچکتر از همه مردم بخصوص مردم ولایتمدار عشایر استان درخواست دارم با رعایت مسائل و توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه ها بزودی شاهد شکست این ویروس منحوس باشیم . ان شاء الله

ارسال نظرات