نفوذی‌ها و منافقین را در سینما رسوا کنیم/ در دهه 60 دفاع مقدس را از زاویه‌ای آرمانی نگاه می‌کردیم

متاسفانه در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمانان بسیاری داریم که گمنام مانده و فراموش شدند که هر کدام می‌توانست یک موضوع جذاب باشد، اما غربی‌ها در تخیل خود قهرمان خلق می‌کنند و ...
کد خبر: ۹۲۳۶۹۷۹
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج، قاسم زارع، بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است: متاسفانه در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قهرمانان بسیاری داریم که گمنام مانده و فراموش شدند که هر کدام می‌توانست یک موضوع جذاب باشد، اما غربی‌ها در تخیل خود قهرمان خلق می‌کنند و قهرمان جهانی می‌شود.
قاسم زارع، بازیگر سینما و تلویزیون، درباره قهرمانان دفاع مقدس و خلأ آنها در فیلم‌های سینمایی به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: ما در نحوه پرداختن به موضوع جنگ به سبک‌های جدیدی رسیده‌ایم که می‌تواند مقدمه اتفاقات بزرگ در سینمای ایران باشد؛ هرچند که دیر است اما می‌توان امیدوار بود که شاهد فیلم‌های خوبی باشیم.
وی ادامه داد: در دهه 60 دفاع مقدس را از زاویه‌ای آرمانی نگاه می‌کردیم و در دهه 70 نوعی نگاه انتقادی نیز به آن اضافه شد. در دهه 80 چند فیلم توانستند جنگ را با عینکی دیگر ببینند و در دهه 90 یعنی امروز شاهد برخی فیلم‌های خوب هستیم که قطعا مسیر را برای دهه‌های بعدی می‌گشاید. زمانی که فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا را ببینیم، درخواهیم یافت که ظرفیت شهید چمران تا چه اندازه است که تنها 48 ساعت از زندگی او می‌تواند یک فیلم سینمایی شود؛ حال اگر به کل ایام زندگی پر فراز و نشیب این انسان بزرگ بپردازیم، خواهیم دید که ده‌ها فیلم سینمایی و سریال جذاب از دل آن بیرون خواهد آمد.صیاد شیرازی در عملیات مرصاد چه مجاهدتی کرد، شهید باقری، احمد متوسلیان و شاید همه کسانی که جنگ را درک کرده و در آن حضور داشته‌اند می‌توانند به شرط داستان قوی و تکنیک‌های خوب جهانی شوند.
زارع با بیان اینکه سینما هنر است و ما اعتقاد به هنر متعهد داریم خاطرنشان کرد: مسئله نفوذی‌ها در همه دوران‌های جنگ و بعد از جنگ یکی از اصلی‌ترین محورها است. همین فیلم نفوذی که من هم در آن بازی کردم موضوع جذابی بود که تاکنون به آن پرداخته نشده بود؛ یعنی ما در دل اسرا نفوذی‌هایی هم داشتیم که بتوانند نیرنگ خودشان را پیاده کنند. منافقین و مسئله نفوذی‌ها چه در دفاع مقدس چه در انرژی هسته‌ای و چه در موضوعات دیگر خود سوژه جذابی است که باید به سراغ آنها رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار