خبرهای داغ:
قائم مقام دادگستری استان همدان:

باید در جبهه اقتصادی به اقتصاد داخلی اکتفا کنیم

قائم مقام دادگستری استان همدان گفت: در جبهه اقتصادی باید به اقتصاد داخلی اکتفا کنیم و در بحث کالا نیز باید کالاهای تولید داخل را به کالاهای خارجی اولویت داد.
کد خبر: ۹۲۳۹۱۳۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴

باید در جبهه اقتصادی به اقتصاد داخلی اکتفا کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اولین شورای پیشگیری از وقوع جرم در قالب کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در سال 99 در محل دادگستری استان همدان برگزار شد.

قائم مقام دادگستری استان همدان با اشاره به نامگذاری سال 99 مزین به سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد: در جبهه اقتصادی باید به اقتصاد داخلی اکتفا کنیم و در بحث کالا نیز باید کالاهای تولید داخل را به کالاهای خارجی اولویت داد.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند ابراز داشت: خرید کالاهای داخلی موجب رونق اشتغال جوانان و عدم وابستگی کشور به تولیدات کشورهای خارجی خواهد شد.

وی ادامه داد: قاچاق گندم، محصولات کشاورزی، دام و نیز قاچاق سوخت و مشتقات آن مسئله مهمی است که عدم توجه به آن موجب ضرر و زیان به اقتصاد کشور خواهد شد.

حسین عسگری، مدیر پیشگیری از وقوع جرم استان همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: در اجرای برنامه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در اجرای تبصره 1 ماده 4 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه مذکور با هدف بررسی نحوه اجرای وظایف و تکالیف قانونی دستگاه‌ها تشکیل شده است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب همدان نیز گفت: در احیاء حقوق عامه توجه به مایحتاج و کالاهای اساسی مردم به خصوص کالاهای استراتژیک باید به یک اصل تبدیل شود.

حسن خانجانی موقر اظهار کرد: باید دستگاه‌های متولی امر، مبارزه و پیشگیری از قاچاق سوخت، گندم، دام، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی بر روند توزیع و میزان مصرف سوخت و نحوه‌ خرید گندم نظارت کنند.

وی اضافه کرد: نباید فرصتی به مجرمین داده شود تا از خلأ‌های نظارتی که از وظایف سازمانی و ذاتی دستگاه‌ها است سوء استفاده کنند و دستورالعمل‌های موجود نیز باید با توجه به شرایط و ضوابط موجود در استان بومی‌سازی شوند، همچنین مدیران دستگاه‌های متولی باید با اتخاذ یک سیاست مناسب نسبت به خرید حداکثری گندم از کشاورزان اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز به عنوان یکی از اعضاء حاضر در جلسه با اشاره به اینکه یک میلیون و 370 هزار رأس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت خرید گندم از 2 هزار و 300 تومان به 2 هزار و 500 تومان در سال گذشته موجب ترغیب کشاورزان به فروش گندم به دولت شده و تاثیر مثبتی در کاهش قاچاق کالا و حذف واسطه‌‎ها داشته است.

منصور رضوانی جلال افزود: در خصوص پیشگیری از قاچاق سوخت نیز از 13 هزار تراکتور موجود در استان 7 هزار دستگاه آماده پلاک گذاری است که در صورت رفع موانع فنی این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار