کارشناس مسائل سیاسی:

تصمیم آلمان در مورد حزب‌الله، برگرفته از سیاست‌های صهیونیستی است/ ایران جایی برای سفیر جاسوس ندارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اقدام دولت آلمان در قرار دادن نام حزب الله در لیست تروریست ها، سیاستی متأثر از سیاست‌های صهیونیستی است و دولت نباید اجازه دهد یک سفیر جاسوس در کشور ما نفوذ کند.
کد خبر: ۹۲۴۰۶۷۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
سید برهان طاهریان کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار کرد: با توجه به سابقه سفیر آلمان در ایران، به عنوان مقام ارشد وزارت اطلاعات آلمان که در تلاویو با رژیم صهیونیستی همکاری داشته است، جاسوس بودن این شخص به دور از ذهن نیست.

وی افزود: قطعا حضور نیرو‌های امنیتی و جاسوسی کشور‌های اروپایی به عنوان سفیر در ایران، سفارت‌خانه آن کشور را به کانون فتنه و فساد تبدیل خواهد کرد.

طاهریان در واکنش به تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان توسط دولت آلمان، عنوان کرد: اصولاً عملکرد و رویکرد غرب تاکنون در مقابله با جمهوری اسلامی، در طول این ۴۰ سال یکسان بوده و سردمدار آن هم امریکا بوده است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: پذیرش استوارنامه یک چهره‌ی سطح بالای امنیتی به عنوان سفیر آلمان در ایران توسط وزارت خارجه قابل قبول نیست و قطعاً دستگاه دیپلماسی چنین افراد با سابقه امنیتی را نباید به عنوان سفیر بپذیرند و اگر هم بپذیرند هزینه امنیتی کشور را بالا می‌برند.

طاهریان عنوان کرد: وقتی کشوری سفیری را می‌پذیرد که از نیرو‌های اطلاعاتی است دو فرضیه متصور است، اول آن که دولت از سابقه سفیر مطلع بوده و استوارنامه او را پذیرفته که باید برای پذیرش او دلیل قانع‌کننده داشته باشد و یا آن که از سوابق سفیر آلمان بی‌اطلاع بوده‌اند که باید بگویند که بر چه اساسی این شخص را تأیید کردند.

وی اضافه کرد: آلمان خود یکی از سرسپردگان صهیونیسم بین‌الملل است و با انجام این امر به دنبال خوش رقصی برای رژیم صهیونیست و امریکا است.

طاهریان اظهار داشت: دولت در پاسخگویی به گستاخی دولت آلمان که یک چهره برجسته امنیتی را به عنوان سفیر معرفی کرده است، باید قاطعانه برخورد کند و از پذیرش او امتناع کند چرا که چنین فردی بی‌ارتباط با سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد نیست.

وی گفت: متاسفانه سیاستمداران ما با تصوری اشتباه از تعامل، در حال ارتباط با سیاستمداران در کشور‌های خارجه هستند با این تفاوت که هر آنچه که غرب از ما انتطار دارد چیزی به اسم تعامل نیست بلکه تسلیم شدن در مقابله با آن‌ها است که خوشبختانه ملت ما بار‌ها در عرصه‌های مختلف نشان داده است که هرگز زیر بار زور نخواهد رفت.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار