فرماندار خلیل آباد:

دغدغه تربیت نسل انقلابی باید در مساجد عملیاتی شود

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه مسجد پایگاه همه نوع تحول در جامعه است و وقتی که این کارکرد را دارد باید دغدغه تربیت نسل انقلابی نیز در ذیل مسجد عملیاتی شود، گفت: هر مسجدی می‌تواند یک پایگاه اشتغال باشد و این ظرفیت‌ها باید در شهرستان فعال شود.
کد خبر: ۹۲۴۲۵۷۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابراهیم قاسم پور در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان، اظهار داشت: مردم شریف شهرستان خلیل آباد در اسفند، فروردین و اردیبهشت بی دریغ و مستمر همراهی و همکاری خوبی در کنترل بیماری کرونا داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه مردم و دستگاه‌های مختلف در این مدت به کمک حوزه سلامت آمدند تا امروز وضعیت مطلوبی در شهرستان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توزیع بیش از ۲۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در بین ۱۵۰ دستگاه ضدعفونی کننده، حضور ۸۵۰ نیروی انسانی در بحث مقابله با بیماری کرونا، تولید بیش از ۱۱۰ هزار ماسک، ۴ هزار آستینک، گان و شیلد در سطح شهرستان و… نیز از جمله اقداماتی بود که توسط پویش‌های مردمی و دستگاه‌های مختلف انجام شد.

فرماندار شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: تراز شهرستان در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از دیگر شهرستان‌ها بالاتر بود.

وی با تاکید بر اینکه کنگره ۱۲۰۰ منطقه ترشیز در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و این موارد باید در شهرستان با قدرت پیگیری و برنامه ریزی شود، اذعان کرد: از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی و دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد پایگاه همه نوع تحول در جامعه است و وقتی که این کارکرد را دارد باید دغدغه تربیت نسل انقلابی نیز در ذیل مسجد عملیاتی شود، عنوان کرد: تغییر در رویکرد‌ها و کارکرد‌ها و گفتمان سازی‌های حوزه مساجد با توجه به نیاز روز جوانان باید در مساجد عملیاتی شود.

قاسم پور با بیان اینکه اکثر روستا‌های سطح شهرستان از وجود روحانی برخوردار هستند و ارتقاء جایگاه مساجد باید در دستور کار قرار گیرد، تشریح کرد: کانون‌های مساجد باید به عنوان بازوی توانمند ارتقاء و اعتلای مساجد محسوب می‌شوند که باید در سال ۹۹ فعال‌تر نسبت به گذشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هر مسجدی می‌تواند یک پایگاه اشتغال باشد و این ظرفیت‌ها باید در شهرستان فعال شود و مساجد باید به سمت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان و تمام آحاد جامعه حرکت کنند، بیان کرد: دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های فرهنگی سرعت دهنده امور مساجد هستند، ولی اداره امور مساجد بر عهده هیئت امناء است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها