خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری:

مشکلات جامعه به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) است

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلاتی که در جامعه داریم به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: کمک به مستمندان با سرمشق قرار دادن قرآن و کلمات اهل بیت(ع) و شب قدر است و خطاهای ما ناشی از فاصله گرفتن از عدالت شب قدر است.
کد خبر: ۹۲۴۱۷۸۶
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸

مشکلات جامعه به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌اله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گردهمایی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان همدان با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع) از کادر درمانی که در جریان کرونا جان برکف و داوطلبانه کمک کردند و برای مبارزه با ویروس منحوس قدم برداشتن تشکر کرد.

وی ضضمن تقدیر از افرادی که با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی اخیر نسبت به کمک به اقشار آسیب‌پذیر قدمی برداشتند، گفت: این اقدامات در سطح وسیع برای مسأله انفاق و دستگیری شرافت‌مندانه و با عزت از مستمندان برگزار شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تجربه نشان داد که در مسایل اخلاقی اسلام و مسلمین و به ویژه انقلاب و مردم انقلابی ایران اسلامی مانند سایر برنامه‌های دیگر خوش درخشیدند، افزود: ایثار و انفاق و دستگیری از فقرا درس‌هایی است که پیامبر(ص) و ائمه(ع) به ما داده است.

وی گفت: اگر عموم امت اسلامی به این مساله ایثار، انفاق و دستگیری از بینوایان به خصوص در ماه مبارک رمضان اقدام می‌کردیم دنیا گلستان می‌شد.

آیت‌اله موسوی اصفهانی با بیان اینکه در مقایسه با کشورهای غربی برترری ما به علت وجود مسائل اخلاقی و رسیدن به داد محرومین تمسک به قرآن و مسائل معنوی است، گفت: در دفاع مقدس نیز در سایه شب‌های قدر جوانان ما با چنگ و دندان از مملکت و انقلابشان دفاع کردند.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر در سرنوشت ما اثرگذار است، تصریح کرد: نزول قرآن و عمل به آن در سعادت دنیا و آخرت ما موثر است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سوره قدر عنوان کرد: قرآن کریم در شب قدر نازل شده و نسخه سعادت‌آفرین دنیا و آخرت ما است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در جامعه داریم به خاطر فاصله گرفتن از قرآن و اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: کمک به مستمندان با سرمشق قرار دادن قرآن و کلمات اهل بیت(ع) و شب قدر است و خطاهای ما ناشی از فاصله گرفتن از عدالت شب قدر است.

آیت‌اله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه شب قدر، شب قرآن و قرآن کتاب عدالت است، گفت: حضرت علی(ع) شهید عدالت است و طلحه و زبیر به خاطر عدالت حضرت علی(ع) مقابل ایشان ایستادند.

وی اظهار داشت: عدالت حضرت علی(ع) به حدی گسترده است که دانشمند مسیحی چندین کتاب در حالات امیرالمومنین(ع) می‌نویسد و نام آن را صوت عدالت انسانیه الامام علی می‌گذارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شب قدر ضمن اینکه قرآن به سر می‌گیریم و علاوه بر ذکر ذات مقدس خودش به ۱۴ معصوم(ع) قسم می‌دهیم و با این تمسک در مقابل کفر جهانی و استکبار ۴۰ سال استقامت کرده‌ایم، گفت: قرآن کریم و ۱۴ معصوم(ع) را با تمسک به آیه « «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ...» بالای سر و فکر خود قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در شب قدر ما دو وظیفه داریم، تصریح کرد: انطباق خود با قرآن مایه سعادت دنیا و آخرت ما است و دیگر اینکه از خدا غافل نشویم چراکه اگر خدا را فراموش کنیم به خود فراموشی گرفتار خواهیم شد.

آیت‌اله موسوی اصفهانی ابراز داشت: این پست و مناصب‌ها وفادار نیست و فقط مراقبت خود با دستورات الهی برای ما ماندگار است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی است و تمرین در مسائل خودسازی زیر بنای همه فضائل است، بیان کرد: ریشه مفاسد در اجتماع در وجود فرد است، او است که فاسد می‌شود و در اجتماع بروز خواهد کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «من الف شهر» در سوره قدر گفت: همه برنامه‌های انسان مهندسی شده زیر سایه خداوند و پیامبران و ائمه اطهار(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اگر ما در شب قدر به تجدید نظر 100 درصدی رسیدیم شب قدر را درک کرده‌ایم، تصریح کرد: تقدیرات ما طبق روایات در شب قدر نسبت به سال‌های قبل تنظیم می‌شود که با قرآن به سر گرفتن و قسم دادن به ۱۴ معصوم(ع) دستورات الهی را برای یک زندگی سعادتمندانه می‌خواهیم.

آیت‌اله موسوی اصفهانی با بیان اینکه بُعد دیگر شب قدر مسائل اجتماعی است، گفت: یک مسئول وابسته به یک حکومت اسلامی با رفتار خود هم می‌تواند یک مُبلغ برای حکومت باشد و هم می‌تواند یک مُبلغ ضد ارزشی باشد.

وی با بیان اینکه طی ۴۰ سال اخیر با وجود مشکلات بسیار زیاد جمهوری اسلامی توانسته قدم‌های موثر و مفیدی بردارد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند «در هر محیطی هستید زینت ما باشید».

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با قرآنی که بر سر می‌گذاریم باید در وجود خود انقلابی به اسم توبه ایجاد کنیم و اگر انحرافی بوده با صراط مستقیم که قرآن و اهل بیت(ع) است تجدیدنظر کلی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات