بسیج از سالروز اردیبهشت مقاومت گزارش می‌دهد

فصل چهارم؛روایت فتح خون از کربلای خان طومان

روایت از اردیبهشت مازندران روایت از داغی تازه است و از مظلومیت آلاله هایی حکایت دارد که  غریبانه در دشت تفتیده کربلای خان طومان جان دادند. 
کد خبر: ۹۲۳۸۲۵۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،  درست همین روزها بود، در همین حال و هوای  اردیبهشتی که یک خبر دل مردم یک دیار نه بلکه دل مردم ایران را لرزاند. خبری که تیتر یک رسانه های داخلی و خارجی شد؛ شهادت 13 رزمنده خطه دیار علوی در خان طومان سوریه. روایت از اردیبهشت مازندران روایت از داغی تازه است  و از مظلومیت آلاله هایی حکایت دارد که غریبانه در دشت تفتیده کربلای خان طومان جان دادند. 

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

داعش فرزند نامشروع ایادی استکباری که قصد حمله به ایران  داشت جنگ نیابتی را علیه نظام اسلامی آغاز کرد و سوریه و عراق شد جولانگاهش. این جرثومه فساد و تباهی  جز قتل و غارت  و خونریزی چیزی در چنته نداشت. رزمندگان اسلام این بار در لباس مدافعان حرم برای دفاع از حریم آل الله و  خیمه گاه اباعبدالله (ع) وارد میدان مبارزه با تکفیری ها شدند.

در اردیبهشت سال 95 گروهی از مدافعان حرم از لشکر 25 کربلا برای دفاع از حریم اسلام عزم سفر به حلب سوریه کردند. آن روزها اخبار آتش بس بین عوامل تکفیری در خبرها پیچیده بود اما به یکباره ، دشمن غدار نقض عهد کرد و بصورت وحشیانه با حمله به شهرک خان طومان در جنوب حلب  ، تعداد زیادی از رزمندگان مدافعان حرم که نقش مستشاری در سوریه داشتند را به شهادت رساند.

تصاویر شهدای خان طومان در فضای مجازی دست به دست می شد. مردم میدیدند و باورنمی کردند آیا این پیکر بی جان شهید مدافع حرم محمد بلباسی است، این تن غرق به خون حاج رحیم کابلی است، آیا این گل های پرپر شهید علی عابدینی ،شهید علیرضابریری، ،شهید سعیدکمالی،شهید حبیب الله قنبری ،شهید حسین مشتاقی ، شهیدرضا حاجی زاده ، شهید حسن رجایی فر، شهید علی جمشیدی،شهید سید جواد اسدی،شهید محمود رادمهر و شهید سید رضا طاهر می باشد که در خاک تفتیده کربلای خان طومان در خون خود غلتیدند.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

اخبارهای ضدونقیضی از شهادت رزمندگان لشکر 25 کربلا د رفضای مجازی منتشر می شد. روابط عمومی سپاه کربلا برای جلوگیری از هر گونه اظهارنظری از وضعیت رزمندگان مدافع حرم آل الله که باعث تشویش اذهان و نگرانی جامعه و خانواده های رزمندگان غیور مدافع حرم شود پس از کسب اطلاعات از عالی ترین مرجع مطلع، طی چند روز اخیر اطلاعیه هایی را برای مردم شهید پرور استان صادر کرده بود که در اطلاعیه ای  اسامی شهدای مازندرانی مدافع حرم در منطقه خان طومان سوریه را تائید کرد.

با اطلاعیه سپاه کربلا و تائید نهایی اسامی شهدا ، دوباره مازندران در بهشتی ترین ماه طبیعت عطر وبوی شهادت گرفت و مردم منتظر بودند تا برای آخرین پیکر پاک فرزندان دلیر خود را در آغوش بگیرند.پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی ، شهید مدافع حرم حبیب الله قنبری و پیکر مطهره  سید رضا طاهر چند ماه بعد به وطن بازگشت و با استقبال گسترده مردم شهید پرور و لایت مدار مازندران روبرو شد؛ اما پیکر 10 تن از شهدای دیگر در خان طومان ماند و بعد از 4 سال از آن واقعه همچنان علوی تبارها منتظر بازگشت شهدا هستند.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

داغ شهدای حماسه خان طومان تازه بود و هربار در اردیبهشت ماه تازه تر می شد. برهمین اساس از سال 96 دیگر نام اردیبهشت در تقوم مازندران ،اردیبهشت مقاومت نام گرفت و  اولین سالگرد شهدای حماسه خان طومان در 18 اردیبهشت سال 96 در ساری برگزار شد تا اینکه در 19 اردیبهشت  سال 97 سالگرد شهدای مدافع حرم خان طومان تغییر قالب داد و این بار در قالب رزم واره حماسه خان طومان در پارک موزه دفاع مقدس درمرکز استان حال و هوای جبهه به خود گرفت. به مدت یک هفته هر شب خانواده ها پای  برنامه‌های روایتگری روایان جهاد و شهادت می نشستند و شاهد رزمایش های فرهنگی و عملیاتی بودند.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

شبیه‌سازی گوشه‌ ای از جنایت داعش و نحوه آزادسازی مناطق اشغالی و به شهادت رسیدن شهدای مدافع حرم در این رزم واره به نمایش گذاشته شد.صحنه هایی از لحظه خداحافظی شهدا از خانواده‌های‌شان داغ مردم را تازه کرده بود اما مبارزه با کفرو نفاق و انتظار برای انتقام خون شهدا  را هم تازه نگه می داشت.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

اما سالگردحماسه سازان کربلای خان طومان در سومین سال خود در سال 98 رنگ و بوی سازندگی داشت. سیل سال 98 سالگرد شهدای مدافع حرم خان طومان را این بار به سمت دریای کمک به مردم سیل زده برد. شهدای مدافع حرمی که در بحران ها در خدمت رسانی به مردم نفر اول بودند این بار دست یاریشان  از آستین همت جهادگران بسیجی بیرون آمد . سومین سالگرد شهدای مدافع حرم خان طومان در اردیبهشت مقاومت حال و هوای خدمت به خود گرفت  و در شهرستان سیل زده سیمرغ با حضور پرشور گروه های جهادی،خانواده های معزز شهدا و مردم برگزار شده بود.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

استان شهید پرور مازندران که 42 شهید مدافع حرم را تقدیم حریم آل الله و انقلاب اسلامی کرده بود، با محوریت 13 شهید مدافع حرم 16 اردیبهشت 95،  هرسال در دومین ماه از فصل بهار، مراسم با شکوهی برای گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان با محوریت شهدای خان طومان برگزار می کرد و مراسم اردیبهشت مقاومت  که قرار بود در سومین سال خود در شهرستان هزارسنگر آمل برگزار شود،با وقوع بحران سیل این برنامه تغییر مسیر داد  و در مناطق سیل زده سیمرغ و با حضور 42گروه جهادی با اسم و رسم شهدای مدافع حرم استان که در حال بازسازی و ساخت واحدهای مسکونی مردم سیل زده بودند، برگزار  شد. 

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

خانواده 13 شهید مدافع حرم خان طومان هم  در یک اقدامی ایثارگرانه هزینه های برگزاری سالگرد شهدا را صرف بازسازی و کمک به خسارت دیدگان سیل  کردند  و دوباره مثل شهدای مدافع حرم تاریخ ساز شدند.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

اما امسال چهارمین سالگرد حماسه سازان کربلای خان طومان، 13 پرستویی که با فصل بهار و هوای بهشتی اردبیهشت هنوز به خانه برنگشتند، در حالی آغاز شد که کرونا نفس مردم را تنگ کرده است .ویروسی که بلای جان آدم ها شد اما نتوانست یادو خاطره شیرمردان دلاور خطه دیار علویان را از ذهن ها کمرنگ کند. امسال متفاوت از سال های قبل اردیبهشت مقاومت بصورت مجازی در حال برگزاری است.

اردیبهشت آمد،اما هنوز پرستو‌ها برنگشتند

آن روزی که داعشیان پلید تصاویر پیکر بی جان شهدای مدافع حرم خان طومان را در فضای مجازی منتشر کردند تا ته دل مردم را خالی کنند فکرش را هم نمی کردند که بعد از چهار سال  آنها به زباله دان تاریخ می پیوندند ولی شهدای مدافع حرم  هر روز زنده تر از همیشه در تاریخ مقاومت تکرار می شوند و نسل چهارم و پنجم انقلاب پرشور تر از قبل تصاویر شهدا را قاب پروفایل های مجازی خود کرده و با ارسال پیام استقامت و مقاومت از دل جبهه سلامت ، قهرمانانشان را به رخ دنیا می کشند.

از دهم اردیبهشت تا هفدهم اردیبهشت  امسال یادواره مجازی شهدای خان طومان در خانه های مردم برگزار می شود. خانواده های شهدای مدافع حرم هم این بار  ایثارگری را در سنگر دفاع از سلامت مردم نشان دادند و برای پشتیبانی از مدافعان سلامت مشغول تهیه اقلام پزشکی و بسته های معیشتی برای مردم شدند.

روایت شهدای حماسه ساز خان طومان تمامی ندارد چرا که کربلای سال ۹۵ خان طومان هنوز در اذهان مردم زنده است و یادآور این حماسه تاریخی که هر کجا ندای مظلومی شنیده شود مردمان داغ دیده این دیار  با اقتدا به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  در دفاع از حریم اسلام و اهل بیت(ع) در صف اول جهاد شهادت می ایستند و تا از بین بردن کفر و نفاق تا آخرین قطره خون مبارزه می کنند حتی اگر پیکر فرزندانشان در گمنامی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها