وزیر اقتصاد در نشست با فعالان بخش خصوصی:

آمادگی بخش خصوصی برای ورود به بازار سرمایه

وزیر اقتصاد با دعوت از بخش خصوصی برای حضور در بازار سرمایه و تأمین مالی از طریق بورس گفت: شرکت‌های بخش خصوصی در این زمینه آمادگی دارند.
کد خبر: ۹۲۳۷۸۱۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروزدر نشست با فعالان بخش خصوصی برای بررسی فرصت‌های استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه‌ها و بخش خصوصی با دعوت از بخش خصوصی برای حضور در بازار سرمایه و تأمین مالی از طریق بورس گفت: شرکت‌های بخش خصوصی در این زمینه آمادگی دارند. 
فرهاد دژپسند   گفت: بخش خصوصی باید برای تامین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش تکیه گاه جدی اش بازار سرمایه باشد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه تأمین مالی به طور سنتی بیشتر از طریق شبکه بانکی انجام می‌شود افزود: سال گذشته شبکه بانکی ۹۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده و بازار سرمایه ۲۷۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی کرده است.
وی گفت: برای رسیدن به جهش تولید و داشتن رشد مطلوب حداقل باید هزار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشیم که در این زمینه باید از ظرفیت بازار سرمایه استفاده شود.
دژپسند افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار نیز باید با تقویت فناوری و ابزار‌ها و همچنین تقویت منابع انسانی خود زمینه لازم را برای جذب بیشتر سرمایه‌ها فراهم کند.
وزیر اقتصاد همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عرضه‌های اولیه و حمایت از بازار سرمایه و بورس ادامه خواهد داشت گفت: در نیمه دوم سال نیز عرضه‌هایی خواهیم داشت و مردم نباید در خرید سهام شتابزده عمل کنند.
 
بورس املاک راه‌اندازی می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی بورس مستقل املاک در سال جاری خبر داد و گفت املاک مازاد دولت را هم از طریق بورس مستقل املاک واگذار می‌کنیم.
 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به واگذاری صندوق‌های‌ای تی اف گفت: هر فرد ایرانی حداکثر تا ۲ میلیون تومان سهام با تخفیف صندوق واسطه‌گری مالی دولت را از امروز تا آخر اردیبهشت ماه می‌تواند خریداری کند، بنابراین نیازی به عجله و شتاب نیست.
وی افزود: در نیمه اول امسال دو صندوق قابل معامله دیگر هم وارد بورس می‌شود، هم چنین تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی آماده عرضه در بورس هستند و برخی به مراحل نهایی رسیده‌اند.
دژپسند افزود: آزاد سازی سهام عدالت ارزش بازار سرمایه را بالا می‌برد و برنامه وسیعی برای عرضه اولیه شرکت‌ها حتی در نیمه دوم سال داریم، هم چنین افزایش سهام شناور شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی از مردم درخواست کرد با مطالعه و مشاوره تصمیم بگیرند و از شتاب‌زدگی برای حضور در بورس خودداری کنند، چون عرضه‌های اولیه استمرار دارد و اگر سهام یک شرکت مطلوب نبود، مردم آن را خریداری نکنند.
دژپسند با اشاره به جلسه امروز گفت: از فعالان بخش خصوصی دعوت کردیم که شرکت‌هایی که قابل ورود به بازار سرمایه هستند، بیایند و پذیرش بگیرند که اکثر مدیران شرکت‌ها اعلام آمادگی کردند و حتی یک شرکت بخش خصوصی اعلام کرد ۸ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌اش است در حالی که فقط ۲۰ درصد ظرفیت تولیدش فعال شده است و این شرکت حاضر است به بورس بیاید و از این طریق تأمین مالی کند.
وی هم چنین گفت: علاوه بر شرکت‌های بخش خصوصی هفته آینده با مدیران شرکت‌های بزرگ بورسی هم جلسه می‌گذاریم تا حضور خود در بورس را گسترش دهند. هم چنین دولت برنامه وسیعی برای واگذاری دارایی‌ها دارد؛ نهاد‌های عمومی، صندوق‌های بازنشستگی و ستاد اجرایی فرمان امام هم برنامه‌هایی برای واگذاری شرکت‌های خود دارند و از امروز هم اولین صندوق واسطه گری مالی به مردم ارائه می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار