معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به اظهارات فردی که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از وجود چند اثر تاریخی در منطقه کلاغ نشین و دیل گچساران خبر می دهد واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۲۴۲۴۱۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

مسعود شفیعی  در گفت و گوی  با خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مدتی است که فردی با حضور در کوه های منطقه کلاغ نشین و دیل شهرستان گچساران  و سایر کوه های استان ادعا می کند که آثار تاریخی و باستانی مربوط به دوره ساسانی و هخامنشی و غیره ... در این مناطق مدفون شده است .

وی بیان کرد: این فرد با استفاده از تصورات و ذهنیات خود خطوطی را بر روی سنگ ها ترسیم  می کند و می گوید اگر چنین و چنان شود به آثار باستانی مدفون شده می رسیم در حالی که این اظهارات توهماتی بیش نیست.

شفیعی ابراز داشت: این فرد ماجراجو تاکنون چند فیلم از منطقه کلاغ نشین و دیل گچساران تهیه کرده و با ارائه توضیحاتی آنها را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

معاون میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اظهارات این فرد مبنی بر وجود آثار باستانی در مناطق مذکور را رد کرد و گفت: تمامی این  ادعاها  از سوی کارشناسان میراث فرهنگی استان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت و چنین آثار تاریخی وجود خارجی ندارد.

شفیعی ابراز داشت: صحبت های این فرد در خصوص وجود آثار تاریخی در منطقه کلاغ نشین و دیل گچساران و سایر نقاطی که در شبکه های اجتماعی به معرفی آنها پرداخته کذب  محض است.

وی بیان کرد:  اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گچساران از طریق مراجع قضایی پیگیر این موضوع است و این فرد هم اکنون تحت تعقیب قضایی و مراجع امنیتی و اطلاعاتی است و برخورد قانونی لازم با وی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات